בניית אתרים – איך עושים את זה נכון?

צילום: Freepik

אנשים רבים נהנים היום להקים לעצמם אתרים לבד או בעזרת מתכנתים ובוני אתרים, ואפשר ליהנות משירותים אלה במחירים נוחים יחסית לעבר. בניית אתרים מתאפיינת היום בלמידה טכנולוגית של שיטת ההקמה, וברוב המקרים מחייבת גם שליטה בכל הכלים הטכנולוגיים שמבטיחים שהאתר יתפקד כמו שצריך מבלי לקרוס ומבלי להיתקע. לאחר הבנייה מאחסנים את האתר אצל מספק שירות האחסון וממשיכים לעבוד אתו למטרות שלכם.

מה צריך לדעת על עבודה עם בוני אתרים?

בוני אתרים עובדים בשיטה שהם מעדיפים ורואים בה את הכי הרבה יתרונות ללקוחות שמבקשים מהם בניית אתרים. בדרך כלל זה יהיה מערכת ניהול התוכן המפורסמת והנפוצה וורדפרס. זוהי מערכת ניהול שנחשבת לנפוצה ולאמינה בעולם, והיא מתווספת לכמה שיטות של הקמת אתרים שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה. היתרונות של וורדפרס הם שאפשר ללמוד את מערכת הזנת התוכן שלה גם אם אינכם מתכנתים ולכן רבים בוחרים לעבוד אתה.

מה לחפש באתר?

- פרסומת -

כשבונים לכם אתר אתם צריכים לדעת אם אתם רוצים אתר עצמאי משלכם עם דומיין או להתארח בפלטפורמה גדולה ואמינה אחרת. החליטו מהו הדומיין שלכם ואם בכלל יש לכם כזה או שצריך לקנות וזה מחייב התחלה של מיתוג וחשיבה על מה שאתם צריכים. זה עוזר גם בונה האתר להבין מהם הצרכים שלכם וכיצד להתאים לכם תבנית אתר. אתם צריכים לדעת איפה כדאי לאחסן את האתר וכמה זה יעלה לכם ולפי זה לתכנן את התקציב שלכם.

תכנון אתר

בניית אתרים מתחילה בתכנון האתר הנחוץ לכם ובדרישות הספציפיות שלכם לעיצוב ולמטרות ההקמה. אתר לצורך הצגת תיק עבודות ללקוחות פוטנציאליים שייצרו אתכם קשר שונה מבניית חנות אונליין. צריך לדעת אם יש לכם כוונות לגדול ולהוסיף תכנים או שהאתר יישאר פחות או יותר בגודלו. זה ישפיע גם על התכנות וגם על האחסון וגם העיצוב עצמו ייקח בחשבון שמירה על מתווה אחיד של אלמנטים עיצוביים. זה מחייב שפה וערכים שאתם רוצים להשתמש בהם למיתוג שלכם באתר.

מתאים גם לטכנופובים

בניית אתרים על ידי מומחים מתאימה גם לטכנופובים שחושבים שלא יצליחו להשתלט על התפעול של האתר שלהם. יש מערכות הקמת אתרים שיכולות להיות מאוד קלות ללמידה ויישארו תמיד ידידותיות למשתמש מתוך עיקרון. המטרה של מערכות כאלה כמו וורדפרס, למשל, היא שכמה שיותר אנשים יוכלו להשתמש בה ולכן היא פתוחה לתוספות שמקילות על החיים של בעלי האתרים.

התאמה למנועי חיפוש

אחד העקרונות החשובים ביותר שיש להקפיד עליהם אצל בונים הוא להבטיח שהאתר יתאים למנועי חיפוש ויתאים להם. זה אומר שמי שבונה את האתר מטמיע בו מילות חיפוש מסוימות שהלקוחות שלכם ירצו להקליד כדי להגיע אליכם. הקפידו לשאול את מי שבונה אותו מה זה אומר במקרה שלכם, ואילו מילים יש להכניס לתכנים שאתם מזינים לאתר, כדי שגוגל תאהב אותו.