עוברים דירה? כך תבחרו חברת הובלות

(צילום: עמי שרון)

לכל מי שעובר דירה החשיבות שבבחירת בעלי מקצוע גבוהה מאוד, בעיקר אם חושבים על ההשפעה שיש לבחירה שלנו בחברת הובלות או אחסון תכולה לתהליך המעבר ולשלום הרהיטים והחפצים האישיים שלנו.

עידן הראל 10/03/2016

במחקרים שבוצעו בשנים האחרונות עולה מסקנה מעניינת – האוכלוסייה בישראל עוברת דירה – והרבה. יכול להיות שהעובדה קשורה במחירי הנדל"ן המאמירים באופן קבוע והקושי להגיע לדירה מצד אחד, ומצד שני, הרצון הגובר של בעלי הדירות להשיג תשואה גבוהה יותר על הנכס. לא פלא אם כן שחוזי השכירות בישראל, נסגרים ב-90% מהמקרים לתקופה של שנה אחת בלבד!

נתונים אלה מלמדים אותנו שהענפים הקשורים במעבר דירה – החל משירותי הובלות, דרך שירותי אריזת דירה ואחסון תכולה, משגשגים ומגלגלים סכומי כסף גבוהים מאוד שנאמדים במיליונים.

- פרסומת -

לצערנו הרב, עקב חסמי כניסה נמוכים מאוד לענף – אם בכלל, צצות חברות שונות חדשות לבקרים, מבלי שיהיה איזשהו גוף מפקח שיקבע סטנדרטים ונהלים.

מצב זה עלול להיות מסוכן לכל מי שעובר דירה (כנראה שרוב קוראי הכתבה) והחשיבות שבבחירת בעלי מקצוע גבוהה מאוד, בעיקר אם חושבים על ההשפעה שיש לבחירה שלנו בחברת הובלות או אחסון תכולה לתהליך המעבר ולשלום הרהיטים והחפצים האישיים שלנו.

מדוע בחירת חברת הובלות היא אחד הצעדים החשובים בתהליך המעבר?

בחירת חברת הובלות משפיעה באופן ישיר על כל מי שעובר דירה בשני מישורים מרכזיים: במישור הרגשי ובמישור בפיזי.

במישור הרגשי

תהליך המעבר מלווה בהרבה מחשבות, רגשות וזיכרונות הקשורים במקום שאותו אתם עוזבים מצד אחד ואתגרים וחששות הקשורים במקום אליו אתם עוברים מצד שני. אם אתם בעלי משפחה, האחריות והרגשנות תופסים מקום מרכזי עוד יותר. הדבר האחרון שאתם צריכים בשלב כל כך רגיש הוא מוביל שיתווכח אתכם על המחיר, ינסה לסחוט אתכם או גרוע מכך, לא יבצע את ההובלה באופן מקצועי וכזה שיבטיח את שלום הרהיטים והחפצים בעת הובלתם. מעבר דירה עם אנשים אדיבים, מכווני שירות מצד שני יהפכו את המעבר להרבה יותר נוח. בואו נזכור שבסופו של יום, אנו מעבירים חפצים בעלי חשיבות סנטימנטלית ומעוניינים שהם יגיעו בשלום לדירה החדשה.

במישור הפיזי

כמה פעמים שמעתם על איחורים בקרב בעלי מקצוע? מניסיוני, הבעיה גדולה עוד יותר בענף ההובלות. הדבר האחרון שאתם צריכים בעת מעבר דירה הוא להתעסק בבעלי מקצוע שמאחרים ומעקבים אתכם או בכוח אדם לא מספק או מקצועי דיו לביצוע ההובלה על הצד הטוב ביותר.

בחירת חברת הובלות איכותית יכולה להפוך את תהליך מעבר הדירה מעוין ובלתי נסבל, לכזה שמתנהל בנעימות ובהבנה. לעיתים קרובות, המחיר הנמוך אינו מפצה על החבילה הכוללת.

