השאלון הקצר של תרבוש עם הזמר רועי ידיד

ידיד.התאג' התימני (צילום: באדיבות רועי ידיד)

רועי רוצה להמשיך ולעסוק במוזיקה עוד זמן רב, ולהשפיע במגזר הדתי. לצד זאת, הוא לא מפסיק ללמוד אך גם לא מוותר על זמן איכות עם המשפחה והילדים וקריאה של התאג' התימני וכמו כולנו, גם הוא שונא התנשאות וצביעות. ראיון רציני.

קובי דופלט 20/07/2015

ידיד, נשוי ואב לחמישה, עשה את מרבית חייו בראשון לציון, ולאחר נישואיו עבר להיות חבר קיבוץ חפץ חיים. בשנים האחרונות רועי ממשיך לבסס את מעמדו בציבור הסרוג, כסולן של אחת הלהקות החסידיות המצליחות בציבור הדתי לאורך השנים, להקת "ענבי הגפן", איתה הוא מופיע באופן נרחב בארץ ובעולם. בדרך, הוא הוציא ארבעה אלבומים שזכו להשמעות רבות במצעדים החסידיים, ומהם הוא מכר עשרות אלפי עותקים.

למרות שכבר בגיל בר מצווה הגיע לרועי הרצון לשיר ולזמר באופן עצמאי, עם התהילה החלו לזרום הזמנות להופעות שלא במסגרת הלהקה, וגם הגיעה הרגע לפתוח בקריירת סולו מקבילה לזו של להקת 'ענבי הגפן'", ומנהל התזמורת, נעם חייט, הפך להיות המנהל האישי שלו. בד בבד, הוא לא מוותר על הבילוי המשפחתי, אנשים צבועים מעצבנים אותו, וכנראה שהוא ימשיך להנעים את אוזנינו עוד שנים רבות.

אם לא היית מתעסק במוזיקה, במה היית עוסק?

- פרסומת -

כנראה ששחקן. הייתי משחק בהצגות וסרטים עם מסר אמוני וערכי.

מי האנשים שהשפיעו עליך בילדותך?

אבי מורי ואמי מורתי, ואברהם אבינו שידע להתחבר לכולם ובדרך שלו לקרב את כלל האנשים.

באיזה רגע בחיים הבנת שתהיה אמן ומוזיקאי?

בגיל בר מצווה. בדיוק אז פתאום בער בי הרצון לשיר וגם רצו לי מלא מנגינות חדשות בראש. כילד ביישן פתאום אזרתי אומץ ותפסתי מיקרופון בפעם הראשונה, וכשראיתי את התגובה של האנשים, התדהמה והשמחה, ידעתי שזה הדבר שאני רוצה להמשיך לעשות כל החיים.

איך אתה מבלה בשעות הפנאי?

בחסדי ה' עלינו, לא נענשתי בשעות פנאי. ב"ה תמיד יש מה לעשות: מוזיקה, לימוד, משפחה, אישה וחמישה ילדים, כל טיפת זמן שלי הולכת לכל הדברים הללו.

אתר האינטרנט שאתה מרבה לגלוש בו?

GMAIL !!

מה מעצבן אותך?

כאשר לא מדברים איתי בגובה העיניים: התנשאות, צביעות.

מה מצחיק אותך?

לילדים שלי יש לפעמים דיבור שיכול לגרום לי לבכות מרוב צחוק

מה אתה מעריך באנשים?

כנות, יושרה, פרגון הדדי, עזרה לזולת.

ספר אחד שהותיר בך חותם?

התאג' התימני!

את מי מעמיתך אתה מאד מעריך?

המנהל שלי – נועם חייט שהוא אדם בהחלט נדיר. בתוך כל התעשייה המוזיקלית שיכולה הרבה פעמים להיות מבלבלת וקשה, הוא עדיין שומר על כנות וענווה כשיראת שמים ענקית מובילה את כל הדרך. בכלל, כל מי ששותף לדרך המוזיקלית שלי (נגנים ,מעבדים) זוכה להערכה רבה מצדי. ללא הערכה זו דרכנו המוזיקליות לא היו נפגשות.

איפה אתה רואה את עצמך עוד עשר שנים?

בדיוק כמו עכשיו רק מועצם פי כמה וכמה מבחינת משפחתיות, הצלחה מוזיקלית, בריאות ושמחה.

לאיזו תקופה בחיים היית חוזר?

לימי הישיבה התיכונית. הייתי משפר שם כמה דברים בשמחה.. 😉

מהי פסגת שאיפותיך בתחום המוזיקה?

שיהיו לי שירים שיכירו כמעט בכל בית ויגרמו לאנשים לחיבור ושמחה.