כמה עולה סוכה?

מי אמר שרק שלומית בונה לה סוכה? סוכות הוא חג שמצליח לאחד, לגייס וממש לרפא מדינה שלמה, בעודו מכניס את כולם תחת כנפי החג החגיגיות. וכשמגיעים החגים, מגיעים גם הגיהוצים של האשראי. אז, כדי לנסות לחסוך בכיס בחג הקרוב, מומלץ לעבור על המדריך הבא לרכישת סוכות.

Image by natan10 from Pixabay

בשלב הראשון לבניית סוכה, חשוב לקחת בחשבון את המידות של הסוכה, כי אלו הן משמעותיות בכל מה שקשור לנושא הכשרות של הסוכה. למי שאינם יודעים, סוכה כשרה למעשה מורכבת משלוש דפנות יציבות. עם זאת, אסור שהן יהיו יציבות עד כדי כך, שבתיאוריה, יוכלו לשמש כמבנה-קבע. לדוגמה: אסור לקבע את הדפנות בבטון. בסופו של דבר, לקנות סוכה בזול זה דבר אחד, אבל צריך גם שהיא תהיה כשרה במחיר הזה.

מה הופך סוכה לסוכה כשרה?

מעבר לכך שסוכה כשרה צריכה להיות בעלת 3 דפנות יציבות, ע"פ ההלכה היהודית, יש לקנות סוכה בזול (או ביקר יותר, לבחירתכם) ולהניח סכך כשר מעל 3 הדפנות, כאשר גודל הסכך יהיה שבעה טפחים בלבד (בין האורך לרוחב). בפועל, מידת הסוכה צריכה להיות 56 ס"מ או 70 ס"מ, תלוי לפי השיטה בה תבחרו.

מאחר שאין הגבלה על גודל הסוכה, רוב האנשים בוחרים לבנות סוכה כשרה בגובה מירבי של 9.60 מטרים. לרוב, חריגה מהמידות האלו יכולה לפסול את הכשרות של הסוכה. כמו כן, ישנם תנאים מסוימים אשר מגדירים את כשרות הסכך. חלק מהגורמים שמשפיעים על סכך כשר הם:

  • מקור הסכך – סכך סוכה כשר צריך להיות במקורו מהצומח בארץ בלבד, כלומר סכך מחו"ל הוא אינו כשר.
  • ניתוק מהמקור – הסכך צריך להיות מנותק מהמקור שלו ע"פ ההלכה.
  • החומר ממנו הסכך עשוי – אסור שבסכך יהיה רכיב הנחשב טומאה, כמו למשל ניילון או ברזל, עורות מסוגים שונים, פלסטיק או פירות (לא חיים ולא מלאכותיים) וכו'.

חשוב לדעת, למרות שאנשים רבים מרבים להשתמש בה בתור סכך, מחצלת היא בדרך כלל טמאה ולא יכולה לשמש כסכך כשר. זאת, משום שהיא נועדה לישיבה עליה. מה שנועד לישיבה עליו על הרצפה, לא יכול לשמש בתור סכך כשר.

מחירון סוכות כשרות לפסח

- פרסומת -

רגע לפני שממהרים לבנות סוכה, חשוב לעבור על המחירון הבא כדי לערוך השוואת מחירים בין סוכות:

סוג סוכה ומידות
מחיר סוכה\מוצר
סוכה כשרה 2X2 650 ₪ – 700 ₪
סוכות 2X3 700 ₪ – 850 ₪
סוכה כשרה 3X3 850 ₪ – 900 ₪
סוכה 3X4 900 ₪ – 1,050 ₪
סוכה 3X5 1,100 ₪ – 1,200 ₪
סכך 1.6 X 1.6 100 ₪ – 150 ₪ ומעלה
סכך 3.6 X 3.2 200 ₪ ומעלה

 

ולבסוף, החשוב מכל, תמיד יהיה מומלץ לערוך השוואת מחירים בין סוכות כדי לחסוך בעלויות. לאחר בחינת מחירון סוכות, כדאי לברר מי נותני השירותים הכי מומלצים באזור מגורים נתון. כך בונים עם שלומית סוכה בזול, ביעילות ושומרים על כשרות.