נשיא המדינה הוקיר תודה לארגוני החירום וההצלה

(צילום: באדיבות מיכאל יעקובוביץ)

נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, הדליק במשכנו נר שני של חנוכה, יחד עם 100 נציגי ארגוני כוחות החירום וההצלה, זק"א, מד"א, איחוד הצלה, ארגון הצלה. וזאת כהוקרה לפעילותם המבורכת והמוערכת.

עטרת זרביב 08/12/2015

בטקס שהתקיים בבית הנשיא בירושלים, הוזמנו להדליק יחד עם הנשיא את נר שני של חנוכה, נציגי הארגונים: רפי מנת, נציג ארגון זק"א. ד"ר ג'ויס מורל, נציגת איחוד הצלה. זאבי פרוינד, נציג ארגון הצלה.

במעמד, השתתפו כ-100 מתנדבים מכל רחבי הארץ שייצגו את ארגוני החירום וההצלה ההתנדבותיים הפועלים בישראל: ארגון זק"א, מד"א, איחוד הצלה, ארגון הצלה. כמו גם ראשי הארגונים: יהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א. זאבי קשש, יו"ר איחוד הצלה. אושי שלומוביץ, יו"ר ארגון הצלה.

- פרסומת -

ברחבת בית הנשיא, הונחו במיצג מרשים אופנועי ההצלה מהירה של ארגוני ההצלה. במהלך הטקס, נשאו דברים מרגשים נציגי המתנדבים ששיתפו את הקהל בסיפורים מרגשים על פעילותם הענפה בתקופה האחרונה בה הם פועלים ללא הרף בזירות פיגועי הטרור.

הנשיא נאם בפני המשתתפים באירוע ואמר: "חג החנוכה הוא חג של אור, חג של ניסים, וגם חג של גבורה. הגבורה הזו היא איננה רק גבורה של חיילים במדים – מאומנים ומיומנים, אלא גבורה אזרחית, גבורה של אנשים פשוטים. כמו החשמונאים, חובשי בית המדרש, שהחליטו להילחם עבור הזכות לחיות בדרך התורה, ולהחזיר את עטרת מלכות ישראל, ליושנה, לתהילתה".

(צילום: באדיבות מיכאל יעקובוביץ)

הנשיא הוסיף: "היום, אף אחד לא יכול לתאר לעצמו תמונת זירה, בלי שאתם – מלאכי שרת ורפואה נמצאים בה. בימים הטרופים שפוקדים אותנו, בימים שהטרור משתולל ברחובות, חשוב לי להגיד לכם – אנשי ונשות כוחות ההצלה – תודה.

"אתם גיבורים אמתיים. גיבורים, שקדושת החיים עומדת לנגד עיניהם. תפקידכם איננו פשוט. המראות שאתם נחשפים אליהם, ההקרבה שאתם נדרשים לה, גובה מכם וממשפחותיכם מחיר גבוה. העם בישראל, מכיר ומוקיר את פעילותכם המופלאה, ומצדיע לכם, על תודעת השליחות, ועל המסירות העצומה שלכם- להצלה ולטפול, בכל אדם באשר הוא.

"חג החנוכה, הוא חג של אור, שהולך וגובר מיום ליום. ככל שהימים חולפים, מתווספים עוד ועוד מוקדי אור. אתם, ארגוני החירום וההצלה, מאירים לכולנו; אתם האור של העם בישראל. חנוכה שמח", חתם הנשיא.

מתנדבת 'איחוד הצלה', ד"ר ג'ויס מורל, ריגשה את הנשיא כאשר סיפרה לו כיצד בנובמבר 2014 הגיעה והעניקה סיוע רפואי ראשוני לנפגעים בזירת הטבח בבית הכנסת בהר נוף.

ד"ר ג'ויס מתגוררת בשכונת הר נוף, סמוך לבית הכנסת 'קהילת בני תורה' והגיעה לזירה תוך שניות ספורות מקבלת הקריאה על האירוע. ג'ויס העניקה טיפול ראשוני מציל חיים לפצועים, עד הגעת אמבולנס למקום.

מתנדב זק"א רפי מנת מפקד צוות זק"א זכרון יעקב, אמר: "נרגש אני לראות אתכם מתנדבי זק"א יקרים מכל הארץ, התחלתי את התנדבותי בזק"א לפני 18 שנים, ומאז ועד היום יצאתי להעניק עזרה וסיוע למאות אנשים בהצלת חיים ובכבוד המת. בהדליקי את נרות החנוכה בארבע שנים האחרונות, איני מסוגל לשכוח את אותו ליל חנוכה בו הדלקתי את הנרות ורצתי מביתי בזכרון יעקב לאסון הכרמל ליממה קשה.

ואתמול כשראיתי את יהודה משי זהב יו"ר זק"א מטפל בנפגעי הפיגוע ברחוב ירמיהו בירושלים וברקע רואים את הבניינים הגבוהים עם החנוכיות, המראות חזרו אלי והבנתי את משמעות הנס. בעצם ימי חנוכה מסמלים את נצחון המעטים על הרבים וכך יהיה בעז"ה בזכות עבודת הקודש של מתנדבי זק"א היקרים.

אין זה פלא שזו שנה שלישית ברציפות שארגון זק"א נבחר זו השנה השלישית לארגון האהוד ביותר על ידי תושבי מדינת ישראל". יו"ר זק"א יהודה משי זהב הודה לנשיא בשם כל ארגוני החירום וההצלה, על ההזמנה המכובדת ועל ההוקרה וההערכה.