תנועת הריבונות הוציאה סיור לבקעת הירדן: "בקעת הירדן תחילה"

צילום: מאיר אליפור

 

תנועת הריבונות, בהנהגת יהודית קצובר ונדיה מטר, מובילה במשך שנים את חזון הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון בפעילות הסברתית רחבה להטמעת תודעת חזון הריבונות ברחוב הישראלי ובקרב קברניטי המדינה. יהודית ונדיה סוברות כי לאחר שנים ארוכות של פעילות ההסברה, הגיעה העת לקדם את צעדיה המעשיים של הריבונות בפועל, תחילה בבקעת הירדן.

היום (א') התקיים סיור בהדרכתו של האלוף במיל' עוזי דיין, בבקעת הירדן, בסימן החלת הריבונות בבקעת הירדן כצעד ראשון בהגשמת חזון הריבונות אותו מקדמת תנועת הריבונות מזה למעלה מעשור. באירוע כולו השתתפו אנשי התיישבות וביטחון לצד מדינאים פוליטיקאים ואנשי רוח.

היום נפתח בסיור מקיף בהדרכתו של סגן הרמטכ"ל וראש המל"ל בעבר, האלוף במיל' חכ"ל עוזי דיין שמקדיש את עתותיו לקידום הריבונות בבקעת הירדן. המשתתפים, מובילי דעת קהל, ביקרו בנקודות אסטרטגיות המדגישות את חשיבותה של בקעת הירדן ואת פוטנציאל ההתיישבות והתשתיות הטמון בה.

- פרסומת -

הסיור התחיל במעברות הירדן – קאסר אל יהוד הנמצא על הגבול עם ירדן, משם המשתתפים המשיכו לביקור בחוות מעיינות קדם שם נפגשו עם בעלי החווה ושמעו על החשיבות האסטרטגית של מפעל החוות. הסיור נגמר בתצפית מהר הסטרבה שם שמעו המשתתפים סקירה ביטחונית על חשיבותה של הבקעה מאלוף במיל' עוזי דיין.

בסיור השתתפו; חה"כ דן אילוז (ליכוד), חה"כ שרן השכל (מחנה ממלכתי), ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני, חכ"ל שולי מועלם, יהונתן פולארד, עיתונאים ומעצבי דעת קהל.

לאחר הסיור בנקודות חשובות בבקעת הירדן, התקיים דיון מקיף על אתגרי הריבונות בבקעת הירדן ודרכי יישומה בפועל בנושאים רבים, בין השאר בביטחון, כלכלה, התיישבות, תיירות, מדיניות בינלאומית, מאזן אסטרטגי, דמוגרפיה ועוד.

בדיון השתתפו: ח"כ דן אילוז (ליכוד), דוד אלחייני – ראש מועצת בקעת הירדן, סא"ל (מיל.) ירון בוסקילה – מזכ"ל הביטחוניסטים, ד"ר חגי ויניצקי – המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט וראש מכון בגין למשפט וציונות, שירה ליבמן – מנכ"לית מועצת יש"ע, אלוף (מיל.) עוזי דיין, עמנואל שילה – עורך עיתון בשבע, אברהם כץ-עוז – שר החקלאות לשעבר, עו"ד נילי נאהורי – יו"ר ישראל לנצח, יהודית קצובר ונדיה מטר יו"ר תנועת הריבונות. הנחה את האירוע העיתונאי ועורך אתר ריבונות שמעון כהן.

השרה למשימות לאומיות חה״כ אורית סטרוק ברכה את משתתפי סיור הריבונות ופתחה בדבריה בציטוט מתוך ההסכמים הקואליציוניים: "לעם ישראל יש זכות טבעית על ארץ ישראל, לאור האמונה בזכות האמורה ראש הממשלה יוביל לגיבוש וקידום מדיניות במסגרתה תוחל הריבונות ביהודה ושומרון". השרה הסבירה: "כך נפתח פרק יהודה ושומרון בהסכם הקואליציוני שלנו, נכון שאחר כך כתוב שזה יקרה תוך בחירת העיתוי ושקלול כלל האינטרסים הלאומיים והבין-לאומיים של מדינת ישראל. אבל כולנו יחד במאמץ משותף נוכל, ואנחנו חייבים להוביל לכך שהפרק הזה יתמשש, ועל זה נהיה מכוונים כולנו יחד."

חה"כ דן אילוז (ליכוד) אמר באירוע "באתי לפה היום בשביל לבשר על הקמת שדולה להחלת ריבונות בבקעת הירדן תחילה יחד עם חברי ח"כ יוסי טייב. נגמרו התירוצים, כל פעם היה "אבל" פעם ציפי לבני, פעם כחלון, היום יש לנו ממשלה ימנית הומגנית וחזקה. אסור לנו לשכוח את נושא הריבונות, הכל בידיים שלנו. אם עד סוף הקדנציה לא תהיה התקדמות בנושא הריבונות זה כישלון שלנו. בגלל גל הטרור המתחדש יש הרבה דיבורים על לחץ מהאמריקאים לעצור את הבניה בהתיישבות ולעצור את קידום הריבונות, ואני אומר שלא יכולה להיות טעות גדולה יותר מלעשות זאת – זה יעודד את הטרור. התשובה הכי טובה לטרור היא ריבונות."

חה״כ שרן השכל (המחנה הממלכתי אמרה בסיור: ״כבר שבע שנים שאני מקדמת את הצעת החוק שלי להחלת ריבונות בבקעת הירדן.

בקעת הירדן הייתה השער לחזרת עם ישראל לארצו, והיום היא השער לריבונות ישראלית. אם זו אכן ממשלת ימין על מלא, החלת הריבונות צריכה להתבצע עכשיו.״

דויד אלחייני ראש מועצת בקעת הירדן אמר: "החלת הריבונות היא הגשמת החזון הציוני ליישוב הארץ בכל חלקיה. החלת הריבונות תמנע את הקמת המדינה הפלסטינית שתהווה סכנה קיומית לעתידו כאן. הממשלה הנוכחית עם רוב מוצק בכנסת לא קיבלה את המנדט מהעם רק בשביל הרפורמה המשפטית, אלא בעיקר בשביל לממש מדיניות ימין כמו החלת הריבונות על בקעת הירדן ויפה שעת אחת קודם. הממשלה חייבת לעשות זאת מכיוון שמדובר בלא פחות מחבל הצלה לקיום שלנו ומי שלא רואה זאת לא מבין את המשמעות של החלת הריבונות על השטח. "

ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, מסכמות את הסיור כתחילתו בלבד של מהלך שיסתיים בקרוב בהחלת ריבונות על בקעת הירדן: "הריבונות בבקעת הירדן, גבולה המזרחי של מדינת ישראל, היא כורח ביטחוני חשוב לעתידה ולקיומה של ישראל. הריבונות על אזור חשוב זה אינה כרוכה באתגר דמוגרפי משמעותי ושורשיו של הקשר בין העם היהודי לבקעת הירדן נטועים עמוק בקושאן זכויותיו של עם ישראל בארצו. על צעד זה קיימת הסכמה לאומית רחבה שראשיתה בתנועת ההתיישבות העובדת ואחריתה בתנועת ההתנחלות. ימין ושמאל מלוכדים בדרישה הנשמעת מזה שנים לריבונות בבקעה, וכעת בפנינו הזדמנות היסטורית ליישם את החזון בפועל ומתוך קונצנזוס רחב ואמונה בצדקת הדרך".