שתיית 6 כוסות מים מדי בוקר – מפתח לחיים בריאים

דוד קאפח, מחבר סדרת מדריכי "טבעי" חוזר עם כרך 3 בסדרה ומספר על כוחם הרפואי של המים.

עמי שרון 13/07/2009

כולם יודעים שבקיץ חשוב לשתות הרבה מים – אבל מהי כמות המים המומלצת לגוף?

דוד קאפח, מחבר סדרת מדריכי "טבעי"*, ממליץ לשתות בכל בוקר ליטר וחצי מים, שהם כשש כוסות, לצורך ניקוי הגוף מרעלים, שיפור התפקוד והפחתה של כאבים ומחלות.

- פרסומת -

מי השתייה מנקים ומזככים את הגוף ועוזרים להיווצרות תאי דם במעי הגס. כמו כן פעילות המעיים מואצת וזרימת הדם בגוף מתגברת. כאשר זורם דם נקי בכל תא, מתאפשרת פעילות טובה של כל מערכות הגוף.

במחקרים שונים שנעשו סביב הנושא, לרבות מחקר מקיף בגרמניה עם מטופלים רבים, נמצא כי אנשים ששתו ליטר וחצי מים בבוקר מדי יום החלימו מהמחלות הבאות: בתוך יום – הקלה משמעותית בעצירות, תוך יומיים – הפחתה של חומציות יתר בקיבה, תוך שבעה ימים – שיפור ההתמודדות עם סוכרת ותוך חודש – הורדה של לחץ הדם. סימפטומים ומחלות נוספות שניתן להחלים מהם על ידי שתיית המים: דפיקות לב מהירות, השמנת יתר, סינוסים מודלקים, מחזור בלתי סדיר, דלקות גרון, דלקות בקיבה, כאבי שרירים, דלקות מפרקים, כאבי ראש ומיגרנות, ברונכיטיס, בעיות בדרכי השתן ועוד.

כדי להנות מהתוצאות הטובות ביותר, יש לשתות בבוקר מיד לאחר ההשכמה וצחצוח השיניים. אין לאכול או לשתות משקאות אחרים לפני שתיית המים ואחריהם לפחות שעה אחת. לאחר השתייה יש לשטוף את הפנים במים וסבון.

לאנשים שאינם מורגלים בכך קשה לשתות ליטר וחצי מים בבת אחת, אבל ניתן להרגיל את הגוף לכך בשלבים. למתחילים מומלץ לשתות שתי כוסות בזו אחר זו, להמתין חמש -עשר דקות ולשתות עוד שתי כוסות, להמתין שוב חמש – עשר דקות ולשתות שתי כוסות נוספות. בהתחלה קיים רצון להטיל מים שלש פעמים בשעה, אבל לאחר זמן הצורך מתאזן והמרווחים גדלים.

סדרת מדריכי "טבעי" כוללת שלושה מדריכים מקיפים בנושא צמחי מרפא והשימוש שלהם ברפואה העממית ובבישול. כן עוסקים המדריכים בסגולות הבריאותיות של היין, חלב צאן, גרעיני רימון, מוצרי מכוורת, מיני פירות וירקות ועוד. דויד קאפח הוא בעל ניסיון רב בתחומי החינוך והרפואה המשלימה, בעל טור קבוע בנושא רפואה טבעית ומרצה בסדנאות ברחבי הארץ. קאפח, יליד תימן, הוא נצר למשפחת רבנים ודיינים, אשר יצא להם שם בכל מחוזות תימן כמרפאים טובים.

למידע נוסף והזמנות, טל: 02-6241950