הנושאים המובילים בפרסום במגזר הדתי:'ספרים ועמותות'

חברת "יפעת בקרת פרסום", פרסמה את סיכום דירוג הפרסום במגזר הדתי (דתי לאומי וחרדי) לחציון הראשון של שנת 2010. מהנתונים עולה כי קטגוריות הספרים והעמותות מובילים את תחום הפרסום, חברת ''תנובה'' היא המפרסמת העיקרית ומשרד הפרסום ''בולטון פוטנציאל'' מוביל את המשרדים החרדיים-דתיים.

עמי שרון ו10/08/2010

השולטים בפרסום הדתי

חברת "יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, פרסמה את סיכום דירוג הפרסום במגזר הדתי (דתי לאומי וחרדי) לחציון הראשון של שנת 2010. הדירוג מציג מחירים מוערכים, תוך הצלבה בין מסד הנתונים של "יפעת" הנשען על מחירי מחירון ובין ההוצאה לפרסום לשנת 2010.

 נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת בקרת פרסום": "המיתון רשמית מאחורינו. בחציון הראשון של 2010 נרשמו גידולים נאים בהיקפי האינצ'ים בעיתונות הדתית, שמניבים גידול כספי של כ- 20 אחוזים בהוצאה לפרסום במגזר. נראה כי המפרסמים הגדולים במשק הפנימו כי על מנת להגיע למגזר הדתי חרדי, יש לפרסם באמצעי המדיה מהם הוא ניזון".

מהנתונים עולה כי קטגוריית הספרים ממשיכה להתחזק ומובילה בחציון החולף את טבלת תתי הענפים המושקעים בפרסום. הוצאות "פלדהיים" ו"אור החיים" מנהלות מלחמה פרסומית עזה שעולה בקנה אחד עם הגידול במספר הסניפים שלהן. במקום השני ממוקמת קטגוריית הארגונים והעמותות שחזרה לפרסם בהיקפים גדולים בארץ וזאת לאחר סיום המשבר הכלכלי, במהלכו ריכזה מאמצים לגיוס תרומות בחו"ל. מדובר בלמעלה מ-200 גופי צדקה ותרומה לקהילה המהווים חלק בלתי נפרד ממארג החיים של המגזר הדתי חרדי, כאשר הבולטים ביניהם בפרסום הם: "קופת העיר בני ברק", ארגון "יד לאחים", "ועד הרבנים", ו"עזר מציון". קטגוריית 

עוד עולה מנתוני "יפעת בקרת פרסום" כי בחציון הראשון של 2010, הגדילו החברות "ששת ו"ניו פארם" את תקציבי הפרסום בקטגוריה זו באופן משמעותי. קטגוריית מוצרי החשמל ממוקמת במקום הרביעי עם גידול של כ-60 אחוזים, תוך שהיא מנסה להתחרות על לבם של אלפי הזוגות הצעירים הנישאים בכל שנה במגזר וזקוקים לסל מוצרי חשמל. "טרקלין חשמל" היא המובילה בפרסום בקטגוריה עם מבצע "חבילת חתונה" באמצעות משרד הפרסום "טריו". "מחסני חשמל" של "אלקטרה" מורידים בחציון החולף ווליום פרסומי וממוקמים במקום השני. במקום השלישי ממוקם "גולן ווסט ליין" עם מוצרי ווסטינגהאוז באמצעות פרסום "לין & לין". 

