טיפים למכירת בית

לפעמים יש שינויים בחיים ובמסגרתם אנו גם עוברים לבית חדש. מעבר לבית חדש הוא שינוי גדול ומשמעותי בחיים, אך בדרך כלל הוא תוצאה של שינויים גדולים אחרים. לדוגמה יתכן שהמשפחה התרחבה ואתם זקוקים לבית גדול יותר. אולי קיבלתם עבודה חדשה ואתם רוצים לעבור לבית הקרוב יותר למקום העבודה. ואולי אפילו אתם עושים רילוקיישן לחו“ל. החלטתם למכור את הבית? להלן כמה טיפים חשובים לכל מי שרוצה להציע בתים למכירה.

בתים למכירה – טיפים חשובים

  1. האם אתם באמת רוצים למכור את הנכס – לא אחת ישנם אנשים השוקלים למכור את הבית. אם אינם בטוחים אבל הם מחליטים לפרסם מודעה בשביל לבדוק את השוק. הם רוצים לדעת כמה הם יכולים לקבל עבור הנכס. מייד עם פרסום המודעה תקבלו גל של פניות, אבל כאשר יגיע הרגע שתחליטו שאתם באמת רוצים למכור את הנכס אתם עשויים לגלות שכל הקונים התאדו לאחר שהבינו שאינכם רציניים. לכן היו זהירים כאשר אתם עושים זאת על מנת לא לאבד את המומנטום.

 

  1. היעזרו באתרי האינטרנט – כיום אנשים מחפשים בתים למכירה באתרי האינטרנט יותר מאשר בעיתוני סוף השבוע. יש לכך סיבות ויתרונות שונים. למשל פרסום באינטרנט הוא הרבה יותר דינמי וגם מאפשר לקבל התרשמות עמוקה יותר מהנכס. לכן כדאי לפרסם מודעה באינטרנט ולצרף תמונות אטרקטיבית של הנכס.

 

  1. השקיעו בניסוח המודעה – לא צריך להיות מומחי שיווק בשביל להבין שצריך לנסח טקסט שמוכר. השקיעו כמה דקות של מחשבה בניסוח הטקסט. חישבו על האדם המחפש בתים למכירה, נסו לתת לו את כל התשובות לדברים שמטרידים אותו. הדגישו את הדברים האטרקטיביים בדירה. הקפידו גם על האמינות שלכם. לא תרצו ליצור מצב שבו הקונה שיגיע לראות את הנכס יתאכזב בגלל הפער בין מה שגרמתם לו להבין, לבין המציאות.
  2. היעזרו בעורך דין – כאשר אתם מוכרים נכס אתם עשויים לחשוב שעיקר הסיכון הוא על הקונה, והוא זה שצריך להיות מודאג לגבי העסקה. אך גם בתור מוכרים של נכס אתם נמצאים בסיכון. חשוב מאוד להיעזר בעורך דין אשר ילווה את העסקה. עורך הדין יכול להכין חוזה, לבצע בדיקות מקדימות ולדאוג לאינטרסים שלכם.
- פרסומת -

 

  1. תמחרו נכון את הדירה – תמחור דירה הוא לא מדע מדויק, בסופו של דבר השוק הוא זה אשר יקבע את המחיר. אך בכל זאת עליכם להציג מחיר ראשוני והוא יכול להיות בסיס לניהול משא ומתן. ישנם פקטורים שונים המשפיעים על תמחור הנכס ויש גם לבחון עסקאות דומות שהתבצעו באזור. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שמאי מקרקעין. השמאי מכיר את השוק, הוא יודע מה לבדוק ואיך לבדוק. הוא יכול לסייע לכם לקבל הערכת מחיר עבור הנכס שאתם רוצים למכור.

 

  1. כדאי לערוך שיפוץ בדירה – לפעמים השקעה קטנה בשיפוץ הדירה יכולה להביא לכם תמורה משמעותית במחיר הנכס. איננו מדברים על שיפוץ משמעותי, אך דברים בסיסיים כמו תיקון ליקויים וסיוד הקירות בהחלט יכולים לעשות את ההבדל. בסופו של דבר מדובר בשיווק, והרושם הראשוני הוא דבר חשוב מאוד בשיווק.
  2. היו מודעים למסיםמס שבח והיטל השבחה הם שני המסים העיקריים שעליכם לשלם בעת מכירת הדירה. חשוב מאוד לקחת בחשבון את תשלומי המסים בעת תמחור הדירה. ערכו את כל הבירורים והחישובים, ובמידת הצורך היעזרו באנשי מקצוע. הדבר יכול להשפיע על כדאיות העסקה.

ולסיום, אל תשכחו שמצב השוק יכול להשפיע מאוד על המהירות בה תמכרו את הבית.