כ"ט בנובמבר-יום הוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

סרן אביחי נטף, קצין מצטיין, נפצע באורח קשה במהלך פיגוע בעמנואל לפני כעשור, בפיגוע נהרג הקצין שלחם איתו. "מאז שנהרג הקצין שלחם איתי ליוו אותי רגשות אשם מאוד גדולים על העובדה שדווקא אני ניצלתי ולא נהרגתי. יום ההוקרה גרם לי להרגיש גאווה על המאבקים היום יומיים איתם אני נאלץ להתמודד ועל הפעילות ביום הפיגוע בעמנואל.

אייל רותם 02/12/2012

רוביק דנילוביץ ראש עיריית באר שבע אשר הייתה העיר הראשונה שיישמה את יוזמת בני עקיבא: "יום הוקרה לפצועי צה"ל" ארח בלשכתו את נציגי משרד החינוך מחוז דרום, פצועי צה"ל, יו"ר הנוער הלאומי,דליה שץ, אם הפצועים, פצועי צה"ל אשר לקחו חלק ביום הזה ובהסברה בבתי הספר השונים בעיר, נציגי תנועות הנוער ויוזמי היום, נציגי תנועת בני עקיבא ממחוז דרום.

את הישיבה פתח ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ וברך על היוזמה שהתרחשה היום, הוא דיבר על החשיבות להוקיר את האנשים שנפצעו וממשיכים לחיות. "65 שנה הוכרנו את החללים וכעת הגיעה תנועת בני עקיבא והחליטה בעזרת העיר באר שבע לציין יום שבו מדינת ישראל תוקיר שאופן ממלכתי וציבורי את פוצעי צה"ל".

- פרסומת -

סרן אביחי נטף, קצין מצטיין, נפצע באורח קשה במהלך פיגוע בעמנואל לפני כעשור, בפיגוע נהרג הקצין שלחם איתו. אביחי סיפר בפגישה כי שמח מאוד על יוזמת יום ההוקרה. מאז שנהרג הקצין שלחם איתו ליוו אותו רגשות אשם מאוד גדולים על העובדה שדווקא הוא ניצל ולא נהרג. יום ההוקרה גרם לו לחוש גאווה על הפעילות ביום הפיגוע בעמנואל ובמיוחד על המאבקים היום יומיים איתם הוא נאלץ להתמודד.

אריה רוזנפלד, פצוע ממלחמת לבנון הראשונה, סיפר כי היום הזה משמעותי במיוחד עבורו, אריה החליט לקחת חלק פעיל ביום ההוקרה ועבר בין הכיתות ובתי הספר וסיפר את סיפורו, החלק המשמעותי עבורו היתה התרגשות של בני הנוער מהסיפור שלו. רוזנפלד הרגיש את הצורך לחשוף ולספר את סיפורו והפידבקים מבני הנוער נתנו לו כוחות וציפייה כי בשנה יציינו את היום הזה בכל מוסדות החינוך בארץ.

אליעד אברקי, רכז מחוז דרום, יוזמי יום ההוקרה לפצועי צה"ל: "חז"ל אומרים שיש שלושה חלומות שמתגשמים,חלום שחרית, חלום שנשנה וחלום שחלם לו חברו. חלום שאתה גורם לחבר שלך גם לחלום. בחודשים האחרונים החלום שלנו, נוער בני עקיבא הפך להיות חלומם של ארגון נכי צה"ל, של מוסדות החינוך, של עיקיית באר שבע ואין לי ספק כי הצלחנו להגשים את החלום ולקיים את היום הזה בזכות החלום שכולנו חלמנו יחד."

שוש לוי, מפקחת בכירה מטעם משרד החינוך: יוזמת "יום ההוקרה לפצועי צה"ל" מסתדר עם התוכנית של משרד החינוך. היום הזה מעביר מסר של ערכים של חוזק של מסירות למולדת ושל אתגרים יום יומיים.היום הזה הוא שיעור אחד גדול ועוצמתי ואנחנו תקווה שהתלמידים יצאו עם מסרים שילוו אותם בהמשך חייהם.