שנהיה לראש: 3 מתכונים חגיגיים לראש השנה

אורז בסמטי בתנור
אורז בסמטי בתנור: קרדיט teka studio.

הכנת ארוחת חג מעלה מעט את רמת הלחץ. לקראת ראש השנה קבלו מאיתנו 3 מתכונים שיתאימו בדיוק כשרוצים לגוון עם התפריט ולהביא טוויסט לארוחה החגיגית: עוף טיקה מסאלה חגיגי, אורז בסמטי אפוי וארומטי ופודינג שוקולד לבן ועוגיות.


עוף טיקה מסאלה חגיגי
רכיבים
למרינדת עוף:

-2 שיני שום
-3 חזה עוף
-2 יוגורט יווני
-3 גרם ג'ינג'ר טרי מגורר
-1 כפית צ'ילי גרוס
-1 כפית כמון
-2 כפיות גראם מסאלה
-1 כפית כורכום
-מלח
-1 לימון

לרוטב:

- פרסומת -

-50 גרם מחמאה
-1 בצל
-200 גרם רסק עגבניות
-200 מ"ל חלב קוקוס
-2 גרם גראם מסאלה

להגשה:
אורז לבן מוכן
עלי כוסברה

הוראות הכנה:
קוצצים את שיני השום וחותכים את חזה העוף לקוביות. בקערה גדולה, מערבבים את כל המרכיבים למרינדת העוף עד לקבלת רוטב אחיד. מוסיפים לקערה את העוף ומערבבים היטב.
ממיסים את המחמאה במחבת רחבה .לאחר מכן, מוסיפים למחבת את קוביות העוף עם המרינדה.
צולים את העוף,ומוסיפים בצל פרוס לפרוסות בינוניות. מוסיפים את רסק העגבניות ומצמצמים. יוצקים את חלב הקוקוס והגראם מסאלה. מערבבים היטב ומבשלים על אש נמוכה מאוד במשך 20 דקות. מגישים לצד אורז ומקשטים מלמעלה עם עלי כוסברה.

עוף טיקה מסאלה
עוף טיקה מסאלה קרדיט: Teka studio

אורז בסמטי אפוי וארומטי

רכיבים:
– 3 בצלצלי שאלוט
– שמן זית כתית
– 30 גרם צנוברים
– 50 גרם צימוקים
– תימין יבש
– כמון טחון
– שומשום
– 240 גרם אורז בסמטי
– מלח
– פלפל
– 1 מקל קינמון
– 550 מ"ל ציר ירקות
– כוסברה
– מנטה

הוראות הכנה:
קולפים ופורסים בצלצלי שאלוט, מניחים אותם על תבנית אפייה קרמית, מזלפים מעט שמן זית מלמעלה ומבשלים בתנור, עם אופציית החום העליון והתחתון ב-190 מעלות למשך 15 דקות.
בינתיים, מחממים את הציר בסיר ומסירים מהאש לפני שהוא מגיע לסף רתיחה. כשהשאלוט מוכנים, מוסיפים מעליהם את האורז, הצימוקים, הצנוברים, התבלינים, השומשום, המלח, הפלפל ומקל הקינמון ומערבבים היטב.
מכסים בציר חם או חם, מעבירים את מצב התנור לבישול באדים והסעה, ואופים בטמפרטורה האוטומטית למשך 25 דקות. בודקים את הבישול, מוציאים מהתנור ומקשטים בכוסברה קצוצה ונענע.

פודינג שוקולד לבן ועוגיות

פודינג שוקולד לבן ועוגיות
פודינג שוקולד לבן ועוגיות. קרדיט: Teka Studio

רכיבים (ל-6 אנשים):
– חלב סויה 850 מ"ל
– 1 כוס סוכר
– 160 מ"ל שמנת מתוקה טבעונית
– 30 גרם עמילן תירס
– 100 גרם שוקולד לבן טבעוני
– 1 כף תמצית וניל
תוספות אפשרית: עוגיות שוקולד קצוצות

הוראות הכנה:
מערבבים סוכר ועמילן תירס בקערה. בסיר יוצקים חלב סויה, שמנת טבעונית ותמצית וניל ומקציפים. מוסיפים בהדרגה סוכר ועמילן תירס וממשיכים להקציף במשך 2 עד 3 דקות על מנת להמיס את כל הגושים. לאחר שהתערובת אחידה, הדליקו את הכיריים על חום בינוני והמשיכו לערבב בכף עץ עד שהתערובת מתחממת. מוסיפים לתערובת את השוקולד הלבן הטבעוני כשהוא חתוך לקוביות וממשיכים לערבב. כאשר התערובת מגיעה לרתיחה מסירים מהאש ומערבבים עד שמסמיך. יוצקים את התערובת לכוסות קטנות, מניחים לה להגיע לטמפרטורת החדר ולאחר מיכן מצננים במקרר במשך כמה שעות לפני ההגשה. מוציאים מן המקרר, מקשטים בעוגיות שוקולד קצוצות ומגישים.