איך לקחת משכנתא?

צילום: PIXABAY

הרבה מאוד אנשים חייבים לקחת משכנתא בשביל שהם יוכלו להרשות לעצמם לרכוש נכס נדל"ן כמו דירה או בית פרטי. כאשר אנחנו רוצים לקחת משכנתא זה לא בהכרח אומר שאנחנו יודעים מה לעשות בשביל לקחת אותה. בשביל שנוכל לקחת משכנתא אנחנו חייבים לקבל אישור מכך מהבנק. הבנקים מאשרים לקיחת משכנתא רק למי שיש לו אחוז מסוים של הון עצמי למימון קניית הדירה או הבית. לא ניתן לקחת משכנתא של 100 אחוז או 50 אחוז מימון קניית הנכס שלנו.

למה כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות לפני שלוקחים משכנתא?

לפני שאנחנו הולכים לקחת משכנתא כדאי לנו להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי שהוא בוגר קורס יועץ משכנתאות, שיוכל לייעץ לנו איזה סוג משכנתא אם איזה סוג ריבית הכי כדאי לנו לקחת. יש הרבה מאוד פרטים קטנים שחשוב להיות מודעים אליהם כאשר לוקחים משכנתא כולל נושאים כמו הריבית על ההלוואה וזמן משך ההחזרה שלה. כל משכנתא שונה ממשכנתא אחרת בגלל מאפייני ההכנסה, ההון העצמי ותנאי ההלוואה של מי שלוקח אותה.

איך לקיחת משכנתא יכולה לקרב אותנו לרכישת בית?

לקיחת משכנתא יכולה לקרב אותנו לרכישת בית כי היא יכולה להיות הממון שחסר לנו בשביל לרכוש את הבית שתמיד רצינו. חשוב מאוד לדעת שבשביל להיות זכאים ללקיחת משכנתא אנחנו חייבים שיהיה לנו הון עצמי התחלתי של לפחות כמה מאות אלפי שקלים – תלוי מה גובה ההלוואה שנרצה לקחת וכמה עולה הנכס שאנחנו רוצים לקנות. מומלץ מאוד להתייעץ עם יועצים פיננסיים מומחים בנוגע לאפשרויות שיש לנו לרכישת בית וללקיחת הלוואה מהבנק שלנו.

צילום: PIXABAY

למה חשוב לשים לב לפני שלוקחים משכנתא?

חשוב לשים לב לפני שאנחנו לוקחים משכנתא לכך שאנחנו מסוגלים להתחייב לעוד כמה עשרות שנים להחזרה של הלוואה זו. בשביל שנוכל לקחת משכנתא אנחנו חייבים שתהיה לנו הנכסה כספית יציבה ורצוי גם מקצוע. קשה לקחת הלוואה כספית של עשרות שנים אם אנחנו לא בטוחים שיש לנו איך להחזיר אותה. מומלץ תמיד להסתכל לאמת בפנים ולהודות בפני עצמנו גם אם אין לנו כרגע מספיק יציבות כלכלית באופן אישי או זוגי בשביל לקחת הלוואה לשם קניית בית.

- פרסומת -

עלינו תמיד לעשות את החישוב – מה משתלם יותר לשלם שכירות על בית או לשלם החזר חודשי על הלוואה שבסופה נהיה בעלים של בית משלנו. עוד חשוב לשים לב שאנחנו לוקחים בחשבון שינויים שונים שיכולים לקרות לנו מבחינה אישית ומקצועית בעוד עשר או עשרים שנה מלקיחת ההלוואה שלנו. שינויים אפשריים שיכולים לקרות הם למשל לידה של ילדים נוספים, גירושין חס וחלילה, פיטורים מהעבודה שלנו או מקרים אחרים כמו למשל משבר כלכלי עולמי או מלחמה בארץ. אם נהיה מודעים לכל השינויים האפשריים שיכולים לקרות בעתיד אז נוכל לקחת משכנתא בעיניים פתוחות.