הסיוט התממש: הצעיר טבע במקווה ללא השגחה – הוריו תובעים פיצויים

)
מקווה. (ארכיון. אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: שרגא הולנדר

הפחד הכי גדול של כל בלן התממש והוביל לכך שצעיר חרדי טבע במקווה בבני ברק. עתה, הוריו תובעים פיצויים מהעירייה וממשרד הבריאות ותולים בהם את האשמה לסוף הטראגי.

על פי התביעה שהוגשה ע"י עזבון המנוח באמצעות עוה"ד שירה פינקלשטיין ובמימון חברת 'השקעות משפטיות', למקווה שבו ארע האסון ניתן היה להיכנס אך ורק דרך שער ברזל מגודר, וזאת באמצעות תשלום במטבעות, או באמצעות כרטיס מגנטי. בעת האסון בלן המקווה, שפתח את המקווה מוקדם בבוקר והלך להתפלל, לא היה נוכח במקום, וזאת בניגוד לחוק המקוואות.

על פי התביעה, האברך המנוח, תושב בני ברק כבן 32, הגיע למקווה עם חברו ב-05:00 לפנות בוקר, לאחר לילה של לימודי תורה, ושניהם נכנסו אל המתחם באמצעות הכרטיס המגנטי של החבר. החבר פנה למקלחות, בעוד המנוח פונה ישירות למקווה.

החבר ששב לאחר שהתעכב מספר דקות במקלחות, גילה לתדהמתו את חברו עומד בתנוחה מוזרה בתוך המקווה כשראשו טובל במים. לאחר שלא הגיב לקריאות בשמו, הבחין החבר כי המנוח נושם בכבדות ודם נוזל מאפו. הוא משה את המנוח מהמים והחל זועק לעזרה.

- פרסומת -

אנשים נוספים שהגיעו אף הם לטבול במקווה ששמעו את קריאות המצוקה, הזעיקו למקום אמבולנס.

בשל שער הברזל הסגור, המאפשר כניסת אדם אחד בכל פעם באמצעות מטבעות או כרטיס מגנטי, לא ניתן היה להכניס למקום ציוד החייאה מתקדם ואלונקה לפינוי מהיר של המנוח. כך חלפו להן דקות יקרות נוספות.

עו"ד שירה פינקלשטיין. צילום: גיל דור

החבר מיהר אל בית הכנסת הסמוך, שם העריך כי הבלן מתפלל באותה עת, וזה הוזעק אל המקום, בינתיים הגיע למקום בלן נוסף ופתח לצוות האמבולנס את שער הברזל על מנת ויוכלו להעביר ציוד במהירות ולחלץ את המנוח. וכך, לאחר עשרות דקות מעת התאונה, הובהל המנוח אל בית החולים בילינסון, אך חרף ניסיונות ההחייאה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

על פי חוות דעתו של ד"ר רסין טובי, רופא מומחה בתחום הרפואה הפנימית והקרדיולוגיה, המנוח לא סבל ממחלות רקע, אך היות ולא בוצעה בו נתיחה שלאחר המוות, לא ניתן לקבוע בוודאות מהי סיבת המוות. לדבריו, ככל הנראה מדובר בטביעה, שייתכן וארעה כתוצאה מחבלה בראשו של המנוח שניות לפני ששקע במים.

לדברי ד"ר רסין, אילו היה נוכח בלן במקום, ניתן היה למשות את המנוח במהירות מהמים, ולבצע בו פעולות החייאה עד להגעת כוחות ההצלה, וכך הסיכויים להצלת חייו היו גדלים באופן משמעותי.

התביעה לפיצויים הוגשה נגד עיריית בני ברק המפעילה את המקווה ומשרד הבריאות המפקח על הפעלתו. בתביעה דורשת עוה"ד פינקלשטיין כי בית המשפט יחייב את העירייה ואת משרד הבריאות לפצות את הוריו של המנוח בסכום המקסימלי שבסמכות בית המשפט.

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.