מה ההבדל בין דיוור אלקטרוני לדואר אלקטרוני?

אנשים רבים מתבלבלים בין מערכת דיוור אלקטרוני לבין דואר אלקטרוני. המטרה של מאמר זה היא להסביר מה המאפיינים המרכזיים של כל אחד מהם, מה ההבדלים ביניהם ואם אתם משתייכים למגזר העסקי מהי אותה מערכת בה הכי טוב להשתמש.

 

אייל רותם ו08/12/2014

(צילום: באדיבות יוניברסל מקאן)

דואר אלקטרוני- על מה מדובר?

דואר אלקטרוני בעברית או אי מייל באנגלית הוא אחד מאמצעי התקשורת הפופולאריים ביותר ברחבי העולם. אם בעבר סמכנו על יונת הדואר שהתחילה את נקודת המוצא שלה בסניף הדואר שמוקם בקרבת בית העסק שלנו וסיימה בנקודת היעד שרשמנו על המכתב, כיום יונת הדואר של העשור האחרון הוא הדואר האלקטרוני. כאן מדובר על העברה של מסרים כתובים ממחשב אחד למחשב אחר באמצעות שרתים. כיום, יש אפשרות להעביר גם דואר אלקטרוני מהמחשב לפלאפון או לטאבלט וההיפך. יש אפשרות לשלוח רק מלל ויש אפשרות לשלוח הודעה עם קבצים בפורמטים שונים שמצורפים אליה. יש אפשרות לשלוח את ההודעה למען אחד או לכל כתובות מייל. כיום, רוב האנשים בעולם משתמשים באי מייל להעברת מכתבים אחד לשני. דבר זה מוביל גם למסקנה שלכל אחד יש כתובת אימייל ייחודית לו וזו הכתובת שמופיעה אצל כל אלו שמקבלים את הדואר וזוהי הכתובת המוגדרת שאליה שולחים את הודעת הדואר.

דיוור אלקטרוני- האם מדובר על אותו הדבר?

דיוור אלקטרוני הוא שם כולל למגוון פעולות שיווקיות ואינפורמטיביות אותן ניתן לעשות באמצעות הדואר האלקטרוני ופונקציות שונות ומיוחדות שפותחו במיוחד עבור תוכנה זו או אחרת של דואר אלקטרוני. פעמים רבות שיווק מסוג זה נקרא אצל המומחים שיווק ישיר באמצעות שימוש במסגרת הדואר האלקטרוני. היתרונות והחסרונות של הדיוור האלקטרוני הם :

  • איכות הסביבה- כיוון שמדובר על פעולות שנעשות באמצעות המחשב וחיבור לאינטרנט, לא נעשה שימוש בנייר ולכן לא מבוזבז נייר, דבר חיובי לכל הדעות בכל הקשור אל שמירה על איכות הסביבה ועל משאבי הטבע.
  • חסכון משמעותי- דיוור אלקטרוני מוביל לחסכון משמעותי הן בזמן והן בכסף. אם בעבר, הייתם צריכים להדפיס את המכתב או את הברושורים השיווקיים, להכניס אל מעטפה, לכתוב את הכתובות השונות ולהדביק בול, כיום כל שצריך הוא לכתוב ולשלוח.
  • קצר ולעניין- לא צריך להמתין ימים עד שהמכתב מגיע. מרגע הלחיצה על כפתור 'שלח' ועד הקבלה של ההודעה בתיבת הדואר הנכנס של הנמען לוקח זמן קצר ביותר של מספר שניות עד מספר דקות.
  • תפוצה רחבה- ניתן לפלח ולהגיע אל תפוצה גדולה של לקוחות תוך פרק זמן קצר.
  • בקרה- יש אפשרות לבצע בקרה ופיקוח של כמות אנשים אליהם נשלח דיוור אלקטרוני שיווקי מדי חודש או רבעון, כמה פתחו אותו, מה היו אחוזי ההיענות ועוד.

לסיכום, ניתן לומר שדואר אלקטרוני ודיוור אלקטרוני שניהם משתייכים אל אותה משפחה. ההבדל הוא שדואר אלקטרוני הוא הבסיס ורוב החברות, העסקים ואנשי המקצוע מחליטים לשדרג את הדואר האלקטרוני על ידי תוכנת דיוור אלקטרוני שמאפשרת להם פונקציות רבות יותר לשליחת הודעות וחומרים שיווקיים ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים.

* כתבת תדמית

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

  1. אני משתמש במערכת דואלי doali.co.il
    (10/12/2014)
    www.doali.co.il

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49