הצרכנים בחרו: הוכרזו הזוכים בפרסי מוצר השנה

יומיים לפני הבחירות הכלליות בישראל, הוכרזו הערב בתל אביב בחירות הצרכנים, שהכריעו מיהם המוצרים והשירותים החדשניים ביותר לשנת 2015. את תואר 'החברה החדשנית של השנה' חולקות השנה שטראוס, יוניליוור והחברה המרכזית, עם חמש זכיות כל אחת, לוגו הזהב של מוצר השנה הוענק לקליניק בקטגוריית הקוסמטיקה היוקרתית .

עטרת זרביב ו16/03/2015

(צילום: באדיבות נפתלי רזניקוביץ)

(צילום: באדיבות נפתלי רזניקוביץ)

פרסי מוצר השנה מוענקים ב-30 מדינות ברחבי העולם. בטקס העשור החגיגי, הוכרזו מוצרי השנה בישראל לשנת 2015 - המוצרים והשירותים הזוכים בפרסי החדשנות לשנה זו, כפי שנבחרו על ידי הקהל הישראלי במחקר הצרכנים המקיף מסוגו בישראל שערך מכון המחקר קנטאר מדיה באמצעות TNS MySeker(עם יותר מ-2,000 צרכנים משתתפים!) באופן זהה לזה הנערך בכל העולם.

בטקס השנתי במוזיאון תל אביב לאומנות בו השתתפו 550 מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק ומנהלי השיווק של היצרנים הגדולים בישראל ביחד עם מנכ"לים של הקמעונאים המובילים, אנשי תקשורת, אנשי אקדמיה ובכירי המשק והכלכלה הוכרזו הזוכים בפרסי מוצר השנה: בשנת 2015, השנה העשירית לקיומם של פרסי 'מוצר השנה' בישראל נשבר שיא הזכיות בתחרות בארץ כשחולקו 60 פרסים למוצרים ולשירותים החדשניים המשווקים בארץ, החל ממוצרי חלב, דרך מוצרי טיפוח ומוצרים לבית וכלה באפליקציות, שירותים ומוצרי חשמל.

בין המוצרים הזוכים לשנת 2015 - סלטי קטניות "טעמי השוק" של אחלה, קליק לייבל, סדרת אורז עם תוספות של סנפרוסט, CC CREAM של REVLON, שירות 'מרשם מידע' של כללית, קפה באלאנס, מולר 0% SIMPLY PRUITו-1.5% שומן, עמק תנובה 9% עם זיתים , מוצרי עיצוב השיער של טוני אנד גאי , ומוצרים נוספים.

במקביל למוצרים הזוכים הוכרזו החברות שחלקו השנה בתואר "החברה החדשנית של השנה". בתואר חלקו יוניליוור, שטראוס והחברה המרכזית , שהוכתרו בתואר המיוחל לאחר שכל אחת מהחברות גרפה חמישה פרסי מוצר השנה בקטגוריות השונות.

השנה גם הוענק לוגו מוצר השנה מזהב לזוכה בקטגוריית הקוסמטיקה היוקרתית: הסרום החכם של קליניק.

"פרסי מוצר השנה מהווים כיום את הפרס היוקרתי והנחשב ביותר בעולם בתחום החדשנות של מוצרים ושירותים בייחוד משום שמי שבוחר את הזוכים הם הצרכנים", אומרת אתי עמיעד, מנכ"ל פרסי מוצר השנה בישראל: "מניתוח המוצרים והשירותים שהוגשו השנה לפרסי מוצר השנה ניתן לזהות מספר מגמות מעניינות הקשורות בחדשנות: נמשכת המגמה משנה שעברה שהוגשו וזכו השנה יותר מוצרי מזון שהחדשנות שלהם היא מעולמות הבריאות: מוצרים עם פחות נתרן, מוצרים ללא סוכר, מוצרים מופחתי כולסטרול וכדומה - הנותנים מענה לטרנד הבריאותי.

