קידום אורגני – למה זה לוקח הרבה זמן?

לא מעט בעלי עסקים מתלבטים האם להשקיע בפרסום לטווח הארוך או הקצר? הרי שבטווח הקצר ישיגו לקוחות, כסף ותזרים לקדם אתו את העסק, כשמצד שני, השקעה לטווח הארוך תניב יותר תוצאות כיוון שהלידים יהיו לרוב זולים יותר וגם איכותיים יותר.

עמי שרון ו11/07/2017

מאמר זה אינו עוסק בהיכן כדאי להשקיע את תקציב הפרסום שלכם, שכן החלטה זו תלויה בבעל העסק והיכולות הכלכליות שלו. במאמר זה נסביר (על קצה המזלג) מדוע קידום אורגני הוא תהליך כה ממושך (אך מדוע זה גם מאד אפקטיבי לטווח הארוך).

להסבר כללי על מהו SEO - ליחצו כאן.

מה היה קורה אילו הקידום האורגני היה עובד לטווח הקצר?

הכול בחיים זה עניין של איזון. תארו לכם שתוך חודשים ספורים של עבודת קידום כל אתר יכול היה להכניס עשרות אלפי שקלים ויותר ממאות או אלפי גולשים שמגיעים אליו מדי יום.

במקרה כזה כולם היו משקיעים בטכניקת פרסום זו ואז הייתה נוצרת תחרות גבוהה אפילו יותר מה שבפועל היה מעכב את ההתקדמות של כל אחד מהמתחרים... מה שאומר שבסופו של דבר בכל זאת היה לוקח זמן רב לקדם את האתר וגם מכיוון שהתחרות גבוהה יותר גם יקטנו הסיכויים של כל אחד מהמתחרים להופיע בתוצאות הראשונות.

כמו כן, דבר כזה היה יוצר אנדרלמוסיה שלמה בתוצאות החיפוש, שכן במידה וכל בעל עסק יכול להביא את עצמו לעמוד הראשון בתוך חודשים ספורים, הרי זה אומר בהכרח שהתוצאות משתנות באופן תדיר מאד, מה שיכול ליצור תדמית מאד בעייתית עבור גוגל כמנוע חיפוש מטרתו להמליץ על תוצאות מהאינטרנט.

מכאן אנו למדים כי ככל שהתחרות היא גבוהה ביותר לביטויי מפתח מסוימים כך לוקח יותר זמן לקדם את האתר בהם וכך גם התוצאות מאחרות להגיע שכן רוב התנועה גולשת לתוצאות הראשונות בעמוד הראשון.

עוד ניתן ללמוד מהמצב הקיים הוא שרוב האנשים מעדיפים להשקיע את כספם ומרצם על קידום ביטויי מפתח בעלי נפח חיפושים גדול יותר כדי שתהיה מאסה גדולה יותר של אנשים שעשויה להיחשף לאתר שלהם וכך נוצר מצב שככל שמילת המפתח היא בעלת נפח חיפוש גדול יותר כך עולה הסיכוי שהתחרות בו תהיה יותר גבוהה.

אך זוהי אסטרטגיה בעייתית מפני שזה מה שכולם עושים. מכאן שמומלץ לקדם גם ביטויי מפתח עם פחות חשיפות אך גם עם תחרות פחות גבוהה כדי להגדיל את הסיכוי לקבל תוצאות לטווח הקצר יחסית. מי שבוחר לשלב בין 2 הגישות יקצור פירות לטווח הארוך והקצר יותר. כמו כן, התבססות על תוכן איכותי בלבד שנותן ערך אמיתי לגולשים לא רק שיעזור לקידום האורגני, אלא גם יביא ממליצים, שיתופים ואולי אף קישורים טבעיים לאתר לאורך זמן.

לסיכום; הליך הקידום הוא הליך מורכב בו מטפלים במאות פרמטרים שונים המשפיעים על קידום האתר. דרושה יד מקצועית על מנת לבצע את העבודה בצורה נכונה ולוודא כי האתר כל הזמן הולך ומתקדם.

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1407742E:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:tlsv1 alert protocol version in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 47

Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_stream_sock_ssl_activate_with_method: SSL handshake/connection failed in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 47

Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: Unable to activate SSL mode in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 47

Warning: file_get_contents(http://www.hebcal.com/shabbat/?cfg=json&city=IL-Jerusalem&m=50) [function.file-get-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 47

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49