ביטוחים בעולם הבניה – מה שחשוב לדעת

Processed with VSCOcam with c7 preset

ביטוחים בעולם הבניה – מה שחשוב לדעת

כל פרויקט בנייה מחייב רצינות ושיקול דעת כבד ביותר. זהו עניין מורכב למדי הדורש תכנון מוקפד ואחריות רציפה לכל אורך התהליך מההתחלה ועד הסוף. רק ביטוח בנייה מיטבי יכול לתת לכם לנהל את פרויקט הבניה ללא דאגות מיותרות. ביטוח בנייה הינו למעשה פוליסת ביטוח המספקת מענה הולם לכל המעורבים בבניה מהיזמים ועד המשפצים כיסוי של מגוון תקלות ונזקים העלולים לקרות בכל שלב במהלך הפרויקט.

מדוע זה חיוני לעשות ביטוח בנייה?

גם היזם של הפרויקט וגם מי שעוסק בשיפוץ ו/או בנייה בשטח עלולים למצוא את עצמם חשופים לתביעות משפטיות כאשר קורה איזשהו נזק לגוף או רכוש שקורים במסגרת העבודה באתר. כלומר, אם אתם עובדים בענף הבנייה זה הביטוח המכסה אתכם מכל עבר במקרה של תביעה. אדם שאינו מכוסה בביטוח הגון עלול להיקלע לחיוב כספי גדול שיכול להגיע גם למאות אלפי שקלים. למעשה, הבעלים של הקרקע אחראיים לכל נזק ותאונה שמתרחשת חלילה באזור שלהם. לכן, האחראיות לבטח נופלת על הבעלים.

מה הם סוגי הנזקים שיכולים חלילה לקרות במסגרת הבנייה או השיפוץ?

בזמן הבנייה או השיפוץ באתר יכולים לקרות כל מני נזקים בגוף או בנפש. המבנה עצמו עלול להינזק בשל נפילה של חומרים כבדים, שימוש לא נכון בכלי עבודה או התנהלות לא נכונה מכל סוג שהיא במסגרת העבודה. כיוון שמשתמשים בכלים כבדים ומסוכנים, יש סכנה של ממש לפגוע במבנה אם לא משתמשים בכלים בצורה זהירה ואחראית. לצערנו תאונות כאלה קורות והפרויקטים מתעכבים מלהיות מושלמים בזמן. ביטוח בנייה בסיסי בהחלט נותן כיסוי כספי ומשפטי במצבים אלו. לעומת זאת, עדיף עוד יותר לבטח באמצעות ביטוח אחריות כללית. מדובר בפוליסה המכסה גם הוצאות משפט, הוצאות רפואיות וגם פיצויים כספיים בתאונות פיזיות הנגרמות לאחד העובדים או למישהו חיצוני באתר הבניה.

ביטוח שיפוצים 

קיים גם בנוסף לביטוח הבניה, ביטוח שיפוצים. פוליסה זו מיועדת למקרים של תאונות המתרחשות בעת שיפוץ ותיקון של מבנה. כל דבר שקורה במסגרת השיפוץ באתר הבניה צריך להיות מבוטח בפוליסה זו. בהתאם לרמת הפוליסה ואיכותה, ניתן לבצע ביטוח של המבנה הפיזי, ביטוח של ציוד נלווה, ביטוח של תאונות עבודה המכסה תשלומי פיצוי לנפגעים, ביטוח למקרים של נזקים אקולוגיים ועוד. חשוב ואף חובה לדאוג ששום פינה בפרויקט לא נשארת ללא כיסוי מתאים שתשמור עליו נגד מקרים קשים שלא יבואו.

- פרסומת -

מחפשים ביטוח לבעלי מקצוע בענף הבנייה? היכנסו לאתר >>> https://www.securitas.co.il/