איך תגדילו את הרווחים בעסק שלכם?

הגדלת רווחיות היא המטרה המרכזית של בעלי עסקים קטנים רבים. הנה שש דרכים חסכוניות, שאם ייושמו כראוי, יוכלו לעזור לכם לחסוך כסף ולהגדיל רווחים.

אייל רותם ו20/01/2016

(צילום: עמיעד טאוב)

1. שליטה בהוצאות. היתרון של שליטה בהוצאות הוא שעל כל שקל שאתם חוסכים על ידי ביטול הוצאה כלשהי, אתם מרוויחים שקל נוסף. אחת הדרכים להיות מודעים לתזרים המזומנים שלכם היא שימוש בשיטת תקצוב שמבוססת על אפס. שיטה זו מחייבת אתכם להתחיל את התקציב השנתי מדי שנה על ידי הגדרת כל קטגוריה כאפס, גם כשזה נוגע להצטיידות מחדש, השתלמויות עובדים או הדרכת מכירות ושירות. גישה זו מאפשרת לכם לראות כל שקל שנכנס לחשבון הבנק של העסק ולהחליט אם אכן הכרחי להוציא את השקל הזה. נסו את הגישה הזאת קודם כל עם התקציב של שנה שעברה. לאחר הערכת התקציב של השנה הקודמת, יהיה לכם קל יותר להקטין את ההוצאות.

2. הרחבת השוליים. השוליים הם ההפרש בין מחיר המכירה של המוצר או השירות לבין המחיר ששולם עבורו. בעל עסק קטן יכול להגדיל שוליים אלה על ידי העלאת מחירים, הפחתת העלויות של המוצרים או השירותים שהוא מוכר, או שניהם.

אם אתם לא רוצים להעלות מחירים, זכרו שלקוחות בדרך כלל יהיו סובלניים לגבי עליות מחירים כל עוד העלויות עומדות בתחרות עם המתחרים שלכם. אחרי הכול, אתם רוצים לשמור על מערכת יחסים איכותית עם הלקוחות שלכם.

בדקו, לפחות פעם בשנה, את גודל השוליים ביחס לכול המוצרים והשירותים הנמכרים על ידי העסק. לאחר מכן, בחרו את הזמן האופטימלי להעלאת מחירים. אפשר לשקול עליית מחירים כשיש ביקוש גבוה למוצר או לשירות שלכם. כשאתם מחשבים את גובה עליית המחירים, אל תתייחסו לאחוז הגידול של כלל המערכת, אלא לעלות של כל פריט בודד. כמו כן, שקלו הגדלת השוליים של מוצרים שמחירם נמוך יותר ושל מוצרים שנמכרים פחות.

3.צמצמו את עלויות השיווק. השקיעו בשיטות מוכחות להגדלת הרווחים והפסיקו להשתמש בשיטות שהתוצאות שלהן מינימליות. יש שתי דרכים יעילות וחסכוניות לעשות זאת: לשמור על קשר עם הלקוחות בדואר אלקטרוני במקום בדואר רגיל; להשתמש במדיה החברתית כדרך ליצור קשר.

4.נהלו את המלאי. הקפידו להתעדכן כל הזמן: אילו מוצרים נמכרים ואילו לא? בהתבססות על מידע זה, תוכלו לוודא אם אתם רוכשים מעט מדי מהפריטים הנמכרים ביותר, או יותר מדי מהפריטים שבקושי נמכרים. התאימו את הפעילות שלכם בהתאם. בדרך זו תוכלו לפגוש את צרכי הלקוחות ולחסוך כסף.

5. צרו מסד נתונים. זה קריטי לעקוב אחר רכישות הלקוח וזה מהיר ופשוט ליצור מסד נתונים של הלקוחות.

יש שתי דרכים לעקוב אחר הלקוחות, מה הם רוכשים ובכמה כסף:

 אם אתם משתמשים בכרטיסי אשראי בעסק, תוכלו לאחסן מידע על הלקוחות באופן אוטומטי.

 אם אתם מקבלים מזומן ולא כרטיסי אשראי, תוכלו להדריך את העובדים לבקש מידע על הלקוחות בנקודת הרכישה.

בעזרת מידע ממאגר הלקוחות תוכלו להציע מבצעים שונים ללקוחות הטובים ביותר וליצור מערכת שתתגמל לקוחות קיימים ששולחים אליכם לקוחות חדשים. כך תוכלו לעקוב אחר רכישות הלקוח, לשמור על קשרים עם לקוחות איכותיים ולהגדיל את הרווחים על ידי קבלת לקוחות חדשים באמצעות הוותיקים.

6.הציעו תוספת לקנייה. כאשר לקוח רוכש פריט כלשהו, הציעו לו דוגמית חינם של פריט, שתשפר את ערך הרכישה המקורית. דוגמית חינם יכולה לעודד את הלקוחות שלכם לקנות יותר או להפנות אליכם לקוחות אחרים.

 

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.
יום שבת', ט' כסלו התש"פ 07.12.2019
פרשת ויצא
כניסה: 15:55 | יציאה: 17:25
הצטרף לרשימת התפוצה
אירועי המגזר
<דצמבר, 2019>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

כל הזכויות שמורות ל''עט תקשורת'' | מי אנחנו | כתבו לנו | פרסמו אצלנו | תרבוש-פורטל תרבות ונופש למגזר הדתי | מדינט-פורטל בריאות ורווחה| הפוך לדף הבית | RSS