אל תפספסו: אירוס השומרון הנדיר החל לפרוח

אירוס השומרון הנדיר החל לפרוח, חובבי טבע ובוטניקה מגיעים מכל הארץ לשומרון על מנת לצפות באירוס הנדיר. ראש המועצה יוסי דגן: "בשנה האחרונה עליה של 30% במספר המטיילים, אירוס השומרון עוד סיבה טובה להגיע לטייל בשומרון"

אירוס השומרון. צילום: תיירות שומרון

פעם בשנה ולמשך מספר שבועות בודדים זהו זמן פריחתו של "אירוס השומרון". פרח מוגן ונדיר הגדל בחלק הדרומי של הר עיבל על הר כביר ובאזור איתמר שבשומרון.

הפריחה אומרים במועצה האזורית שומרון מתרחשת אחת לשנה למשך מספר שבועות בחודשים מרץ – אפריל, ובמועצה האזורית שומרון מזמינים את הציבור לבוא להנות מפריחתו הנדירה.

האירוס הנדיר התגלה לראשונה בשנת 1912 בשומרון על ידי הבוטנאי האמריקאי דינסמור, ומאז נוהרים מטיילים רבים בתקופה זו של השנה כדי לראות את הפריחה הנדירה.

"בשנה האחרונה שנת הקורונה המטייל הישראלי גילה את אתרי התיירות והטבע בשומרון, אנחנו חווינו עלייה של 30% במספר המטיילים לעומת שנים קודמות וכעת ניתן להנות גם מפריחתו הנדירה של אירוס השומרון, שגדל במקום אחד בעולם כאן אצלנו"

- פרסומת -

בתוך כך ביום רביעי הקרוב תקיים תיירות שומרון סיור נדיר, יחד עם המדריך המיתולוגי ז'אבו ארליך, בכפר כפל חארס בשומרון, כפר שעל פי המסורת קבור יהושע בן נון. המסיירים יוכלו להנות בצהריים מצפייה בפריחה הנדירה ובערב לצאת לטיול המיוחד שמקיימת תיירות שומרון.