השאלון הקצר של תרבוש עם אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית

קיבל השפעה חינוכית מהבית. בטיטו. (צילום: נתנאל בן עמי)

אליאב בטיטו הוא צעיר סרוג בן 17 מעפולה, שנבחר לפני כחודש לתפקיד יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית. לקראת השנה החדשה אליאב מלא בתכנונים ומעוניין לקדם מגוון נושאים שעומדים בראש סדר העדיפויות של בני הנוער. בדרך, הוא גם נותן הצצה לתפקיד המעניין שהוא ממלא.

קובי דופלט 03/08/2015

אליאב בטיטו, בן 17, לומד בישיבה התיכונית קרית חינוך אמי"ת יהודה בעפולה, ובעוד פחות מחודש הוא יתחיל שם את לימודיו בכיתה י"ב. לפני חודש נבחר בטיטו לתפקיד יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ונשמע שכבר בתחילת התפקיד הוא עטוף בהתרגשות וביראת כבוד.

עוד קודם לכן, במהלך השנים האחרונות אליאב היה פעיל מאד במועצות התלמידים. בתחילה במועצת התלמידים הבית ספרית (בישיבה התיכונית אמי"ת יהודה), בהמשך במועצת התלמידים של העיר עפולה, ולאחר מכן כיו"ר מועצת התלמידים של מחוז צפון.

- פרסומת -

כבר כעת, טרם שנת הלימודים החדשה, אליאב מתכנן במרץ את צעדי המועצה. במסגרת זאת, הוא מגיע הרבה לכנסת, ונפגש עם ח"כים ואנשי חינוך. כך, הוא מעוניין להקל על ההמתנה למבחני נהיגה בקרב בני הנוער, לטפל ב"שעות האפס", בקיצור ימי הלימודים ביום שישי, ועוד.

ממש לצדו, גם בני משפחתו עוסקים בחינוך, דבר שהשפיע גם עליו לעסוק בתפקיד כה משמעותי. מנגד, התפקיד מאד עמוס, הוא דורש יכולות אישיות גבוהות ותפקוד תחת לחץ, ומי ששואף למלא אותו צריך לקחת בחשבון שהוא צפוי להפסיד המון ימי לימודים.

איך משפיע התפקיד החדש כיו"ר מועצת התלמידים הארצי על ימי הקיץ והחופש הגדול?

התפקיד משפיע מאד מכיוון שהאחריות הגדולה ועצם התפקיד של מעורבות חברתית דורש המון הקרבה. מאז תחילת החופש הייתי מספר פעמים בכנסת, בפגישות עם ח"כים ועם גורמים תקשורתיים שאנחנו, במועצות, עובדים איתם. כל העיסוק בתפקיד דורש המון הקרבה, כך שמדי יום צריך לקום בשש בבוקר ולעבוד עד מאוחר בלילה. עם זאת, אני מאמין שכשאתה עושה משהו שאתה מאמין בו הכל הופך לכיף, וגם החברה הקרובה מקבלת את זה בקלות ובהבנה.

מה אתה, כיו"ר המועצה החדש, רוצה לקדם בראש ובראשונה?

התפקיד של המועצה זה להיות מוקד פניות לצרכי בני הנוער. באחרונה שמנו דגש לטיפול בעניין ההמתנה לטסט ולמבחן כשירות לנהיגה. דבר שגורם להוצאות רבות וכמובן שגם לזמן המתנה ארוך. פנינו למשרד התחבורה, ולוועדת החינוך בכנסת בעניין זה, ואנחנו מקווים שיהיה טיפול בעניין. כמו כן, חשוב לי לטפל בשעות "האפס", בקיצור ימי הלימודים ביום שישי, בהסדרת הטיפים והשכר לבני נוער שעובדים כמלצרים, בטיולים לבתי ספר, ובכל נושא שעולה על סדר היום.

מתי החלטת והבנת שתתמודד על ראשות מועצת התלמידים על מנת להיות יו"ר?

החל מהשנה שעברה התחלתי להיות מעורב בכל הנושא של מועצמות התלמידים והנוער, וההחלטה להתמודד על ראשות המועצה נפלה ממש באחרונה. כמובן ששקלתי את ההחלטה יותר לעומק וכובד ראש בגלל כל האחריות הגדולה.

מי האנשים שהשפיעו עליך לעסוק בכך?

ראשית, המשפחה שלי מעורבת ועוסקת בתחום החינוך במשך שנים, וגם זה משהו שהגיע מהחברים בבית הספר, ומהמשפחה שכמובן תמכה.

אתה חושב שישנה הרגשה שונה להיות יו"ר מועצת התלמידים משתייך למגזר הדתי?

אין הרגשה מאד שונה. אבל כן, כאדם דתי יש כמובן נראות אחרת כלפי חוץ, שבאה לידי ביטוי גם בתפקיד הזה. כמו כן, זה מתבטא גם בעוד יום מנוחה בשבת.

מה הדברים הראשונים שתקדם עם פתיחת שנת הלימודים?

בפתיחה השנה אנחנו מתכוונים לקדם את "שעת האפס" וכל הנושאים שעליהם פעלנו במהלך הקיץ, ואנחנו מקווים שההתחייבויות של הח"כים ושל משרד החינוך אכן יצאו לפועל. כמו כן, נמשיך לפעול כמוקד פניות לבני הנוער ונמשיך לדאוג לכל צורך שיעלה בתחילת השנה.

איך התפקיד והעיסוק במועצות משפיע על הלימודים?

התפקיד מאתגר מאד ומשפיע באופן ישיר על הלימודים ודורש ויתורים לימודיים, מכיוון שזה דורש ממני להיעדר מבית הספר לפחות יומיים-שלושה בשבוע. אני עדיין לא יודע איך זה יהיה בשנה הקרובה, אך גם כיו"ר מועצת צפון נעדרתי המון, והשנה זה כנראה יהיה הרבה יותר. בעיני, יש דברים שקצת יותר חשובים מההבדל בין 90 לבין 100 מבחינת הציונים.

איך אתה מבלה בשעות הפנאי?

אין הרבה שעות פנאי, אבל כשיש, בעיקר משלימים פערים עם משפחה והחברים.

יש לך שאיפות פוליטיות להמשך?

כשנגיע לגשר נעבור אותו. אני משתדל לעסוק כרגע בעשייה ציבורית לבני הנוער.

אתר האינטרנט שאתה מרבה לגלוש בו?

אין אתר ספציפי. לעתים פייסבוק.

מה מעצבן אותך?

מלחמות אגו פוליטיות – לראות את נבחרי הציבור שלנו נלחמים בגלל אגו ופועלים אחרות מאשר היו פועלים ללא סיבות אלה.

מה מצחיק אותך?

המון דברים. אני צוחק המון מהופעות וסדרות של סאטירה.

מה אתה מעריך באנשים?

כנות.

ספר אחד שהותיר בך חותם?

אני ממליץ בחום על הספר "המנהיג הטבעי" של רובין שארמה. הספר מלווה אותי מדי יום והוא מדבר על מנהיגות ללא תואר, ועל כך שלא צריך לחפש את התואר, אלא פשוט להנהיג.

איפה אתה רואה את עצמך עוד עשר שנים?

האמת שאין לי מושג. מהבחינה הזו, כאשר שואלים אותי איזה מגמה אני הולך ללמוד אני אומר שאני לא יודע, מכיוון שאיני יודע אם אעשה עם זה משהו. קודם נעבור את הצבא ואז נראה.