רוקדים על הדם

כלי הנשק שנמצאו על הספינה בה שהתה ח''כ זועבי (צילום: דובר צה''ל)

עמיעד טאוב טוען שהשתתפותה של ח"כ חנין זועבי מבל"ד במשט לעזה שהתברר כפעולת טרור מתוכננת היא מקרה אחד יותר מדי ללגיטימציה שהמפלגה הזאת מקבלת מהחוק בישראל. פעם אחר פעם מוכיחים נציגיה בכנסת כי הם לא יותר מחותרים תחת עצם הריבונות הישראלית שבית הנבחרים מייצג והגיע הזמן להקיא אותם מתוכנו. ונתניהו? מגמגם מול הלחץ הבינ"ל.

עמיעד טאוב 10/06/2010

ערב מלחמת ששת הימים הופעל על מדינת ישראל לחץ רב אותו הובילו ברית המועצות ומדינות ערב, בעוד ארה"ב בראשות הנשיא ג'ונסון חלשה ולא מעורבת, מדינות אירופה מגנות אותנו וראש הממשלה דאז, לוי אשכול, מגמגם בשידור חי. מאותה מצוקה קיומית, יצא עם ישראל לאחד הניצחונות הגדולים בתולדותיו, אם לא הגדול שבהם, במספר חזיתות במקביל.

בדיוק 43 שנים עברו ולא הרבה השתנה. הלחץ הבינלאומי על ישראל עדיין כבד, את הברית הערבית שכללה אז את ירדן, סוריה, מצרים ועיראק החליפו איראן, טורקיה, סוריה, החמאס והחיזבאללה. את ג'ונסון החליף אובמה ואת גמגומו של אשכול מחליפה חולשת של נתניהו שבמקום להפגין עוצמה יהודית-ריבונית מקים ועדות חקירה פנימיות ומתקפל מול הלחץ האירופי.

- פרסומת -

מול ההתקפה האנטישמית והאנטי-ישראלית ברחבי העולם יש להגיב בעמדה חזקה ובהבהרה כי מדינת היהודים לא תיתן להתערב בדרכי ההגנה על ביטחונה וכי כל המדינות הצבועות שנוהגות ביד קשה אפילו באזרחיהן שלהן על מנת להגן על ביטחונם (ע"ע הבדיקות הביטחוניות וכלא גוואנטנמו בארה"ב, דרך הטיפול הטורקי בכורדים ועד דיכוי ההפגנות האלים באיראן ובתאילנד) מוטב שלא יתערבו בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל.

לא יזיק גם טיפול שורש בהסברה הישראלית (איך זה שאיש לא מזכיר את המצור שמטילה המדינה הערבית, מצרים, על עזה והירי של חייליה בכל מסתנן המנסה לעבור את הגבול?) וקבלת הצעתו של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) שאמר ובצדק כי לא יתכן שתקציב מערכת הביטחון הוא 50 מיליארד שקל ובהסברה אנחנו משקיעים פחות מתקציב הפרסום של "קוקה קולה" בישראל. "אנחנו מעצמה צבאית שמובסת ומושפלת בזירת ההסברה. צריך פחות מטוס אחד ולהעביר את 100 מיליון השקל להסברה" אמר אורלב.

לפני הטיפול החיצוני, יש לעסוק בריקבון הפנימי. לא בכדי פתח השבוע ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) בקבוק שמפניה לאחר הדיון בעניינה של כוכבת משט הטרור האלים, ח"כ חנין זועבי מבל"ד, מפלגה שכשמה כן היא רוקדת מזה שנים על הדם הישראלי. בשנות ה-80, חוקקה הכנסת את סעיף 7א ל"חוק יסוד: הכנסת" שקבע כי לא תינתן אפשרות ההתמודדות לכנסת לרשימה או אדם השוללים את קיומה של המדינה כמדינת העם היהודי או את אופיה הדמוקרטי או מסיתים לגזענות.

