אביהם של האחים חלמיש:"במדינת ישראל אין חוק וצדק"

(צילום: ישי פרידמן)

במקביל לכניסתם לכלא של האחים חלמיש, הפגינו עשרות פעילי ימין. משה פייגלין:"זו ארץ אוכלת נאמניה".

ישי פרידמן 06/05/2008

עשרות פעילי ימין הפגינו אמש מול תחנת המשטרה בירושלים במחאה על החלטת בית המשפט להכניס את האחים חלמיש ממעלה רחבעם ל- 8 חודשים בכלא.

זעם רב היה במגרש הרוסים בירושלים שם התכנסו חבריהם של האחים חלמיש לצד פעילי ימין והפגינו מול משטרת ירושלים במחאה על החלטת בית המשפט לשלוח למאסר את האחים דני ואיציק חלמיש.

- פרסומת -

בהפגנה השתתפו גם אסיר ציון הרב יוסף מנדלביץ', יו"ר מנהיגות יהודית וחבר הליכוד משה פייגלין, ופעילת הימין מארגון "נשים בירוק" נדיה מטר.

פרשת האחים חלמיש החלה לפני כשלוש שנים. האחים הנאשמים מתגוררים בישוב מעלה רחבעם שבגוש עציון. קבוצת ערבים פלשה אל אחד משטחי המרעה של הישוב. רבש"ץ הישוב ברוך פלדבאום קרא לחברי כיתת הכוננות – האחים איציק ודני חלמיש, לעזור לו לפזר את ההתקהלות של אותם ערבים שנכנסו לישוב. האירוע החל להתפתח כאשר הערבים סירבו להתפנות והחלו לאיים על השלושה באבנים ובמקלות. הרבש"ץ ירה באוויר כדי לפזר את ההתקהלות, וכאשר הוא ראה שזה לא עוזר הוא ירה אל תוך הקרקע. הערבים טוענים שהם נפגעו מהריקושטים. האחים טוענים שהערבים פלשו לשטח שלהם ואיימו עליהם. בנוסף הם טוענים שהם לא ירו ולהוכחה הם מצביעים על הקליעים בשטח שלא נמצאו תואמים לסוג הרובים שלהם.

בית המשפט קיבל את טענות הערבים וגזר עונש של 8 חודשי מאסר על האחים. האחים חלמיש ערערו לבית המשפט בטענה שהראיות נגדם מוכיחות בדיוק ההיפך – שהם חפים מפשע, ובנוסף הם טענו לפגמים בחקירה ובמשפט. הערעור נדחה מסיבה טכנית. האחים, לטענת בית משפט לא הגישו את הערעור בזמן. גזר הדין 8 חודשי מאסר, היום הם היו אמורים להתחיל לרצות את גזר דינם אלא שהם הגישו בג"ץ להעביר את הערעור מהשופט ג'ובראן ששפט את האחים בהתחלה וגם דחה את הערעור. הערעור הועבר כרגע לנשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש שתכריע האם האחים חלמיש ישבו בכלא או לא.

היום, התייצבו כאמור עשרות מפגינים שבאו להפגין למחות וגם לעודד את האחים שלא יתייאשו.

נדיה מטר, פעילת הימין ותיקה ניצחה על האירוע במיומנות. היא ארגנה שלטים, משרוקיות, סטיקרים, תיווכה בין אנשי התקשורת לדוברים בהפגנה ודאגה לדווח על התפתחויות נוספות בפרשת האחים.

אסיר ציון לשעבר הרב יוסף מנדלביץ' בירך את האחים חלמיש על "המאבק שלהם למען עם ישראל וארץ ישראל" כלשונו והוא מתכוון להעניק להם את המדליות שקיבל במאבק שלו מול השלטונות הרוסים: "זוהי זכות גדולה להעניק מדליה של אסיר ציון בציון לאחים חלמיש כי הם שליחים של ציבור גדול של נאמני ישראל, של לוחמים שמוסרים את נפשם למען עם, ארץ ומדינה. אני חושב שזה ראוי מאוד סמוך ליום העצמאות לקבל את הייסורים למען עם ישראל. לפני הרבה שנים אני נעצרתי ברוסיה משום שרציתי לפרוץ את מסך הברזל ולהתחיל עליה חופשית למען ארץ ציון. השלטונות האשימו אותנו שאנחנו פושעים יהודים ומחבלים בביטחון אבל כפי שכולם יודעים המשטר הזה התמוטט וכולם יודעים שזו הייתה כנופיה של חבורת פושעים. לכן אני חושב שזו זכות גדולה בשבילי להעניק להם את ההמשך – את הלפיד למען ציון. אשריכם האחים חלמיש שאתם ממשיכים את האש שהדליקו אבותינו הקדושים ואתם עומדים בשרשרת הזאת. "

(צילום: יחסי ציבור)

משה פייגלין יו"ר "מנהיגות יהודית" אמר שמדינת ישראל בוגדת ביעודה: "סמוך ליום העצמאות אנו מקבלים הדגמה מהי מדינת ישראל היום. זו לא ארץ אוכלת יושביה זו מדינה שאוכלת את נאמניה. בעז"ה אנחנו נהפוך את העניין הזה. מדינת ישראל תהפוך להיות מדינת נאמניה, מדינה שפועלת למען האינטרס היהודי ולא למען אינטרס השררה. אני לא דואג לחלימשים כשמם כן הם קשים כצור חלמיש הם יעברו את המבחן הזה בקלות כולנו איתם ואנחנו מתפללים למענם, הם יהיו בסדר. השאלה מה יהיה עם המדינה שלנו השאלה האם גם לילדים שלנו תהיה מדינה. כאשר מדינת ישראל בגדה ביעודה ובוגדת במי שמשתדל להיות נאמן לעם היהודי ולמדינה היהודית."

אביהם של האחים – אהרון חלמיש אמר שבמדינת ישראל אין חוק ולא צדק: "הבנים שלי הואשמו על עבירה שהם לא ביצעו. האם עמדו מול התקהלות של עשרות ערבים שעמוד מולם עם מקלות ואבנים. הרבש"ץ של הישוב ירה באוויר ובקרקע מהרקושטים איזה ערבי אחד נפצע פציעה ברמה של פלסטר, כתוצאה מזה הבנים שלי נכנסים לכלא בגלל שהערבים האשימו את הבנים שלי בתקיפה למרות שהם לא ירו שום דבר. אין במדינת ישראל לא חוק ולא צדק. אני מדבר כאחד שעלה לפני יותר מ -40 שנה ולחמתי בכל המלחמות אני חושב שהמשטר היום בישראל מכוון כנגד כל יהודי נאמן לארצו שמנסה להתנהג כיהודי גאה."