ח"כ אורלב: "ספורטאים דתיים הם לא סוג ב"

בעקבות איסור על ספורטאיות דתיות ללבוש חולצה מתחת לגופיה מחמת צניעות קיימה ועדת החינוך דיון בנושא. יו"ר הועדה ח"כ אורלב:"במדינה יהודית יש לאפשר לספורטאים לשמור על אמונתם".

עמיעד טאוב 05/08/2009

"האם דתיים הינם אזרחים סוג ב'? מדוע אדם יהודי במדינה יהודית לא יכול לייצג את מדינתו? הדבר אינו מתקבל על הדעת!", כך אמר יו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ זבולון אורלב בדיון שנערך בעקבות איסור על ספורטאיות דתיות ללבוש חולצה מתחת לגופיה מחמת צניעות.

לדיון הוזמנו שחקניות הכדורסל בנבחרות הנוער האחיות הדתיות נעמה ויעל שפיר שלאחרונה נאסר עליהן לעלות למגרש תוך לבישת חולצה מתחת לגופיה במהלך משחקי נבחרת הנוער של ישראל בחו"ל.

- פרסומת -

במהלך הדיון עלו טענות מצד השחקניות על מחנות אימונים הנערכים בשבת, מתן אוכל לא כשר למעט לחם וסרדינים, בעיית השתתפות במשחק רשמי שנערך בתשעה באב ועוד.

יו"ר הועדה ח"כ אורלב: "נדהמתי להיודע לעובדות הקשות. אנו מדינה יהודית ועל יהודי הרוצה לייצג את ישראל על פי אמונתו ודרכו לעשות זאת ללא מכשולים".

בסיום הועדה, קבע ח"כ אורלב כי "על איגודי הספורט לאשר הסדרים שיאפשרו לספורטאים שומרי מצוות להשתתף במשחקי נבחרת ללא מגבלות, תוך כיבוד וסיפוק אמונתם הכוללים לבוש צנוע, מתן מזון כשר וראוי, וקיום המשחקים תוך התחשבות בשבתות ומועדי ישראל".

בדיון נטלו חלק נציג משרד הספורט אברהם זוכמן ומזכ"ל אליצור יהשוע גורא. יו"ר הועדה הבטיח לטפל בהסדרה של ספורטאיות מצטיינות לשירות לאומי השומר על כשרונן בדומה למסלול המיוחד המתקיים בצה"ל.