בעקבות החוק החדש, נפסלה בזמנו רשימתו של הרב כהנא ע"י ועדת הבחירות ובית המשפט העליון בעוד הרשימה הערבית הרדיקלית שכונתה "הרשימה המתקדמת לשלום" משתתפת בבחירות ונציגיה תומכים מכנסת ישראל בעיראק במהלך מלחמת המפרץ. לאחר שלא עברה המפלגה את אחוז החסימה, החליט נציגה של בכנסת, מוחמד מיעארי, להצטרף לתנועת בל"ד ולהנות מהכנסת אורחים של בית ערבי חם ומרווח באדיבות הכנסת ועל חשבונה.

בשנים האחרונות, הציגה בל"ד, שמצעה מבקש לקדם מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים ולהפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה (איך סעיף זה לא סותר את סעיף 7א'?), את יו"ר המפלגה עזמי בשארה שהעביר מידע לחיזבאללה בזמן מלחמת לבנון השנייה, את אחיו של ח"כ עיסאם מח'ול מאותה המפלגה נגדו הוגש כתב אישום באשמת אספקת מידע על בסיסי צה"ל לחיזבאללה (חבר מפלגה נוסף, ג'סאן עתאמלה, הורשע בשנת 2005 בחברות בחיזבאללה ונידון לשש שנות מאסר)

ואת הכוכבת האנטי-ישראלית האחרונה, ח"כ זועבי, ש"בילתה" לצד פעילי חמאס ואל-קאעידה בספינת טרור תחת חסינותה הפרלמנטרית, נפגשה עם שליט לוב קדאפי והצהירה "הגרעין האיראני יהיה יעיל". על מנת להבין את האבסורד צריך לזכור כי מרבית השמות דלעיל נהנים מתנאי שכר של כ-33,000 ש"ח בחודש לא כולל עוזרים, רכב, טיסות, פנסיה, עיתונים, טלפונים ושלל פינוקים ותקציבים על חשבוננו.

הפרלמנטרים הערביים שחוצים את כל הקווים הדמוקרטיים האדומים האפשריים צריכים לקבל מענה בדמות חקיקה ושלילת אזרחות מיידית על מעשים כגון אלו של ח"כ זועבי ולא ארוחות חינם במזנון הכנסת. מי שמזדהה עם החמאס והחיזבאללה מוזמן לעבור לגור איתם. באקט אחרון של פרגון לחברי כנסת לשעבר תממן כנסת ישראל את כרטיס הטיסה.

הגיבורים האלמונים

למרות האמור לעיל, אם יש זיק של תקווה ליחסים בריאים בין ערבים ליהודים הרי שגיליתי אותו השבוע במסדרונות בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. בימים בהם יצא עם ישראל להפגנות תמיכה בחיילי השייטת גיליתי אני את הגיבורים האלמונים הלא מתוגמלים של מדינת ישראל. תחת משמרות בלתי אפשריות של 24-36 שעות פועלת בבית החולים סיירת צעירה ומוכשרת של רופאים ואחיות יהודים וערבים זה לצד זה, בתנאים לא תנאים ותוך הפגנת מקצועיות בה יכולים לקנא ברחבי העולם.

כל זאת ללא קבלת תמורה הולמת, לא מבחינה פיננסית, לא מבחינת תנאי עבודה וללא הערכה של המדינה בשמה הם משרתים. רק מי שמגיע למצב בו נלקחת ממנו השליטה לטובת מלאכים בצבעי כחול-ירוק-לבן יכול להעריך את עבודתם המסורה של מי שבחרו כדרך חיים את הסיוע לאנשים שגורלם לא שפר עליהם ואינם מבחינים בין חולה חרדי לערבי.

יבואו על הברכה ד"ר דורון כבירי, ד"ר אילן ג'ילצ'ינסקי, ד"ר שלומי יהלומי וחבריהם שמוכיחים כי מקצועיות ואנושיות אינם מילים גסות גם כאשר העייפות המצטברת והתנאים הקשים נותנים את אותותיהם. הגיע הזמן שהאותות ישודרו ויתורגמו גם לשפת התקציב הממשלתי ולפעילות משרד הבריאות.

פורסם באתר נענע 10