שר התחבורה ישראל כץ :"לחזור לקבר יוסף, לממש את ריבונותנו במקום"

היסטוריה בקבר יוסף: אחת עשרה שנה לאחר שמחבלי המשטרה הפלשתינית שרפו את קבר יוסף והרסו את המצבה בספטמבר 2,000, וכשנה לאחר בניית המצבה מחדש ע"י המועצה האזורית שומרון וחיילי צה"ל, קבעו מחדש שר התחבורה ישראל כץ וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה את המזוזה בפתח מבנה הקבר.

אייל רותם ו22/03/2012

(צילום: באדיבות מועצה איזורית שומרון)

(צילום: באדיבות מועצה איזורית שומרון)

למעלה מאלפיים אזרחים מכל רחבי הארץ, ביניהם רבנים, מקובלים וכן הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב רפי פרץ, נכנסו אמש לתפילה בקבר יוסף, כניסה שאורגנה ע"י המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד" ובאבטחת צה"ל.  לאחר שבשנה האחרונה ביקרו בקבר יוסף תשעה חברי ממשלה, וכן כעשרה חברי כנסת בביקור מיוחד באור היום, ביקר במקום הקדוש לראשונה שר התחבורה ישראל כץ, אחד מבכירי השרים בממשלה הנחשב למקורב ביותר לראש הממשלה.

כזכור, לאחר שנותץ, הרס, נשרף וחולל בידי הרשות הפלשתינית לפני 11 שנים, שופץ הקבר ונבנתה המצבה מחדש במבצע הנדסי מורכב לפני כשנה ע"י מועצה אזורית שומרון, אגודת "שכם אחד" וחיילי צה"ל והמנהל האזרחי. אמש, כאמור, נקבעה המזוזה בעל מפתן הכניסה למבנה הציון הקדוש מחדש.

השר כץ ברך על קביעת המזוזה וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ברך "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". שר התחבורה ישראל כץ, איש ציבור מנוסה שכבר ראה דבר או שנים,לא הצליח להסתיר את התרגשותו הרבה לאחר קביעת המזוזה: "היתה לי הזכות לקבוע מחדש את המזוזה בקבר יוסף. הגיע הזמן שנחזור לקבר יוסף על מנת ימשיכו את דרכו גם בלימוד וגם במימוש ריבונותנו במקום הזה. השומרון הוא העורף האמיתי והעומק האסטרגי של מדינת ישראל. אנו רואים ויודעים מה שקורה מסביב (הפגזת אזור הדרום), שדווקא האזורים האלה הם הבטוחים ביותר מפני איומים. המתיישבים מממשים צוואתו של יוסף הצדיק, להתיישב ולהאחז בארץ ישראל. אנו מפתחים את תשתיות התחבורה. נמשיך יחד עם גרשון מסיקה וראשי הרשויות לפתח את ההתיישבות".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הודה לכוחות הבטחון ולחטיבת שומרון בראשות המח"ט אל"מ נמרוד אלוני וקצין ההגמ"ר רס"ן אליצור טרבלסי על אבטחת קהל האלפים, הודה לשר ישראל כץ על סיועו להתיישבות וקרא לממשלת ישראל לחזור בצורה מלאה לקבר יוסף: " קבר יוסף, הר הבית ומערכת המכפלה הם המקומות הבסיסיים של ארץ ישראל, ועם ישראל שואב את כוחותיו מהם. לצערנו, אנו זוכרים איך הרשות הפלשתינית, המחבלים במדים המכונים משום מה 'שוטרים פלשתינים' חיללו את קבר יוסף,שרפו אותו וניתצו אותו בצורה ברברית כל כך. בזכות כך שצה"ל חזר לשלוט בפועל בשכם בשנים האחרונות, לצד השקט היחסי השורר בכל הארץ, זכה צה"ל וזכינו אנו לשפץ את מצבת קבר יוסף ולתקן במעט את החרפה. אני קורא לממשלת ישראל לממש את מה שאפילו בהסכמי אוסלו הארורים מופיע בבירור - שליטת ישראל בקבר יוסף, ולהחזיר את הנוכחות הקבועה והמלאה במקום הכל כך קדוש חשוב לעם היהודי".

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

  1. מניעת תאונות דרכים
    (31/12/2012)
    לכבוד שר מתחבורה והבטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : מניעת תאונות דרכים ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי . המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה . ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי . אני מדבר על שימוש ב- Precision Farming לצורך Precision Traffic . בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים . והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים . מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה . מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד \"שוטר חונך\" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . \"אפקט האח הגדול\" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש . הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד. הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך . Traffic Precision המבוסס על Precision Farming נותן פתרון הכולל את כל התחומים בנהיגה והחשוב ביותר הוא חנוך הנהגים . Precision Traffic משמש מדריך נהיגה , מלווה נהיגה , חונך נהיגה , שוטר ושופט . הדו\"ח נישלח ישירות לנהג על פי הכתובת הרשומה במשרד התחבורה . לצערנו על מנת לשמור מרחק לא מספיקה התרעה , הנהג חייב להאט ולהגדיל את המרחק מהרכב מלפנים . שמירה על מרחק מתאים מותנת ברצון הנהג , בלשון אחרת חינוך . אין הרתעה ללא ענישה . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש. תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא . כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 . נייד : 6241523 – 050 בברכה אלחנן שוחט

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49