השאלון הקצר של תרבוש עם הזמר יצחק מאיר

בדרך לאלבום חדש. יצחק מאיר ממשיך לשיר. (צילום: אולפני אבי"ץ באדיבות יצחק מאיר)

יצחק מקווה להמשיך לשיר ולרגש עוד זמן רב, והוא לא מפסיק להודות לריבונו של עולם ולקהל מאזיניו. בדרך, הוא מנצל את שעות הפנאי כדי ללמוד, לפנטז על לימודי פסיכולוגיה ויש לו גם רעיון לסטארט-אפ חדש: "מד אינטרנט".

קובי דופלט 14/07/2015

יצחק מאיר נשוי ואב לשניים ומתגורר בירושלים. יצחק גילה את קולו ומקור פרנסתו בגיל 22, בזכות שכן עקשן שהכריח אותו להיות חזן בתפילה בשבת. הוא בחר בתפילת שחרית ולא הפסיק לשאול את עצמו מדוע בכלל הסכים. עם זאת, לאחר שניגש לתפילה הוא גילה שזה לא מפחיד כפי שחשב, ומאז חיידק השירה והחזנות לא עוזב אותו.

בשנים האחרונות יצחק מופיע במקומות רבים ברחבי הארץ, ובהופעותיו הוא משלב תוכן חסידי וערכי עם מוזיקה ושירים מחצרות חסידיות. לפני חמש שנים, בשנת 2010, הוציא יצחק את אלבומו הראשון, "נשמות חדשות", שעיקרו זמירות שבת חסידיים, ובמהלכו הוא אירח את אהרון רזאל. מאז הוציא יצחק שלושה אלבומים נוספים, בהם השתתפו הזמרים דוד דאור ואודי דוידי. בימים אלה עמל יצחק על אלבומו החדש והחמישי "מלווה מלכה", שכשמו, מוקדש כולו לשירי מלווה-מלכה.

אם לא היית עוסק במוזיקה ובאמנות, במה היית עוסק?

- פרסומת -

כנראה שפסיכולוג. והאמת, שגם היום יש לי תחושה של אחד כזה. העיסוק במוזיקה מטפל בי באופן נפשי, וב"ה שלא רק בי אלא גם באחרים, ואפילו היה מישהו שאמר פעם על המוזיקה שהיא "מורפיום להמונים".

מי האנשים שהשפיעו עליך בילדותך?

אבא, אמא, שלמה ידידיה, רפאל, יהודית, אסתר, אביגדור, אמונה, ישראל, שרה, דב ורחל. יצא קצת ארוך, אבל תודה לא-ל שהביא אותי למשפחה גדולה, מחבקת ומפרגנת.

באיזה רגע בחיים הבנת שתהיה אמן ומוזיקאי?

דוגרי, לא בניסיון להצטנע או משהו כזה, אך עדיין לא הבנתי. תואר "אמן" או "מוזיקאי" תמיד נראה לי משהו מאוד גדול לאנשים מיוחדים ואני לא רואה את עצמי ככזה. מה שכן, אני מקווה שעד שכבר אהיה ראוי לתואר המכובד הזה, כל ענייני התארים וההגדרות פחות יעסיקו אותי.

איך אתה מבלה בשעות הפנאי?

הפלוס הגדול ביותר בתחום העיסוק שלי הוא שיש המון שעות פנאי. אז מה אני עושה בהם? בעיקר לומד. כאדם שמאוד אוהב ללמוד, יש לי תחושה שלפעמים בשעות הפנאי שלי אני בעיקר שר ופחות קורא ולומד.

אתר האינטרנט שאתה מרבה לגלוש בו?

Gmail. טוב, זה קצת ברור, אז אולי גם פייסבוק. האמת שאני לא יודע. השאלה הזו נשמעת לי יותר רעיון לסטארט-אפ: מד-אינטרנט. אפליקציה חדשה שבסוף יום ובסוף שבוע תגלה לך היכן בליתי את רוב שעות השבוע. אם תהיה כזו, ב"תנועת המוסר" בטח יהיו המון הורדות לאפליקציה כזו. לא יאמן כמה הרשת היא עולם מגביל שבו אנחנו חיים.

מה מעצבן אותך?

בירוקרטיה. אני סוג של טופסופוב מאובחן (טפסים + פוביה).

מה מצחיק אותך?

המון דברים. בעיקר סיטואציות שברגע אחד אתה מגלה שלקחת דברים ברצינות מרובה מדי. יכולת לתכנן ולהפיק עד כדי ירידה לפרטי פרטים, ובסוף בין רגע אתה מגלה שהכול לא היה רלוונטי, כי לעולם יש את ההתנהלות והדרכים שלו, ואנחנו בסך הכל בובות באותו תיאטרון.

מי מהווה עבורך מודל לחיקוי?

המון אנשים אך גם אף אחד. כלומר, מאוד נח לי לזהות איזו נקודה חיונית וטובה אצל אדם ולקבל ממנו השראה. ומצד אחד, כן להפוך אותו למודל לחיקוי עבורי בנקודה הזו. אך מצד שני, ממש מודל לחיקוי, כלומר, מישהו שהייתי רוצה להיות כמוהו, אין אף אחד. אפילו לא מרן הרב קוק או כל צדיק וגאון אחר.

חלום שתרצה להגשים?

לא נראה לי שיש מקום בשאלון הזה לפרט עליהם, כי רבים הם. אם כבר הזכרתי את הרב קוק קודם, אז יש פסיקה מאוד חזקה שלו על חלומות. הרב קוק מלמד לא רק לחלום, אלא להמשיך לחלום את החלום גם אחרי שהוא הופך למשהו ריאלי. יש משהו מאוד חזק בחלומות.

איפה אתה רואה את עצמך עוד עשר שנים?

עוסק בהנחיית הורים. היכולת להטיב את יחסי ההורים עם ילדיהם, זה בעיני משהו שיביא הרבה טוב לעולם שלנו. זה יגרום לשחרור והקלה להורים ושדה תעופה לילדים.

לאיזו תקופה בחיים היית חוזר?

לאף תקופה. ואת זה עונה אדם שחייו היו ברוך השם על מי מנוחות, בטוב ובנועם. השיר "מה שהיה היה, העיקר להתחיל מהתחלה" נתפס אצלנו כמשהו שנועד להקל מעליך את העומס והקושי שהיה בעבר, אך בהרגשה שלי, אפילו הדברים החיוביים והקסומים שהיו בחיינו, כבודם במקומם מונח, וכעת יש את מה שקורה עכשיו.

מהי פסגת שאיפותיך בתחום המוזיקה?

"פסגת שאיפותיי" זה משהו שהייתי משאר לתחומים אחרים. בלב מוצף תודה לריבונו של עולם ולקהל מאזיניי, אני מוכרח להודות שבעיקר יש בי תחושה של פרופורציה. כלומר, פחות שאיפות ובוודאי שפחות "פסגת שאיפות". חשוב להודות על מה שיש, ולהשתדל עד כמה שאתה יכול להאמין, שגם אם מה שיש כעת יום אחד לא יהיה, עדיין יש אותך, את עצמך.