השוואת מחירים – השינוי הגדול של עידן האינטרנט

אחד השינויים החשובים והמשמעותיים ביותר שיצר האינטרנט בחיינו, זו השקיפות. היום אנחנו לא יכולים להסתיר דברים, היום אנחנו לא יכולים למנוע מלקוחות שלנו שלא לדעת דברים עלינו, הגולשים לא צריכים לעבוד קשה בשביל למצוא מידע ולהפיק ממנו תועלת, הכל נמצא ברשת, גלוי לגמרי.

עמי שרון ו13/07/2017

(צילום: עמי שרון)

דוגמא אידיאלית לכך, אנחנו יכולים לראות בכל מה שקשור לעולם של השוואת מחירים. לפני הופעת האינטרנט בחיינו, לא היתה לנו אפשרות סבירה לעשות סקר שוק בין מוצרים ושירותים, היינו צריכים לעבור מחנות לחנות או להתקשר לכל חנות באופן ספציפי ולבקש מידע אודות המחירים שהם דורשים עבור מוצרים ושירותים. כך זה היה גם לגבי בעלי מקצוע בתחומים שונים.

יתרה מזו, עד לפני שנים, משרד הכלכלה בלחץ של חברות בשוק (במיוחד בתחום המזון), לא דרש לפרסם את מחיר המוצרים על גבי האריזה, מה שמנע מאיתנו השוואת מחירים אפילו בתוך החנות עצמה. עם הזמן זה השתנה, הרבה בזכות לחץ ציבורי, אך גם בזכות העובדה שכיום הכל חשוף וגלוי, מספיק שניכנס לאתר אינטרנט אחד בשביל לדעת מה המחיר שעלינו לשלם עבור מוצר או שירות מסוים.

כיצד השוואת מחירים באינטרנט מתבצעת בפועל

הרעיון הוא מאוד פשוט, קיימים אתר אשר מאפשרים לנו לבחון מחירים של שירותים שונים, בין אם זה של חשמלאים, אינסטלטורים, וטרינרים, עורכי דין ועוד, וכן בין מוצרים של חברות ועסקים בתחומים שונים, בין אם זה מוצרי ביטוח, מוצרי רכב, בריאות, תיירות ועוד.

אנחנו יכולים לבצע את ההשוואה בכמה מישורים. מישור אחד הוא, שהמחיר מצוין באתר ואז אנחנו מבצעים השוואה בין מוצרים ושירותים שונים, כך אנחנו יכולים לדעת מי מספק לנו את המחיר הזול והטוב ביותר עבורנו. מישור אחר הוא, אנחנו רושמים את הפרטים שלנו, ובעלי העסקים או בעלי המקצוע, יוצרים איתנו קשר ומפרטים בפנינו מה המחיר שעלינו לשלם עבור המוצר או השירות.

כך אנחנו יכולים לעשות השוואה ישירה ומלאה בין החברות השונות, לגבי מוצרים ושירותים שונים שהם מספקים לנו.

חשוב לומר דבר אחד בהקשר זה, גם לבעלי עסקים זה משתלם. ראשית, מאחר והגולשים נהנים משקיפות רבה יותר, הרי שהם יעדיפו לעבוד עם בעלי עסקים או בעלי מקצוע שמוכנים לומר להם מה המחיר שעליהם לשלם עבור מוצר או שירות מסוים. הם לא ירצו לעבוד עם בעלי עסקים שמסתירים את המחיר שלהם.

שנית, בצורה כזו, בעלי עסקים ובעלי מקצוע, נשארים עם היד על הדופק, והם יודעים כמה המתחרים שלהם לוקחים, ועל פי זה הם יכולים לקבוע מחיר סביר בשוק.

נקודה נוספת שצריך לזכור, אתרים רבים מסכימים לעבוד רק עם עסקים שמראש קובעים מחירים סבירים, כך שאותם עסקים אולי מורידים מחירים אך הם נהנים מחשיפה גדולה יותר של קהל גולשים אשר מגיע אליהם דרך אותו אתר.

 

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49