אוהד טל נבחר למזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית

לפני זמן קצר אישרה המועצה העולמית של התנועה את המלצת ועדת האיתור למנות את אוהד טל לתפקיד המזכ''ל החדש. הוא יחליף בתפקידו את רועי אביקסיס שלאחר 11 שנים כסמזכ"ל ומזכ"ל בהן הוביל את התנועה להישגים משמעותיים הודיע על רצונו לפנות לאפיקים נוספים בעשייה הציונית והוא ישמש ראש המערך לשירותים רוחניים בהסתדרות הציונית העולמית.

מזכל בני עקיבא העולמי אוהד טל
אוהד טל. צילום: מירי צחי ז"ל

אוהד טל, כיום סמנכ"ל תנועת 'המזרחי' העולמית, הוא תושב אפרת, נשוי לתמר – סמנכ"לית רשת החינוך דעת
ואב לארבעה בנים. הוא בעל תואר ראשון בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל ומדיניות  ציבורית מהאוניברסיטה העברית.

את דרכו החל בתפקידי הדרכה וניהול פרוייקטים חינוכיים בקרן למורשת הכותל והיה מנהל הפרוייקט להצלת שרידי הר הבית מטעם עמותת אלע"ד.

טל יצא עם משפחתו לשמש כשליח מרכזי בהולנד מטעם תנועת בני עקיבא והסוכנות היהודית ועם חזרתו לארץ הקים וניהל את מרכז השליחות של הציונות הדתית – קואליציה של עשרה ארגונים הפועלים בתחום השליחות לתפוצות.

בחמש השנים האחרונות שימש כסמנכ"ל תנועת המזרחי העולמית והוביל, לצד המנכ"ל – הרב דורון פרץ מהלכים פורצי דרך להתחדשות התנועה ובנייתה מחדש בכל רחבי העולם.

- פרסומת -

הוא צפוי להיכנס לתפקידו בחודש יולי הקרוב.

תנועת בני עקיבא העולמית מפעילה כ- 150 סניפים ברחבי העולם ופעילה בלמעלה מ- 30 מדינות. היא תנועת הנוער היהודית הגדולה ביותר בעולם.

התנועה פועלת לחזק זהות יהודית וציונית בקהילות ועידוד עליה ,בקרב בני נוער יהודים באמצעות מחנות, שבתונים, פעילות שותפת בסניפים ומגוון תוכניות חינוכיות זאת באמצעות שליחים מישראל – משפחות, צעירים וצעירות הפועלים בקהילות ומובילים את פעילות התנועה והסניפים במדינות השונות ובאמצעות בניית הנהגה צעירה מקומית.
התנועה מפעילה גם מגוון תוכניות הכשרה בארץ ומביאה מאות מבוגרי התנועה בעולם לשנת לימודים והתנדבות בישראל

לפני כ- 4 שנים הקימה בני עקיבא העולמית מכינה קדם צבאית המשלבת בני נוער מישראל עם בני נוער מחו"ל המגיעים לארץ לשרת בצבא ובימים אלו מקדמת את בניית 'בית בנ"ע' –  מתחם חינוכי גדול בליבה של ירושלים שיהווה מוקד לפעילות התנועה העולמית.

רועי אביקסיס התייחס לבחירה במחליפו ואמר כי "בחירתו של אוהד להוביל את התנועה היא בשורה מרגשת עבורי. אוהד חי את התנועה ואתגריה בתפוצות שנים רבות ואני בטוח שיוביל את התנועה לפסגות חדשות"

דוב מאייר וגאל גרינוולד העומדים בראש המועצה העולמית מסרו: "אנו מודים לחברי ועדת האיתור על המשימה הגדולה שלקחו על עצמם בחודשים האחרונים, המועמדים הרבים והאיכותיים שפנו הם עדות לאמון הגדול בתנועה ובדרכה אנו מאחלים הצלחה גדולה למזכ"ל היוצא ולמזכ"ל הנכנס ואנו בטוחים שימשיך להוביל את התנועה להישגים גדולים"

גם ראש מועצת אפרת עודד רביבי בירך את תושב המועצה אוהד טל על בחירתו לשמש מזכ"ל בני עקיבא העולמית ואמר כי "אוהד הוא שותף לעשייה הציונית מזה שנים, הבחירה בו משקפת גם את אפרת כמועצה בה השיח עם יהדות התפוצות ונושא קליטת העלייה הוא חלק מהשגרה" עוד הוסיף רביבי "אני בטוח שאוהד יידע להוביל את התנועה תוך בניית הגשרים הנכונים בין ישראל לקהילות היהודיות בחו"ל".