יעקב עמידרור מונה לראש המל"ל בשמאל ממשיכים לתקוף

ראש הממשלה הודיע כי האלוף (במיל)יעקב עמידרור יעמוד בראש המועצה לביטחון לאומי. בשמאל ממשיכים לתקוף את המינוי.

עמי שרון 10/03/2011

האלוף (במיל)יעקב עמידרור יעמוד בראש המועצה לביטחון לאומי כך הודיע אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

עמידרור יערוך חפיפה עם היו"ר היוצא, עוזי ארד ויצטרך לקבל את אישור ועדת המינויים של נציבות המדינה ושל הממשלה.

- פרסומת -

עמידרור שימש בשורה ארוכה של תפקידים צבאיים והיה חובש הכיפה הראשון שהגיע למטכ"ל שאינו הרב הצבאי.

בשנים האחרונות, שימש עמידרור כסגן נשיא של מכון לנדר בירושלים וכפשרן צבאי בעיתון "ישראל היום".
כמו כן עמד עמידרור בראש המועצה הציבורית לאיחוד הציונות הדתית ולבחירת מועמדי מפלגת "הבית היהודי" ערב הבחירות האחרונות כפי שפורסם לראשונה באתר החדשות דתילי.

לאחר הכוונה למנותו, ניסו בשמאל ובחלק מכלי התקשורת לתקוף את מינויו בשל היותו חובש כיפה וימני אך ללא הצלחה.

אמש, פרסמו שורה של אנשי שמאל מכתב כנגד המינוי. על המכתב הטוען כי על המינוי "מתנוסס דגל שחור" חתמוח בין היתר הסופר יורם קניוק, שולמית אלוני, חנה מרון, זהבה גלאון יהושע סובול ועוד.

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) הגיב על מכתב השמאל נגד עמידרור ואמר : "דרכו של השמאל הישראלי הקיצוני, אשר מרעיל בדרך קבע את בארות השנאה בעם, הוא הנושא באחריות לכישלון תהליכי השלום עד כה. מכתבם החתום של נציגי השוליים הרעיוניים בחברה הישראלית, רק מחזקת את התבונה בבחירתו של האלוף (במיל) עמידרור. אני סמוך ובטוח כי יכולותיו של האלוף עמידרור בחשיבה האסטרטגית יהיו לנכס בכל הקשור לתהליך המדיני ופתרונו דרך הסכמה לאומית". כך שנלר

תגובת נאמני תורה ועבודה על המכתב נגד מינוי יעקב עמידרור:"תנועת נאמני תורה ועבודה מברכת את יעקוב עמידרור, איש הציונות הדתית, על מינויו. הניסיונות לפסול איש מקצוע על בסיס הכללה הינה דבר שאינו ראוי מימין ומשמאל. נדמה שבמקרה זה יש שאינם יודעים להבחין בין בעלי זקן וכיפה המחזיקים בדעות ימניות לבין אנשים סהרוריים. הניסיון לחבר בין עמדות מדיניות סבירות מכל צדדיה של הפוליטיקה, לבין מוסריות, עלולים להביא דווקא לזילות המאבק במעשי גזענות או אלימות. נדמה שחורבן בית שני היה דווקא בגלל אלו שלא היו סבלנים לדעות אחרות, ביצעו הכללות מיותרות ולא ידעו להבחין בין עיקר וטפל בהתבטאויותיהם של אנשים".