העולה שנפרדה ממלכת אנגליה

סבינה וויסטריך שעלתה שלשום לישראל מלונדון באמצעות הסוכנות היהודית וארגון "נפש בנפש", קיבלה היום, 6 ביוני, בדיוק ביום הולדתה, תעודת ברכה מטעם אליזבת מלכת בריטניה במלאות לה 100 שנים. מדובר בכבוד נדיר שלו זוכים רק מתי מעט מתושבי הממלכה הבריטית.

עידן הראל 06/06/2010

את האירוע המרגש שנערך היום בבוקר בבית השגריר הבריטי ברמת גן יזמו במשותף השגרירות הבריטית בישראל, הסוכנות היהודית וארגון "נפש בנפש".

סבינה נולדה ב-4 ביוני 1910 בקראקוב פולין והיא אחת העולות המבוגרות ביותר שעלו אי פעם לישראל. למרות גילה היא צלולה מאוד ומצב בריאותה מצויין.

- פרסומת -

היא סיימה תואר ראשון במדע המדינה ב- London school of economics והייתה מורה בתיכון. במקביל החלה להשקיע בבורסה הבריטית ולאט לאט החלה להרוויח הון רב. היא המשיכה לנהל בעצמה השקעות בבורסה עד לפני שנתיים וחצי (גיל 97).

סבינה תגור ברמת בית הכרם ירושלים. היא מדברת פולנית, גרמנית, צרפתית ואנגלית. כשנשאלה, מה הסוד שלה לאריכות ימים? ענתה במילה אחת: "גולף". מסתבר שסבינה שיחקה גולף עד גיל 85 – 3 פעמים בשבוע. במקביל היא נהגה לעשות כושר גופני ולבצע הליכות ארוכות.

"יש לי המון תכניות לחיים החדשים שלי בישראל וזה נוטע בי המון מרץ ומוטיבציה לחיות עוד 100 שנים", אמרה ויסטריך. אני שמחה שאוכל סוף סוף לחיות קרוב לילדי, נכדיי וניניי הישראלים. אני אישה הרפתקנית. כל חיי חלמתי על ישראל, וזה הזמן מבחינתי להתחיל חיים חדשים במקום שבו רציתי לחיות כל חיי".

פרופ' רוברט וויסטריך, בנה של סבינה, אמר באירוע: "אמא שלי הגיעה ללונדון במקביל להקמת מדינת ישראל, והיום בגיל 100 היא סוגרת מעגל ועולה לארץ. היא אישה חזקה מאוד שעברה שתי מלחמות עולם בחייה. בהחלטתה לעלות אחרי 62 שנים שבהן חייה בבריטניה, היא הוכיחה לכולנו מחדש עד כמה היא חזקה, נחושה ואופטימית".

יו"ר ועדת העלייה של הסוכנות היהודית, פאולה אדלשטיין אמרה כי "זהו יום מרגש למדינת ישראל ולסבינה אשר עלתה השבוע ארצה וזכתה להתאחד עם בנה, נכדיה וניניה. לא כל יום זוכה עולה חדשה לקבל ברכה אישית ממלכת אנגליה. אנו מאחלים לה עוד שנים ארוכות של בריאות ושמחות משפחתיות."

ארז חלפון, סגן יו"ר ארגון נפש בנפש, מסר בתגובה: "סבינה היא אחת העולות המבוגרות ביותר שידעה מדינת ישראל וכולנו נרגשים ושמחים בשבילה. בהחלטתה להגשים סוף סוף חלום ישן היא הוכיחה לכולנו שאף פעם לא מאוחר מדי לקבל החלטה משמעותית ונכונה בחיים. אנחנו מאחלים לה קליטה מהירה בישראל ועוד שנים רבות של בריאות, אושר והגשמת חלומות, לצד בני משפחתה הישראלים".