הרש"פ בתלונה לאו"ם נגד הסכמי הסחר בין איחוד האמירויות לשומרון

הרשות הפלסטינית הגישה תלונה לאו"ם נגד איחוד האמירויות בשל הסכמי הסחר עם השומרון. ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן: "הרשות הפלסטינית מעוניינת בעוני וטרור הן לערבים והן ליהודים נמשיך להיות מעצמה כלכלית איזורית ונייצא למדינות ערביות נוספות"

צילום: מועצה אזורית שומרון.

הרשות הפלסטינית הגישה תלונה רשמית לאו"ם נגד איחוד האמירויות בגין הסכמי הייצוא שנחתמו בין עסקים בשומרון לבין עסקים באיחוד האמירויות, כך דווח בעיתון Emirates Leaks האמירתי.

התלונה הוגשה על ידי שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מאלכי, לנציבה העליונה של האו"ם לזכויות אדם מיצ'ל בצ'לט. זאת לאחר שמשלחת בעלי עסקים מהשומרון בהובלת ראש המועצה האזורית שומרון חתמה בחודש דצמבר האחרון על הסכמי ייצוא, בין השאר יקב הר ברכה, יקב תום ויקב ארנון מגבעות איתמר ודבש פרדייז מחרמש שבצפון השומרון. הסכמי הייצוא נחתמו ולפני כשבועיים אף יצא משלוח שמן זית ראשון מהשומרון לדובאי.

גורם בלשכת הנציג הפלסטיני בז'נבה איברהים חריישה אמר ל-Emirates Leaks כי בתלונה שהוגשה לבצ'לט ישנה קריאה לפעולה נגד האמירויות.
עוד נטען בתלונה כי הסכמי הסחר בין ישראל לאמירויות עומדים בסתירה לרשימה השחורה של האו"ם שאוסרת קיום עסקים עם ההתנחלויות.

כך או אחרת מתברר לאיום של שר החוץ הפלסטיני אין שיניים שכן אין משמעות משפטית לרשימה השחורה שפרסמה בחודש פברואר האחרון מועצת זכויות האדם של האו"ם כל משמעות הרשימה שכן נציבת זכויות האדם של האו"ם מישל בלצ'ט הודתה בעצמה לאחר פרסום הרשימה כי: "דו"ח זה לא מספק אפיון חוקי בנוגע לפעילויות או לעסקים המעורבים. כל צעד נוסף שיינקט להמשך לדו"ח זה, כפוף להחלטת המדינות החברות במועצת זכויות האדם". מאז לא התקבלה כל החלטה בנושא וברור שהתקשרות עם עסקים ביו"ש אינה הפרה של החוק הבינלאומי כפי שניסה לטעון שר החוץ הפלסטיני והוא חסר משמעות.

- פרסומת -

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה לדברים כי: "בזמן שהמועצה האזורית שמורון וחברות מאיחוד האמירויות מפתחים כלכלה אזורית המעסיקה אלפי ערבים ויהודים, הכלכלה היחידה שהרשות הפלסטינית מכירה היא תשלום למשפחות מחבלים. עשרה קבין של צביעות ירדו לעולם. חמישה נטלה הרשות הפלסטינית וחמישה נטלו נציבות זכויות האדם של האום, שהקשר שלה לזכויות אדם הוא מקרי בהחלט. הם אחראיים בשתיקתם למותם של רבבות בסוריה לבנון ובמקומות אחרים. את מדינת ישראל הם דואגים לגנות פעם אחר פעם באצטלה של זכויות אדם, מדינות אחרות שמשסעות את אזרחיהן הם דואגים לפאר ולהלל.

הרשות הפלסטינית המושחתת היא בדיוק האנטיתיזה למנהיגות האיכותית הרצינית והחזקה של איחוד האמירויות. שם ההנהגה דואגת לכלכלת התושבים וגם לשלום. המועצה האזורית שומרון תמשיך להיות מעצמה כלכלית אזורית, שתייצא לאמירויות ולמדינות ערביות נוספות . אנחנו נמשיך לעשות טוב לתושבי השומרון ולדאוג הן לפרנסתם של היהודים והן של הערבים.

עוד הוסיף דגן: "הרשות הפלסטינית לא סתם מעוניינת להלחם בתוצרת הדו קיום, הרשות מעוניינת גם בעוני לערבים וליהודים וגם במלחמה וטרור ואנחנו מעוניינים בכלכלה ובשלום מתוך כבוד הדדי בין יהודים לערבים".

בעבר התייחס ראש לשכת המסחר בדובאי חמאד בועמים לנושא ואף אמר לגלובס כי: "כי ארצו לא עושה הבחנה ביבוא מישראל בין מוצרים שיוצרו מאזורים שונים לרבות מיהודה ושומרון ומהגולן" עוד אמר בועמים כי: המפעלים הישראליים בגדה מספקים עבודה רבה לעשרות אלפי פלסטינים והכוונה היא לסייע לכלכלה הפלסטינית ולא לפגוע בה. "אנחנו שוק פתוח במלוא מובן המילה – וזה אומר שככל שהמסחר רחב יותר ומסייע יותר לאוכלוסיות השונות באזור, כך עדיף".

הרשות הפלסטינית מצדה הדגישה כי הסכמי הסחר הם הפרה חמורה של החוק הבינלאומי שמגיעה לכדי פשעים בינלאומיים שיש לתת עליהם דין וחשבון.