התלמיד שסגר מעגל וחזר כמחנך- סיים את הש"ס עם תלמידיו

נתנאל זוהר, בוגר אמי"ת בר אילן גוש דן, סגר השבוע מעגל בחייו. באותו בית ספר בו הוא למד ואליו חזר כמחנך אחרי שנות ישיבה, צבא ולימודים, שם חגג השבוע את סיום הש"ס – במסגרת השלמת סבב הדף היומי בגמרא.

אביחי טבק 08/01/2020

נתנאל, אשר סיים את לימודיו בבית הספר לפני כעשור, התמיד בלימוד ה"דף היומי" בגמרא, לימוד יומי המקיף את התלמוד כולו בשבע וחצי שנים. עם חזרתו לבית הספר שלו כמחנך לפני ארבע שנים ייסד שיעור גמרא קבוע בבית הספר לפני פתיחת יום הלימודים, אליו הוזמנו תלמידים להצטרף מתוך בחירה.

בשבוע החולף ציינו מאות אלפי לומדי תורה ברחבי העולם היהודי את סיום סבב הלימוד של הדף היומי (ארוע המתרחש אחת לשבע וחצי שנים), ונתנאל איתם.

- פרסומת -

את הסיום החגיגי בחר נתנאל לערוך בבית החינוך בו גדל, עם התלמידים אשר ליוו אותו בלימוד הגמרא מכניסתם לבית הספר בכתה ז' ועד היום.

למעמד החגיגי הצטרף גם הרב יצחק אביעד מחנך כתה י' אשר התמיד אף הוא בלימוד הדף היומי וסיים את הש"ס ותלמידיו לצדו.

כל תלמידי בית החינוך הצטרפו למעמד סיום הש"ס ובשירה וריקודים הקיפו את הלומדים הנרגשים.

"התרגשתי מאוד לעמוד מול מעגל של מורים, מורות ותלמידים, ולחגוג את סיום הש"ס. זו הייתה בשבילי סגירת מעגל מאוד משמעותית. במקום בו גדלתי וחונכתי, אני זוכה עכשיו לתת מעצמי ולקבל המון אהבה ותמיכה חזרה", סיפר נתנאל זוהר במעמד המרגש.

גם אחד מתלמידיו של נתנאח, יהונתן דונל סיפר על הייחודיות של לימוד יומי קבוע עם הר"מ, שלא במסגרת המחייבת של בית הספר, "כיף מאוד ללמוד כל בוקר שיעור קצר לפני התפילה. כל יום אתה מתקדם קצת במסכת ביחד עם חברים, ופתאום אחרי חצי־שנה – שנה אתה קולט שסיימתם מסכת שלמה ביחד, והסיפוק גדול מאוד".

ותומר שופר מנהל אמי"ת בר אילן גוש דן, שהיה גם מחנכו של נתנאל, הוסיף: "התרגשנו להשתתף בשמחתם של בוגרינו, מחנכינו ותלמידינו, שאין שמחה כשמחת העוסק בתורה. אנו גאים בתלמידים שבחרו להפוך את התורה לחלק מחייהם- תורת חיים המחוברת לחיים."

מסיימי הש"ס באמי"ת בר אילן גוש דן, הרב נתנאל זוהר (בחולצה בהירה) ומשמאלו הרב יצחק אביעד עם תלמידים וחברי צוות הנהלה (צילום: בני שמואל)

הערה 1

Comments are closed.