מימון לרכב מול הלוואה לקניית רכב – מה ההבדלים?

צילום: shutter stock

בעוד שבעבר לא עמדו בפני הצרכנים אפשרויות רבות לרכישת רכבים, ורובנו רכשנו את הרכב שלנו מאדם פרטי או ישירות מהיצרן, כיום ישנן מגוון אלטרנטיבות לרכישת רכבים – הן חדשים והן משומשים.

סוכנויות הרכבים, שבעבר מכרו רכבים משומשים בלבד, מאפשרות לרכוש רכבים שמונה הקילומטרים שלהם עומד על 0, ויבואני הרכב השונים, שבעבר מכרו רכבים חדשים בלבד, מאפשרים לצרכנים לרכוש כיום גם רכבים משומשים. בנוסף, רכישת רכב מיד פרטית היא אופציה טובה ביותר, שקיימת גם היום ומגלמת לא מעט יתרונות לקונים. יחד עם מגוון האופציות לרכישת רכבים, נפתחו בפני הצרכנים גם לא מעט אופציות למימון או הלוואה, אשר מאפשרות לנו לרכוש רכב חדש או משומש מגורמים שונים. לפניכם כל מה שצריך לדעת על מימון והלוואה לקניית רכב.

מהו מימון לרכב ומדוע אנו זקוקים לו?

לפני שנבין מהם מסלולי המימון השונים שקיימים כיום בשוק, חשוב להבין תחילה מהו בדיוק מימון לרכב. מימון לרכב מאפשר רכישת רכב חדש או מיד ראשונה, גם כאשר אין ברשותנו חסכונות גבוהים לצורך הרכישה. חשוב להבין כי רכב הוא הוצאה משמעותית וגדולה למדיי, אותה לא תמיד ניתן לממן באופן עצמאי. המימון מאפשר לנו למעשה לרכוש את הרכב לאורך זמן, בתשלומים, ואינו דורש מאיתנו להוציא כסף מתוכניות חיסכון או לנצל את מסגרת האשראי שלנו.

- פרסומת -

מהם מסלולי המימון שקיימים כיום בשוק לרכב חדש או משומש?

כיום קיימים בשוק מספר מסלולי מימון עיקריים לרכישת רכב:

  • מימון בנקאי – מימון בנקאי דומה במהותו ללקיחת משכנתא. הבנק למעשה מעמיד לרשותנו הלוואה לצורך קניית רכב חדש או משומש, ומשעבד את הרכב עד שאנו פורעים את ההלוואה במלואה. מימון זה אמנם כרוך בריבית מסוימת, אך היתרון המשמעותי שלו הוא שהוא מאפשר לנו לרכוש כל רכב שאנו חפצים בו, ללא שום קשר לסוג הרכב או לגוף שממנו אנו רוכשים אותו. באופן זה, אנו לא מוגבלים ברכישת הרכב שלנו, ויכולים לרכוש את הרכב המועדף עלינו או זה שמתאים באופן מדויק לצרכים הספציפיים שלנו.
  • מימון חוץ בנקאי – מימון חוץ בנקאי הוא מימון שניתן לנו מחברות שאינן בנקאיות, כמו למשל חברות האשראי והביטוח. לעיתים קרובות, חברות אלה יעבדו בשיתוף פעולה עם חברות הליסינג או יבואני הרכב, ויאפשרו לנו לקבל מימון בתנאים טובים, אשר יבוא לידי ביטוי בתשלומים חודשיים נוחים. החיסרון העיקרי של שיטה זו הוא שמבחר הרכבים שנוכל לרכוש הוא מצומצם יותר, שכן מימון זה מוגבל כאמור לחברות הליסינג או ליבואני הרכב, ואינו נגיש עבורנו כאשר אנו קונים רכב מאדם פרטי.
  • חברות כרטיסי האשראי – חברות כרטיסי האשראי משמשות גם הן כמקור מימון חוץ בנקאי, אלא שבשונה מחברות המימון אשר עובדות עם חברות הליסינג או יבואני הרכב, מדובר במימון שניתן לקבל בדמות הלוואה לרכב או הלוואה לכל מטרה. לרוב, מדובר בהלוואה ללא ערבים, אשר מאפשרת לנו לקבל את הכסף באופן מהיר. אמנם לעיתים הריבית במסלול זה גבוהה במקצת לעומת מסלולי המימון האחרים, אך מנגד, הלוואה לכל מטרה מאפשרת לנו לרכוש רכב משומש גם מאנשים פרטיים, ולא רק מחברות שמוכרות רכבים ויש להן הסדרים למימון הרכב ללקוחות. בנוסף, הלוואה כזו אינה דורשת מאיתנו לשעבד את הרכב כערבות להחזר ההלוואה.

אז מהי השיטה היעילה והחסכונית ביותר לרכישת רכב?

כפי שניתן לראות, ישנן שיטות רבות ומגוונות לקבלת מימון או הלוואה לרכישת רכב, כאשר לכל שיטה החסרונות והיתרונות שלה. על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, יש לשקול את היתרונות של כל שיטה אל מול החסרונות שלה ולקחת בחשבון את נושאי הריבית, השעבוד, ההשפעה על מסגרת האשראי וסוג הרכב שאתם מעוניינים לרכוש.

הערה 1

Comments are closed.