אנשי דת מוסלמים בלוד מאיימים: "קריאת המואזין היא אמונתנו, נגן עליה עד שנפגוש את אלוהים"

מסגד דהמש
מסגד דהמש בלוד. צילום: דתילי

במנשר חריף ותקיף שהופץ בימים האחרונים, בחסות סוף השבוע הארוך של שבועות, בקרב ערביי לוד ועליו חתומים חברי מועצת העיר הערבים ואנשי "הועד העממי", יחד עם כלל האימאמים של המסגדים בלוד הם תוקף את ראש עיריית לוד יאיר רביבו על שדרש להנמיך את עוצמת המואזין ומכריזים: "הוא עושה זאת על מנת לשנות את זהותה של לוד ליהודית. לא ניתן ידינו למשא ומתן על כך".

במכתב, מתייחסים ראשי המגזר הערבי בלוד לדרישתו של ראש עיריית לוד יאיר רביבו להפחית את עומת המואזין, וזאת על רקע חודש הרמדאן שתם בשבוע שעבר והביא עימו תלונות רבות מצד תושבים יהודים אשר גרים בכל רחבי העיר לוד ו"זוכים" להתעורר גם הם לתפילה המוסלמית לפנות בוקר. "פעם נוספת מופיע ראש עיריית לוד במכתב מגונה, שולח אותו לאימאמים של המסגדים בעיר לוד, בו הוא קוצץ ושוצף, מאיים ומבטיח לנקוט בצעדים נגד קריאות המוזאין, בטענה שהדבר מדיר את השינה מעיניו ומונע ממנו את המשך השינה" כותבים יוזמי המכתב. (נוסח המכתב במלואו מצורף לכתבה. התרגום לעברית – תרגום חופשי. א"ט).

"אנחנו יודעים שהוא לא עושה זאת אלה בגלל שקולות המוזאין בגדר האמונה שלנו והוא הנוכחות והזהות האסלאמית והלאומית והשורשים שלנו. מה שמניע את אותו קומץ של קיצוניים מהמתנחלים שפועלים לשינוי זהותה של העיר לוד לזהות יהודית ומנצל בזאת את תקופת הקורונה ועל כן אנו מגישים את המובן מאליו שאינו ניתן למשא ומתן או שיח כל שהוא"

- פרסומת -

בשלב זה, מונים יוזמי המכתב, האימאמים בלוד, חברי ועד הקהילה וחברי מועצת העיר הערבים בעיר, את הסיבות כיצד הם רואים את המאבק ומדוע אינם מוכנים להתגמש עבור שכניהם וחיזוק הדו-קיום בעיר. "ראשית: קריאת המואזין, הקריאה לתפילה, היא אמונתנו. לא נסכים לנהל עליה שיחה כל שהיא, תחת כל כותרת או טיעון, עם אף גורם כל שהוא, וניערך להגן על האמונה שלנו ועל זהותינו הלאומית עד שנפגוש את אלוהים. {הכוונה אם נידרש למות נשלם את המחיר. המתרגם}"

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו. צילום: דוברות לוד

"שנית: המלחמה נגד קריאת המואזין אותה מנהלת העירייה ומשטרת לוד, היא מלחמה דתית בכל מובן המילה, ומזהירים שאם הגורמים הרשמיים להשיג את הגבול באופן מטופש, אנו מזהירים שהדברים ייצאו מהשליטה, ואנו מהרגע הזה מטילים את האחריות ואת התוצאות על העירייה והעומד בראשה ומשטרת לוד ומפקדה וכל הגורמים הרשמיים האחראים על יצירת המתח הזה."

את מכתבם מסיימים כותבי המכתב בקריאה העלולה להתפרש באופן מטריד: "שלישית, אנו פונים לתושבי לוד להגן על המסגדים ולשמור עליהם מהקנאים והשונאים וחורשי המזימות." את המכתב מסיים פסוק מן הקוראן האומר "אלוהים בכוחו גובר על הכל אך מרבית האנשים לא יודעים".