טיפים לסוללת אופניים חשמליים שלא בשימוש

חנות אופניים חשמליות
אנשי המקצוע של אורבניקו מייעצים. צילום: אורבניקו

אם אתם כרגע בתקופה שלא מצריכה מכם שימוש תדיר באופניים חשמליים או בקורקינט החשמלי שלכם – הרי שיש כמה טיפים חשובים שכדאי מאוד לדעת כדי לאחסן את הסוללה בצורה תקינה. זאת כדי שלא ייקרה מצב שכאשר תחזרו לרכב על האופניים תופתעו לגלות שהסוללה לא שמישה או שהיא לא תוכל לספק לכם את אותה כמות שעות של רכיבה.

אחסון סוללת אופניים לטווח ארוך

אם אתם עומדים בפני כמה חודשים למשל בהם לא תזדקקו לאופניים החשמליים שלכם הרי שהמצב המומלץ לאחסון הסוללה הוא ברמת טעינה של מקסימום חצי מיכולת הטעינה שלה – ז"א עד 50%, כאשר המינימום הוא שליש מיכולת הטעינה. מבלי לצלול כעת להסברים מדוע זה כך, יותר חשוב ליישם זאת על מנת להאריך את חיי הסוללה וגם באופן בסיסי יותר כדי לשמור על התקינות ועל השמישות שלה.  בוודאי שלא לאחסן סוללת אופניים חשמליים  על 100% טעינה ובוודאי שלא לאחסן סוללה כאשר היא מחוברת לחשמל לצורך של טעינה.

באיזה מתח לאחסן?

- פרסומת -

המתח המומלץ עבור מרבית סוללת האופניים חשמליות בארץ שהן V48 הוא מתח של V44 בממוצע. לא לאחסן על המקסימום בכל מקרה. סוללות שהן V60 יש לאחסן בV55.

לאחסן אופניים חשמליים עם סוללה מולבשת?

רבים שואלים את פורטל חדשות האם בתקופת האחסון של האופניים יש לפרק את הסוללה מהאופניים או לא. לכאורה לא אמורה להיות לכך משמעות או השפעה אבל ההמלצה היא להפקיד בין האופניים לבין הסוללה בכדי למנוע מעבר אפשרי של מתחים.

לצד תחזוקה ואחסון נכונים של הסוללה חשוב לשמור ולתחזק גם על האופניים עצמם. זה הרי לא יעיל במיוחד לתחזק כיאות את הסוללה אבל לא להקפיד על יתר הדברים.

חשוב להבין שאופניים חשמליים לצד קורקינט חשמלי הם מוצר חשמלי לכל דבר – כמו מיקרו למשל או מכונת כביסה. ולכן יש לאחסן אופניים חשמליים בתקופה שהם לא בשימוש במקום מוצל. אם תעמידו את האופניים בשמש אתם תזיקו להם. ואותו הדבר כמובן לגבי קורקינט חשמלי אשר לא נמצא בשימוש לפרק זמן מסוים.