איך לבחור חברת הובלות?

בחירת חברת הובלות מתאימה יכולה להיות פשוטה מאוד, אם מבצעים את התהליך ביסודיות ובלי לחץ מיותר.

מתי לחפש חברת הובלות?

התחילו לחפש חברת הובלות כבר חודשיים לפני מועד המעבר. צעד זה ימנע מכם את הלחץ המיותר שנובע מבעיות זמינות ומחירים שעלולים להאמיר ככל שמתקרבים למועד המעבר. אם אתם עומדים לעבור דירה בקיץ (כמו רוב האוכלוסייה), כלל זה נכון שבעתיים.

איך תדעו לאיזו חברת הובלות לפנות?

שלב זה הוא אחד החשובים ויכול לקצר את תהליך הבחירה באופן משמעותי. הסוד טמון בהסתמכות על ניסיונם של אחרים. תשאלו חברים ובני משפחה אודות המלצות שיש להם על חברת הובלות מסוימת מתוך ניסיון אישי. הפייסבוק יכול להיות כלי מצוין להעלאת שאלות מסוג זה. דרך נוספת לאיתור חברת הובלות מומלצת היא לקרוא חוות דעת אותנטיות באתרי חדשות המכילים קטגורית המלצות או אתרי צרכנות ומעבר דירה. לעיתים קרובות תוכלו לאסוף מידע יקר ערך בתוך מספר דקות. נקודה נוספת שכדאי להתייחס אליה היא סוג הביטוח שחברת ההובלות מחזיקה אם בכלל. אל תתפשרו על סעיף זה מאחר והוא מלמד אתכם על מקצועיות החברה והפיצוי שתקבלו במקרה של תאונה חלילה.

קבעו פגישה עם נציג חברת ההובלות

אין כמו מראה עיניים והחלפת מספר מילים על מנת להתרשם מהמובילים.

בנקודה זו, כדאי להדגיש שצרכנים רבים אינם מודעים לתרגילים ותופעות שבהן חברות הובלה שונות מעלות את המחיר ביום המעבר מכיוון שחשבו שתכולת הדירה נמוכה יותר ממה שקורה בפועל, אינם היו מודעים לעובדה שחדר המדרגות צר ומחייב שכירת מנוף או שהמרחק מכניסת הבניין לחנייה עולה על 15 מטרים. סקירה של תכולת הבית מבעוד מועד, יחד עם הנציג, תמנע תופעות מעין אלה.

בנקודה זו, דרשו לראות את ביטוח ההובלות ובדקו שהתאריך והפרטים תואמים את מה שהובטח לכם.

חתימה על חוזה

לאחר שמצאתם את חברת ההובלות שאתם מעוניינים לשכור והסכמתם על מחיר מקובל, זו העת לעגן את הכל בחוזה מסודר. החוזה צריך לכלול כל פרט שנראה לכם חשוב ובפרט את הפרטים הבאים:

  • תאריך ושעת ההובלה
  • מאיפה ההובלה ולהיכן – יש להזין כתובות וקומות מגורים.
  • מספר המובילים
  • כמות הריהוט והארגזים הצפויים.
  • נציג החברה ידע להעריך בעצמו ובעזרת שאלות מנחות את כמות הציוד והקרטונים שתזדקקו להם.
  • התחייבות שההובלה תבוצע על ידי חברת ההובלות ששכרתם ולא על ידי צד ג'
  • מחיר כולל מע"מ
  • חתימה של נציג חברת ההובלות

לבחירת חברת ההובלות השפעה ישירה על הצלחת תהליך המעבר. היצמדות לכללים המנחים שתוארו במדריך זה, יביאו לכך שתשכרו את המובילים הנכונים בזמן שמתאים לכם וכמובן שתהיו מוגנים בחוזה מפורט המעגן את כל הפרטים שדנו בהם.

המאמר נכתב על ידי פורטל ההובלות ומעבר דירה ASK5