טיול בקרקוב – מה אפשר לראות בעיר

טיול בקרקוב – מה אפשר לראות בעיר

מרבית הישראלים שנוסעים לפולין, בין אם זה במסגרת טיול שורשים ובין אם זה מסיבות אחרות, מגיעים בדרך כלל אל שתי ערים, וורשה, בירת פולין, וכן קרקוב., העיר השנייה בגודלה בפולין ואחת הערים העתיקות ביותר במדינה, אשר נחשבת למרכז התרבות והאומנות של המדינה. 

העיר קרקוב הוקמה כבר במאה השביעית, ושימשה במשך למעלה מחמש מאות שנה כבירת פולין (משנת 1038 עד 1596). כידוע, לעיר יש גם משמעות עצומה עבור הקהילה היהודית שחיה בפולין במהלך השנים. בעיר שוכן רובע יהודי עתיק עם בתי כנסת שונים וכיום מוצבת בה גם אנדרטה מפורסמת לזכר כל יהודי קרקוב שנרצחו בעת השואה. 

ישראלים רבים אשר מגיעים אל פולין משלבים, כאמור, טיול בקרקוב. טיול זה מתבצע לעיתים באופן עצמאי, ולא פעם בליווי מדריך ישראלי וכן מדריך מקומי אשר מכיר את העיר היטב וכמובן גם מכיר היטב את ההיסטוריה של העיר ויכול לספק מידע על העבר המפואר שלה וכן על מה שמתרחש בה כיום. 

טיול בקרקוב כפי שנוכל לראות מיד, משלב אתרים שונים, חלקם קשורים בחיי הקהילה היהודית ובתרבות שלה, אך גם אתרים בעלי משמעות היסטורית ותרבותית בעיר שאין להם בהכרח קשר לקהילה. בנוסף הטיול משלב גם מפגשים עם תושבים מקומיים, ארוחות במסעדות מקומיות ועוד. הכל כמובן שאלה, כמה זמן נמשך הטיול יום אחד או יותר. 

אילו אתרים נכללים בטיול בקרקוב

- פרסומת -

טיול בקרקוב כולל כאמור, מפגש ברובע היהודי העתיק, בין היתר הוא כולל ביקור בבית הקהילה היהודית, ביקור בבתי כנסת של קהילת חב"ד, בבית הכנסת העתיק של הרמ"א, וכן בטמפל בית הכנסת הגדול בעיר. כמו כן, הטיול כולל ביקור ברובע עצמו, ברחובות השונים. 

מלבד ביקור ברובע היהודי, כאמור, הרי שהטיול כולל גם סיור במרכז העיר, בכיכרות המדהימים שלה, בביזליקת מריה הקדושה, וארמון המלך וואל. צריך לציין שבחלק מהאתרים הביקור לא כולל בהכרח כניסה, זה תלוי במסלול. בחלק מהמסלולים גם יש צורך לשלם בנפרד על כניסות לאתרים. 

מדוע משתלם לקחת ביקור מודרך בעיר

על פניו מי שמגיע לקרקוב, יכול לבקר בעיר בלי שיצטרך להיעזר במדריך או בכל גורם מוסמך אחר. אך על מנת שהטיול יהיה הרבה יותר מעמיק, מעניין ומסודר, הרי רצוי לקחת מדריך מקצועי, דובר עברית, אשר ידע גם לספק פריטי מידע חשובים, הן על העבר והן על ההווה של העיר, וכן ידע לבנות מסלול טיול מסודר ומאורגן, אשר מותאם לקבוצת המטיילים, מתאים לתנאי מזג האוויר ולתנאים אחרים. 

כמו כן, סיור מודרך של מספר שעות, יכול לכסות את כל מה שחשוב לראות בעיר. כך מי שמגיע לקרקוב יכול ליהנות ממה שיש לעיר להציע, אפילו אם הוא שוהה בה רק מספר שעות. הטיול יכול להיות ממצה ומעניין. 

הערה 1

  1. בולשיט אפשר להסתדר מצוין לבד אם מתכוננים ולומדים את המפה ומאתרים כמו של המטייל. מלון קרוב לככר המרכזית בדרומה מאפשר גישה רגלית נוחה לכל האתרים.

Comments are closed.