עוד אנו רואים המשך גידול משמעותי בזכיות בקטגוריות מתחום השירותים: שירותים פיננסיים, אפליקציות לסלולר ולטאבלטים, שירותי בריאות וכדומה - דבר המעיד על חדשנות ויצירתיות שמפגינות חברות שירותים בישראל. בנוסף - אנו רואים גידול משמעותי במועמדויות ובזכיות של מוצרים שלא רק מביאים חדשנות אלא גם מבטיחות יעילות ואיכות ללא פרמיית מחיר משמעותית.

"אי אפשר להתעלם ממועד הכרזת פרסי מוצר השנה, יומיים לפני הבחירות הכלליות. למעשה, מוצר השנה הם הבחירות האמיתיות של הצרכנים, משום שמדובר בצרכנים שרכשו מוצר מסוים בהתאם להבטחה השיווקית שלו, וכעת הם מביעים את דעתם משביעות הרצון שלהם בפועל ממנו. מניתוח שערכנו לגבי זוכי העשור האחרון גילינו, שהצרכנים אכן יודעים לאתר ולזהות את ה"כוכבים" של עולם הצרכנות.

בניגוד לסטטיסטיקה הידועה, שרק 10% מהמוצרים החדשים שורדים אחרי שנתיים על המדפים, מתוך 359 המוצרים והשירותים שהוכתרו בעשור האחרון כמוצרי השנה - 85% מהם - כלומר 305 מוצרים - נמצאים עדיין על המדפים".

רקע כללי - מוצר השנה:

מטרת הפרסים היא אחת - לעודד חדשנות, על ידי הענקת פרסים למשווקים, שהשיקו באותה שנה מוצרים ושירותים, שלא רק שהציגו חדשנות פורצת דרך, אלא גם קיבלו ציוני איכות גבוהים על ידי הצרכנים.

איך נבחרים המוצרים?

1. בכל שנה, בכל מדינה [מעל 30 מדינות שונות], משווקים מגישים כמועמדים את המוצרים ואת השירותים החדשניים ביותר שהשיקו במדינה באותה שנה.

2. צוות מומחים עצמאי, המוקם בכל מדינה, ומורכב ממומחים לשיווק ולחדשנות, קמעונאים בכירים, עיתונאים ואנשי אקדמיה מדרג את המוצרים ואת השירותים המועמדים ומחליט מי מביניהם הוא חדשני מספיק על מנת לעבור לשלב הבא. בישראל, עמד השנה בראש צוות המומחים פרופסור יעקב הורניק, מחבר ספרי השיווק והפרסום הנודע, המשמש גם כדקאן בית ספר לניהול, לצד צוות של בכירים נוספים אשר דירגו את כל השירותים והמוצרים שהוגשו.

3. המוצרים והשירותים, שצוות המומחים החליט שהם חדשניים - עברו למחקר הצרכנים. בשלב זה, עורך מכון המחקר הבינלאומי קנטאר מדיה את מחקר הצרכנים הגדול מסוגו שנערך במדינה. [בישראל נערך המחקר בשנת 2015 בקרב יותר מ-2,000 צרכנים] הצרכנים מחווים דעתם לגבי המוצרים והשירותים המועמדים ומדרגים את המוצרים על פי האטרקטיביות שלהם ועל פי שביעות הרצון שלהם משימוש בהם בפועל. בכל קטגוריה, המוצר או השירות שציון האטרקטיביות ושביעות הרצון שלו הוא הגבוה ביותר - מוכתר ל'מוצר השנה'.

4. בכל תחילת שנה, על הבימות בכל העולם: ניו יורק, לונדון, מוסקבה, פריז, מילאנו, ריו דה ז'ניירו, קואלה לומפור ותל אביב - עולים על הבמה המנהלים, שהמוצרים והשירותים שלהם נבחרו כ'מוצרי השנה' על ידי הצרכנים, ומצטרפים לנבחרת בינלאומית של חדשנות ושל איכות.

 

 

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.
יום ב', י"א כסלו התש"פ 09.12.2019
פרשת וישלח
כניסה: 15:56 | יציאה: 17:26
הצטרף לרשימת התפוצה
אירועי המגזר
<דצמבר, 2019>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

כל הזכויות שמורות ל''עט תקשורת'' | מי אנחנו | כתבו לנו | פרסמו אצלנו | תרבוש-פורטל תרבות ונופש למגזר הדתי | מדינט-פורטל בריאות ורווחה| הפוך לדף הבית | RSS