מתנות לבית ולמשרד ברוח המסורת היהודית – מה אפשר למצוא בחנות יודאיקה?

יודאיקה – זהו המונח שבו כונתה האמנות היהודית על ידי זרים לה, כשבאופן כללי, הכוונה במונח זה הייתה למגוון תשמישי הקדושה ליהודים – טליתות, תפילין, נרות שבת, שופרות ועוד…

כיום, מלבד הביטוי שנהיה שגור גם בקרב היהודים, המונח "יודאיקה" מייצג, מלבד אותם תשמישי קדושה עתיקים, גם פריטי אמנות ונוי ברוח המסורת היהודית, שאינם דווקא תשמישי קדושה.

וכמו שהמונח השתנה והתרחב – גם קהל היעד:

אם בעבר היה נהוג לזהות את פריטי היודאיקה עם שומרי המצוות, היום זה לא מחזה יוצא דופן לראות חילוניים פוקדים חנות יודאיקה, וזה לא מוזר לראות עיטורים ברוח המסורת היהודית על גבי בתים ומשרדים של מי שאינם מגדירים את עצמם כדתיים.

- פרסומת -

למעשה, אחת מהמתנות היפות שניתן להעניק היום לחנוכת בית או לכבוד פתיחת משרד חדש היא פריט יודאיקה.

בשורות הבאות תוכלו לקרוא על הסוגים השונים של פריטי יודאיקה שניתן לקנות עבור בית או משרד חדש. ניתן להיכנס לקישור שמופיע בראש המאמר על מנת לקבל עוד רעיונות ולהבין יותר במה מדובר.

תשמישי קדושה "קלאסיים"

אז הכי קל זה להתחיל מהמשמעות המקורית למונח "יודאיקה". סוג המתנות האלו מתאים יותר לדתיים ולמסורתיים וכולל את כל אותם תשמישי קדושה הנפוצים במעגל החיים היהודי: פריטים לכבוד השבת (למשל – פמוטים, כיסויי חלה, סכינים לחלה ועוד…), נטלנים ובתי מזוזה מהודרים. מסתבר שגם את אותם פריטים עתיקים ניתן לעצב כפריט אמנות שייתן עוד מימד לקיום המצוות והמנהגים

הכי מתבקש שיש

האמת זה ממש קל…

אם אתם מחפשים מתנה משמעותית עבור חנוכת בית – כדאי שתבדקו נוסחים שונים של ברכות הבית. ברכת הבית היא מתנה שמתאימה לכולם על קשת המסורת היהודית. ישנם את הנוסחים הקלאסיים המוכרים לברכת הבית, וישנם גם ניסוחים חדשניים יותר ואפילו ישנן "ברכות בית" שמציינות רק את מילות הברכה ללא הנוסח המלא (אושר, בריאות, פרנסה וכו'…).

מעוניינים להפתיע מישהו שעבר למשרד חדש? אותו הרעיון בדיוק – תוכלו להעניק לבעלים של המשרד את ברכת העסק כשגם כאן, ישנם ניסוחים שונים ואינסוף עיצובים עבור ברכה זו.

אין ספק שברכת הבית וברכת העסק הן מהמתנות האהובות ביותר שניתן להעניק עבור חנוכת בית או משרד חדש.

אותיות מעוצבות כקישוטי קיר

המגוון רחב, וההיצע מכובד, אבל ללא כל ספק – עיטור קיר ברוח המסורת היהודית מהווה מתנה משמעותית שלא ניתן להתעלם ממנה.

על מה מדובר בעצם? קישוטי הקיר הנפוצים כוללים פסוקים או קטעי תפילה מוכרים. דוגמאות לכך הן ברכת הכוהנים, "אשת חיל" ופסוקים שונים מספר תהילים.

גם בקטגוריה זו, ההמלצה שלנו היא לבחון את מגוון הקישוטים המוצע ולחפש את הטכניקות העיצוביות שמלוות את הקישוטים החדשים. למשל, אם תציצו בקישור המופיע בתחילת המאמר תוכלו לראות קישוטי קיר עם טכניקת הצללה מיוחדת שיוצרות מעין מראה של "ריחוף" האותיות על גבי הקיר.

כשהישראליות נכנסת ליודאיקה

כפי שאמרנו בתחילה, המונח "יודאיקה" התרחב בשנים האחרונות וכן כולל גם אמנות המשלבת בין המסורת לבין התרבות הישראלית העכשווית. אם אתם מתכוונים מחפשים להעניק מתנה גם עבור חילוני גמור, יש לכם מה לחפש בחנות יודאיקה. יכול להיות שתמצאו שם פריטים ששמים דגש יותר על התרבות הישראלית כמו קטעים משירים ישראליים, ציטוטים של אנשי רוח ועיצובים "ישראליים" מוכרים כמו דגל ישראל ו"צבר".