מבחינת מפרסמים: "תנובה" היא המפרסמת הגדולה במגזר הדתי בחציון הראשון של 2010. החברה מכפילה את תקציב הפרסום שלה ומשיקה שפה תקשורתית חדשה לקו מוצריה באמצעות משרד הפרסום "גל אורן BSD" תחת הסלוגן "לגדול בבית למהדרין זו חוויה". "תנובה" גם נלחמת ב"שטראוס" שקיבלה לאחרונה הכשר מהדרין על מוצריה בענף הגבינות, ופרסמה בחציון החולף את הגבינה הלבנה ואת גבינת הקוטג' שלה. "סנו", שפרסמה באמצעות משרד הפרסום "אפיקים" את סנו אנטי קאלק, סנו רהיט, סנו מקסימה, סנו ריצפז ועוד, ממוקמת במקום השני. ספרי "אור החיים" שכאמור נמצאים בתחרות הולכת וגוברת מול "פלדהיים" משלשים באמצעות "בולטון פוטנציאל" את ההשקעה הפרסומית שלהם ובולטים עם שבוע הספר, כרטיספר, ש"ס וילנא החדש ועוד. את המקום הרביעי בטבלה חולקות קבוצת "שטראוס" והוצאת "פלדהיים".

מבחינת משרדי פרסום "בולטון פוטנציאל" ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום בפער ניכר עם גידול של כ-46 אחוזים בהוצאה לפרסום. הלקוחות הגדולים של בולטון הם ספרי "אור החיים", קבוצת "שטראוס" ורשת "שופרסל" הפועלת במגזר הדתי תחת המותג "יש". כמו כן, "בולטון פוטנציאל" מציג רשימת מפרסמים מכובדת שנעזרה בשירותיו בחציון הנדון, ולא פרסמו דרכו בחציון הראשון של 2009 ובינהם: אופנת "בגיר", "סלקום", "הנקל סוד", "אלדן", וקמפיין השקת הסניף החדש של "איקאה" בראשל"צ. את המקום השני בטבלה חולקים "גל אורן BSD" הצומח ב-42 אחוזים ו"פרסום אפיקים" הגדל ב-5 אחוזים. הלקוחות הגדולים של "גל אורן BSD" הם "תנובה", קבוצת "אגד" ו"חוגלה קימברלי". כמו כן, מפרסם המשרד את "דיור ברמה", "פלדהיים", קבוצת "מכשירי תנועה" ו"אמישראגז" אותם לא פרסם בחציון המקביל אשתקד.

 "אפיקים" מפרסם החציון את "סנו", את "בזק" שמרחיבה את טווח פעילותה עם חידון שמירת הלשון, פרסום לשיחות פנים ופרסום לטלכרד, ואת קבוצת "אסם". פרסום "מימד", שבין לקוחותיו "החברה המרכזית למשקאות", "סנו" ו"יוניליוור ישראל", מתמקם במקום הרביעי עם גידול של 33 אחוזים בעיקר בזכות פרסום הגלידות של נסטלה, אקמולי של טבע ובניין שלם- עמותת דיור.

משרד הפרסום "טריו" במקום החמישי עם גידול של 60 אחוזים שחלק ניכר ממנו הוא תולדה של הגידול בפרסום של חברת "פרוקטר & גמבל", "טרקלין חשמל", "יוניברסל מוטורס" ו"תמי 4".

 את טבלת משרדי הפרסום סוגרים "פרסומי ישראל" ו"מאיר ואקנין" במקומות התשיעי והעשירי עם גידול של כ-70 אחוזים בתקציב הפרסום של כל אחד מהם. "פרסומי ישראל" בולטים עם פרסום ל"ליימן שליסל", "אולמי ירוק בהיר" ו"אולמי שירת ירושלים", ואילו "מאיר ואקנין" בולט עם פרסום ל-"U.D.V וויסקי ג'וני ווקר ווודקה", "יקבי רמת הגולן" ו"טויס אר אס".

נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת בקרת פרסום" מסכם: "חוקי המשחק במגזר הדתי שונים, ומשרדי הפרסום הגדולים במגזר הכללי, שרק שניים מהם מתמקמים בעשירייה הפותחת, אינם שחקנים משמעותיים במגזר, הנשלט על ידי משרדים המתמחים בתחום".

 

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

  1. כובש
    (10/08/2010)
    לרשת חרדילי
  2. כובש
    (10/08/2010)
    בנגיחת דג מסחררת

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49