שנה למותה של בת השירות הלאומי אזרחי תמר פניגשטיין ז"ל

תמר פניגשטיין
תמר פניגשטיין ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פנסקי: "המקרה הנורא של תמר והשיחות עם מוישה ונעה, הדגישו עוד יותר עבורי את החשיבות שבהקמת מערך הנצחה ממלכתי ומוסדר על ידי המדינה, מערך שעל הקמתו אני והרשות עמלים בימים אלו."

בתוך קפסולות, במקום פתוח, ובריחוק קפדני אחד מהשני, התקיים אמש בגבעת שמואל אירוע האזכרה לציון שנה למותה הטראגי של בת השירות הלאומי-אזרחי תמר פינגשטיין ז"ל. מדובר על מקרה מצער ועל מוות מיותר, תמר נמחצה למוות תחת הרכבת הקלה בירושלים.

שר ההתיישבות, צחי הנגבי האחראי על הרשות לשירות לאומי-אזרחי ספד לתמר: "על אף שלא הכרתי את תמר, מנהל הרשות ראובן פנסקי תיאר בפני את דמותה, ותיאורו אמר הכל: על החינוך להתנדבות ולנתינה, על משפחתה שהנחילה לה ערכים של שליחות, ועל רצונה העז להימצא רק במקום שבו תהיה משמעות מוחשית לעשייה שלה, לתרומה שלה, למסירות שלה.

בחודשים האחרונים, מאז תחילת כהונתי כשר ההתיישבות הממונה על השירות הלאומי, אני מרבה לפגוש את המתנדבות המיוחדות של השירות, בבתי החולים, כמו תמר; בעמותות החסד, בקו הקדמי של חזית הרווחה והמערכה נגד הקורונה והפריפריה החברתית ועוד ועוד. באמצעותן, באמצעות הנשמה היתרה של בנות השירות, אני לומד על דרכה של תמר, גם בלי שזכיתי לחוות מקרוב את פעלה ועמלה במחלקה להיריון בסיכון בשערי צדק.

- פרסומת -

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פנסקי: "בחלומנו סולמך עדיין מוצב ארצה, אך לצערנו עלית בסערה השמיימה ולא שבת אלינו. הלב בוכה על האסון הנורא שפקד את משפחתך, את חברותייך ואת השירות הלאומי כולו."

"בכל פעם מחדש בביקוריי בשטח ובמפגשים עם חלק קטן מ 18,000 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי אני נפעם כל פעם מחדש לנוכח העשייה האדירה של בנות ובני השירות הלאומי אזרחי שאת היית חלק מהם. בכל מקום בו תראה אדם הזקוק לעזרה כנראה שתמצא על ידו בן או בת שירות. בבריאות, ברווחה, בחינוך בביטחון, בכל מקום בו זקוקים לכן אתן מיד ניצבות ונותנות את הנשמה למען המדינה."

"המקרה הנורא של תמר והשיחות עם מוישה ונעה, הדגישו עוד יותר עבורי את החשיבות שבהקמת מערך הנצחה ממלכתי ומוסדר על ידי המדינה, מערך שעל הקמתו אני והרשות עמלים בימים אלו."

אביה של תמר, משה פניגשטיין סיפר על ביתו: "תמר עזרה לכולם. בתפקידה בבית החולים שערי צדק, הייתה מנסה לתקשר עם חולות דוברות ערבית בלבד, דרך התרגום בטלפון או בכל דרך אחרת, הייתה מנסה לעזור להן. תמר הייתה מסתובבת בפורים עם משלוחי מנות לאחרים ותמיד הייתה לוקחת עוד ממתקים לתת לאנשים שלא מקבלים משלוח מנות – העובדים השקופים. היא תמיד הייתה שם בשביל כולם."

מלבד המשפחה, השר, ומנכ"ל הרשות הלאומי-אזרחי באירוע נשאו דברים גם רב קהילת פנינת גנים – הרב צבי יניר, המורה של תמר יוני הלחמי, וד"ר צוראיל ראשי, מאוניברסיטת אריאל.