חזרה לשגרה: זה טוב או רע?

זמן לסדר בת אל אליאב

רוב האנשים אוהבים שגרה – חוסר וודאות עלול לבלבל ולטלטל את מציאות חיינו – התנהלות בהירה וטבעית שחוזרת על עצמה שוב ושוב, להתעורר בכל בוקר לאותה מציאות חיים, ללא שינויים.

מצד אחד, זה מבורך וחשוב: שישנו תכנון כללי, מודעות ויכולת ארגונית. מצד שני, החיים מרגשים אותנו בזכות השינויים והתנודות שיש בהם. לעיתים, המשימות הסזיפיות גורמות לנו לשיעמום ושחיקה מסוימת וניתן לחשוב כיצד לשדרג את השגרה באמצעות שינויים קטנים:

  • להאזין לשירים שונים בכל פעם שאנו מסדרים ומארגנים את הבית
  • להתחדש בשידה או במגירות אחסון
  • לנסות שיטות קיפול שונות של בגדים
  • לשנות מיקומים של פריטים במרחב הביתי
  • להחליף חומר ניקוי עם ריח מרענן
  • להוסיף חפצי נוי בפינות מסוימות בבית
  • להחליף סגנון של מצעים או כריות בחדרי השינה

כמו כן, חזרה לשגרה מאפשרת לנו להתחיל מחדש. לנסות לשנות הרגלים ישנים ולהחליט החלטות שונות מבעבר, כמו דף חלק בפנקס חדש. אחרי פסח, ישנה אווירה של התחדשות, ריענון ופריחה וכדאי לחשוב כיצד להכניס את האווירה הזו אל תוך שגרת היום שלנו.

רצוי כמובן לשמר את ההרגלים הטובים וההתנהלות הטבעית שהייתה מבעבר – אם התרגלנו לסדר יום כלשהו עם הילדים והוא היטיב עבורם, נמשיך באותה הדרך, זה מבורך. במידה והתרגלנו ליציאה זוגית משותפת פעם בשבוע, זה נפלא ומבורך וניתן להמשיך עם ההרגל הזה בחזרה לשגרה הנוכחית.

- פרסומת -

מומלץ לערוך לעצמנו רשימת הרגלים שאנו רוצים לחזק ולשפר אצלנו ולהתמקד כל פעם בהרגל אחד שדורש חיזוק. שינוי הרגלים בהדרגה מאפשר לנו להתנהל בשגרה מותאמת עבורנו ונעימה יותר. כמובן ששינויים דורשים את הזמן והתהליך הנכון להם וחשוב לאפשר לעצמנו לעבור את התהליך בנחת ובהתאמה לשגרה היומית ולרגשות שלנו.

ניתן כמובן לשתף את הילדים בשאיפה לשינוי הרגלים, לשבת איתם ולדבר על ההרגלים שהיו רוצים לשנות ולהעניק להם את התמיכה והאמפתיה שהם מסוגלים לכך וששינוי ההרגלים משפר את איכות החיים בשגרה היומית. בנוסף, ניתן לחזק אותם באמצעות טבלה, מעקב יומי או רשימות אישיות לכל ילד.

חזרה נעימה לשגרה וכל טוב,
בתאל