אליצור "איתו" אשקלון פותחת עונה – ראיון מיוחד

הערב בשעה 19:00 (ספורט +5) תפתח אליצור אשקלון עוד עונה מרתקת בליגה הלאומית בכדורסל, במשחק ביתי מול קהל תומך, נגד הפועל עפולה.

צילום: דוברות עיריית אשקלון

העיר אשקלון – הרביירה הישראלית, הפכה בשני העשורים האחרונים לעיר של כדורסל, ההיכל העירוני שנפתח ב 1999 ומכיל 3000 מקומות ישיבה, הביא הרבה רגעים מרגשים לעיר- עליה לליגת העל מספר פעמים, אירוח של טורנירים מכובדים (גמר גביע המדינה), ובשנים האחרונות מבצר של ממש בליגה הלאומית, את הקבוצה מלווים בקביעות גרעין אוהדים שאפילו עולה על מספר קבוצות בליגת העל.

עונת 20-21 נגמרה בדמעות של ממש עבור המועדון, האוהדים, והעיר אשקלון כולה. רבים חשבו שהנה זה קורה ואשקלון חוזרת למקומה הטבעי בליגת העל, אך בסדרת חצי הגמר נגד הקבוצה הצעירה מנתניה, סל אחד בשניה האחרונה מנע את חגיגות העליה.

לא קל למועדון לקום ולהתחיל את הכל מחדש בעונת 21-22. אך הנהל המועדון החליטה ללכת עד הסוף גם השנה, ולהחתים צוות אימון עם נסיון רב, ושחקנים ותיקים עם קבלות, שיראו את הדרך לשחקנים הצעירים שגדלו , וגדלים במועדון.

יחד עם המאמן החדש עמית תמיר, החתימה הקבוצה גם את עוזר המאמן דניאל טרבלסי (35) , איש כדורסל ברמ"ח אבריו, ואדם שחי את הכדור הכתום כבר שלושה עשורים. תפסנו את דניאל באמצע ההכנות לקראת העונה החדשה לראיון קצר, כדי להכיר את מי שהולך להיות אחראי על מערך הסקאוטינג ויד ימינו של המאמן המפורסם.

דניאל ספר לנו קצת על הרקע שלך
- פרסומת -

גדלתי והתחנכתי בישוב הדתי חספין בדרום רמת הגולן, שיחקתי כדורסל מגיל צעיר מאד בקבוצת אליצור המקומית נערים, נוער, ובוגרים, הייתי צופה שעות על גבי שעות בכדורסל בכל הרמות והליגות .כאשר המאמן שלי בבוגרים – רן גשייט בדיוק חזר מקריירת אימון במכללת סנט פרנסיס והתחיל להכניס אותי לעולם האימון, הוא שימש במקביל עוזר מאמן של עודד קטש בהפועל גליל עליון, ושלח אותי למשימות סקאוטינג ברחבי הליגה ולימד אותי המון כדורסל בכל האספקטים.

דניאל יחד עם רן גשייט. צילום: מנחם הבר
איך התחילה קריירת האימון שלך?

היה לי מאד חשוב להתגייס ליחידה קרבית בצבא, התגייסתי ושירתתי כלוחם בגדוד 931 בנח"ל , בין לבין כשהייתי חוזר לסופי שבוע לבית של ההורים שלי, הייתי משחק כשחקן פעיל ועוזר מאמן בקבוצה המקומית ברמת הגולן, והשלמתי את תעודת המאמן.

לאחר הצבא התחתנתי עם אשתי ראומה ובשנת 2008 קיבלתי את התפקיד המקצועני הראשון שלי, עוזר מאמן שני של אורן אהרוני במכבי גבעת שמואל מהליגה הלאומית, הייתה עונה מצוינת וסיימנו במקום הראשון בליגה.

נחל שורק

לאחר שהחתנתי עברנו לגור במושב הדתי בני ראם , במועצה איזורית נחל שורק, זיהיתי המון ילדים חובשי כיפה שיש להם כשרון עצום בכדורסל ואין מי שיפתח אותם, החלטתי עם עוד כמה אנשים טובים לייסד את אגודת ספורט אליצור "נחל שורק" שתיתן מענה לעשרות ילדים בני נוער ומבוגרים שרוצים לשחק כדורסל, כיום אני שמח שיש קבוצה של בוגרים בליגה הארצית, ואפילו הבן הגדול שלי שחקן חמישייה בקבוצת הילדים

כאדם דתי ושומר שבת, האם אתה חושב שיש מניעה מילדים דתיים להגיע לרמות הגבוהות בארץ?

