שר התחבורה ישראל כץ :"לחזור לקבר יוסף, לממש את ריבונותנו במקום"

(צילום: באדיבות מועצה איזורית שומרון)

היסטוריה בקבר יוסף: אחת עשרה שנה לאחר שמחבלי המשטרה הפלשתינית שרפו את קבר יוסף והרסו את המצבה בספטמבר 2,000, וכשנה לאחר בניית המצבה מחדש ע"י המועצה האזורית שומרון וחיילי צה"ל, קבעו מחדש שר התחבורה ישראל כץ וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה את המזוזה בפתח מבנה הקבר.

אייל רותם 22/03/2012

למעלה מאלפיים אזרחים מכל רחבי הארץ, ביניהם רבנים, מקובלים וכן הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב רפי פרץ, נכנסו אמש לתפילה בקבר יוסף, כניסה שאורגנה ע"י המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד" ובאבטחת צה"ל. לאחר שבשנה האחרונה ביקרו בקבר יוסף תשעה חברי ממשלה, וכן כעשרה חברי כנסת בביקור מיוחד באור היום, ביקר במקום הקדוש לראשונה שר התחבורה ישראל כץ, אחד מבכירי השרים בממשלה הנחשב למקורב ביותר לראש הממשלה.

כזכור, לאחר שנותץ, הרס, נשרף וחולל בידי הרשות הפלשתינית לפני 11 שנים, שופץ הקבר ונבנתה המצבה מחדש במבצע הנדסי מורכב לפני כשנה ע"י מועצה אזורית שומרון, אגודת "שכם אחד" וחיילי צה"ל והמנהל האזרחי. אמש, כאמור, נקבעה המזוזה בעל מפתן הכניסה למבנה הציון הקדוש מחדש.

(צילום: באדיבות מועצה איזורית שומרון)
- פרסומת -

השר כץ ברך על קביעת המזוזה וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ברך "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה". שר התחבורה ישראל כץ, איש ציבור מנוסה שכבר ראה דבר או שנים,לא הצליח להסתיר את התרגשותו הרבה לאחר קביעת המזוזה: "היתה לי הזכות לקבוע מחדש את המזוזה בקבר יוסף. הגיע הזמן שנחזור לקבר יוסף על מנת ימשיכו את דרכו גם בלימוד וגם במימוש ריבונותנו במקום הזה. השומרון הוא העורף האמיתי והעומק האסטרטגי של מדינת ישראל. אנו רואים ויודעים מה שקורה מסביב (הפגזת אזור הדרום), שדווקא האזורים האלה הם הבטוחים ביותר מפני איומים. המתיישבים מממשים צוואתו של יוסף הצדיק, להתיישב ולהיאחז בארץ ישראל. אנו מפתחים את תשתיות התחבורה. נמשיך יחד עם גרשון מסיקה וראשי הרשויות לפתח את ההתיישבות".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הודה לכוחות הביטחון ולחטיבת שומרון בראשות המח"ט אל"מ נמרוד אלוני וקצין ההגמ"ר רס"ן אליצור טרבלסי על אבטחת קהל האלפים, הודה לשר ישראל כץ על סיועו להתיישבות וקרא לממשלת ישראל לחזור בצורה מלאה לקבר יוסף: " קבר יוסף, הר הבית ומערכת המכפלה הם המקומות הבסיסיים של ארץ ישראל, ועם ישראל שואב את כוחותיו מהם. לצערנו, אנו זוכרים איך הרשות הפלשתינית, המחבלים במדים המכונים משום מה 'שוטרים פלשתינים' חיללו את קבר יוסף,שרפו אותו וניתצו אותו בצורה ברברית כל כך. בזכות כך, שצה"ל חזר לשלוט בפועל בשכם בשנים האחרונות, לצד השקט היחסי השורר בכל הארץ, זכה צה"ל וזכינו אנו לשפץ את מצבת קבר יוסף ולתקן במעט את החרפה. אני קורא לממשלת ישראל לממש את מה שאפילו בהסכמי אוסלו הארורים מופיע בבירור – שליטת ישראל בקבר יוסף, ולהחזיר את הנוכחות הקבועה והמלאה במקום הכל כך קדוש חשוב לעם היהודי".