השאלון הקצר של תרבוש עם הזמר יהודה סעדו

יהודה סעדו (ארכיון)חולם ללמוד. (צילום: מורג ביטון)

ליהודה היה תמיד ברור שיעסוק במוזיקה כל חייו, אך רק לאחר הזכייה ב"כוכב נולד", הוא הבין שהחלום הולך להתגשם. לצד המוזיקה, הוא היה מאד רוצה להיות אסטרונאוט, וגם להספיק ללמוד. הוא משתוקק להיפגש עם משה רבנו, וחולם לנגן עם הלויים בבית המקדש.

קובי דופלט 29/06/2015

יהודה סעדו, נשוי ואב לארבעה ומתגורר במושב מצליח שבאזור רמלה. יהודה עוסק במוזיקה כבר שנים רבות, עוד לפני שפרץ לתודעה של כולנו לפני עשר שנים, כאשר התמודד באודישנים של העונה השלישית בתכנית "כוכב נולד".

אפילו היום, עשר שנים אחרי, קשה לשכוח את הביצוע המרגש של סעדו עם שירו של שלמה ארצי "שדות של אירוסים" בתכנית הגמר, אותה ניצח ברוב גדול על פני שאר המועמדים. כמו כן, זכורה לכולם אמירת "שמע ישראל" העוצמתית של סעדו, בריש גלי וללא מורא, מיד לאחר פרסום זכייתו בתחרות.בשנת 2007, שנתיים לאחר התחרות, הוציא סעדו את אלבום הבכורה שלו "עירום באתי", בו כתב והלחין את רוב השירים, ומהאלבום אפילו יצאו שני סינגלים ראשונים וטריים לרדיו. לאחר מכן, סעדו המשיך להופיע, אך הופעותיו שווקו באופן מצומצם יותר מאשר בוגרים נוספים של תחרות הזמר המצליחה, והיה נראה שסעדו נעלם מעט מהתודעה הציבורית.למרות זאת, סעדו עדיין נהנה להופיע, לרגש את הקהל ולגרום לו שמחה גדולה (למרות שפעם הוא בכלל היה מתבייש לשיר), ואפילו יש לו חלום לנגן יחד עם הלויים בבית המקדש. יחד עם זאת, הוא מאד מעריך כנות ויושר, נראה שהוא אוהב מאד ללמוד, ובגלגול אחר אולי הוא היה אסטרונאוט שטס חלל.

אם לא היית עוסק במוזיקה, במה היית עוסק?

- פרסומת -

אם לא המוזיקה, נראה לי שהייתי בוחר להיות אסטרונאוט.

באיזה רגע בחיים הבנת שתהיה אמן ומוזיקאי?

הבנתי את זה ממש מגיל צעיר כאשר התחלתי לנגן, וזה היה טבעי עבורי שאעסוק בזה. בעניין קריירת השירה, כאשר הייתי בכוכב נולד הבנתי שזה יהיה עיסוקי העיקרי.

איזה מקצוע לא היית מוכן לעבוד בחיים?

אין דבר כזה מבחינתי. לכל עבודה ישנה מטרה חשובה ואני לא אדם מקובע שיחליט מה כן צריך ומה לא צריך. מבחינתי הייתי מוכן לעשות הכל, כל עוד יש בזה הגיון שלא סותר ערכים מסוימים.

מה אתה אוהב ושונא בהופעות?

לא יודע אם להגדיר ״שונא״, אבל בהתחלה הייתי נורא מתבייש לעמוד מול הקהל ולשיר, וזה היה מאוד מפריע לי. היום זה כבר לא כל כך קיים, אני אוהב את ההרגשה של לרגש את הקהל ולגרום לו שמחה.

איך אתה מבלה בשעות הפנאי (אם יש כאלו)?

בדרך כלל קורא דברים שמעניינים אותי, וגם מתאמן ומנגן.

אתר האינטרנט שאתה מרבה לגלוש בו?

אין משהו ספציפי. אני לא מכור לאתר מסוים. לאן שאני שצריך – אני נכנס.

מה מעצבן אותך?

שהטלפון נכבה ברגע שאתה מחכה לשיחה חשובה.

מה מצחיק אותך?

שבדיוק מצאתי מטען.

מי מהווה עבורך מודל לחיקוי?

הרמב"ם.

חלום שתרצה להגשים?

לכתוב ספר תורה בעצמי.

מה אתה מעריך באנשים?

כנות.

ספר אחד שהותיר בך חותם?

לא מזמן התקשרתי לחנות כלשהי בכדי לקנות ספר מסוים (שהיה לא כל כך זול). המוכרת שענתה לי ציינה בפניי: ״אני רוצה להיות כנה איתך, חכה עוד שבועיים והוא יעלה חצי מחיר בשבוע הספר״.

את מי מעמיתך אתה מאד מעריך?

את כולם, אחרת הם לא היו ״עמיתי״.

איפה אתה רואה את עצמך עוד עשר שנים?

קשה לי להגיד, אני מקווה שבארץ ישראל ובית המקדש.

מה עוד אתה רוצה לעשות חוץ ממוזיקה?

ללמוד.

לאיזו תקופה בחיים היית חוזר?

טוב לי כרגע בהווה. אני שלם עם כל מה שעברתי, ואין לי רצון לחזור לתקופה מסוימת.

עם איזה אישיות היית רוצה להיפגש?

עם משה רבנו.

מהי פסגת שאיפותיך בתחום המוזיקה?

לנגן עם הלויים בבית המקדש.