אני חושב שבשנים האחרונות, איגוד הכדורסל ואגודות הספורט מתחשבים ממש בשחקנים שומרי שבת, ואפילו מנסים למצוא פתרונות לאימונים שמתקיימים בשבת, בקריירת האימון עד היום לא הרגשתי יוצא דופן בגלל הכיפה על הראש שלי, להפך אנשים רוצים לדעת ושואלים שאלות.

אליצור אשקלון

שנה שעברה באמצע העונה פנה אלי סוכן השחקנים בוריס פריימוביץ' עם פניה לבוא ולאמן את מכבי שדרות מהליגה הארצית כדי לסיים את העונה בקבוצה, לאחר שהקבוצה עברה שנה מאד קשה בליגה הארצית, כמובן שלא סירבתי, ועד סיום העונה הקבוצה השתפרה ממשחק למשחק, ואפילו ניצחנו מספר קבוצות צמרת ובעיקר הקבוצה נראתה הרבה יותר טוב על המגרש עד סיום העונה, וכאמור, לקראת העונה הנוכחית קיבלתי פניה נוספת, הפעם מאליצור "איתו" אשקלון לבוא ולשמש כעוזר מאמן של עמית תמיר.

דניאל טרבלסי. צילום: מנחם הבר
ספר לנו איך זה לעבוד עם אישיות כדורסל כמו עמית תמיר?

(מצחקק) נקודה מעניינת- כשהייתי ילד קמתי באמצע הלילה לראות את עמית תמיר משחק במכללת "ברקלי" הוא היה כוכב ענק שם.

עמית הוא איש כדורסל שהגיע לכל הרמות האפשריות, שיחק באירופה בנבחרת, בהפועל ירושלים.

בזמן הקצר שאני לצידו, אני לומד ממנו המון על אימון, על גישה למשחק, ולשחקנים .ואני ומנסה לתרום מהידע שלי, אני מאד מתרגש לעבוד לצד עמית תמיר השנה.

אליצור אשקלון – 2021/22

הגעתי לקבוצה שכבר הייתה רגל וחצי בליגת העל שנה שעברה, ומתחילים הכל מההתחלה השנה. יש לנו הנהלה מצוינת שדאגה להחתים שחקנים מנוסים וטובים ובד בבד שמה לעצמה מטרה להמשיך ולקדם את השחקנים הצעירים ומחלקת הנוער,

יש לנו 2 זרים מעולים – סטורן וורן עם רזומה של כמה שנים טובות בליגה הלאומית יהיה בתפקיד הגבוה, לצד אלישי כדיר שחקן גדול ששמו הולך לפניו אין מה להוסיף עליו מעבר לזה שיש לו רקורד מדהים בקבוצות צמרת ובנבחרת ישראל.

יש לנו עוד 2 גבוהים, המתאזרח ג'ורדן לואיס שזו עונה תשיעית שלו בישראל ומכיר את הליגה לעומקה ולרוחבה, ואת השחקן הצעיר והמוכשר שיר מוראידי 2.02 שגל בנוער של מכבי תל אביב.

בקו האחורי יש לנו את ג'יי אר הולדר שסיים בשנה שעברה כמלך הסלים בליגה הלאומית עם 25 נקודות למשחק, וכמובן יש לנו את די ג'יי שארפ שבא מהפועל גליל עליון, והמתאזרח ג'יי גריי ובעמדת הרכז יש לנו את ארתור רוזנפלד מתאזרח יהודי, שבשנה שעברה שיחק במכבי אשדוד.

בנוסף אליהם, יש לנו מספר שחקנים צעירים ומקומיים מצוינים וביניהם עומר בן דוד וגיא נצר שממשיכים משנה שעברה, כאחד שמסתובב בליגות כבר הרבה שנים, חשוב לי גם להזכיר את השחקן השישי שלנו באשקלון, וזה כמובן הקהל– הקהל של אליצור אשקלון הוא הקהל הכי טוב בליגה בפער ניכר ואנחנו צריכים את הנוכחות שלו בכל משחק ובכל פוזשן.

בסך הכל קבוצה נהדרת עם פוטנציאל נהדר ושאיפות גבוהות.

אם מדברים על שאיפות, אז מה השאיפות שלכם מהעונה הזאת?

השאיפות הם להיות חזק בצמרת ולשחק כדורסל יפה לעין.