בפעם החמישית, בחול המועד סוכות: מרתון התנ"ך הבינלאומי יוצא לדרך

מרתון התנ"ך (צילום: באדיבות מרתון ישראל Sportphotography)

מרוץ התנ"ך הבינלאומי היוצא לדרך זו הפעם ה-5, מבוסס על מסלול של 42.2 ק"מ המשחזרים את הריצה ההיסטורית מהסיפור התנ"כי , מספר שמואל א', על איש בנימין וריצתו אל עלי הכהן הגדול בשילה הקדומה, בעקבות התבוסה לפלישתים.

עמי שרון 24/09/2019

המרוץ שכונה בתחילה "מרוץ האיש בנימין" הפך עם השנים למרתון התנ"ך ומתקיים מדי שנה בסוכות ב- 18.10.19 בהפקת חברת מרתון ישראל הסוחפת אלפי אצנים מהארץ ומכל העולם. המרוץ כולל 4 מקצים: מרתון 42.2 ק"מ, חצי מרתון 21.1 ק"מ, מקצה 10 ק"מ מקצה 5 ק"מ וגם מקצה צמי"ד לילדים עם צרכים מיוחדים. בסוף כל מקצה מקבל כל משתתף מדליית חרס לצד מגן מיוחד המחולק למשתתפי המרתון המלא.

עופר פדן מנכ"ל מרתון ישראל שמפיקה את המרתון: "אנשי מטה בנימין פנו אלינו להתייעצות מקצועית לגבי היתכנות של מרתון באזורם, אחרי ששמעתי את הסיפור התנ"כי – ההיסטוריה אמרה את זה, הבנתי שיש פה אפשרות לבנות קונספט בינלאומי שיסחוף אחריו רצים מהארץ ומכל העולם. כך מראשית המרתון שזו הפעם החמישית שהוא יתקיים, אנחנו יוצרים יחד עם המועצה חוויה תנכית מאתגרת הממשיכה את המסורת של עם ישראל. משנה לשנה, אנו רואים שיותר רצים נחשפים למרתון מכל הדתות ויהודים מהתפוצות מגיעים במיוחד לחוות את החוויה התנ"כית המיוחדת"

- פרסומת -

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "אני גאה ונרגש שוב להוציא לדרך את מרתון התנ"ך הבינלאומי מראש העין דרך אריאל אל בנימין אצלנו בכרמי שילה אשר בארץ בנימין. המרתון נולד מתוך חיבור לאחת הריצות הראשונות המוזכרות בהיסטוריה האנושית, בתחילתו של ספר שמואל ומתאר לנו את איש בנימין שרץ בשילה ביום ההוא. אז כעת הימים שלנו הם ימי חול המועד סוכות שהם שמחה לישראל, וזכינו לקיים את תחרות הספורט הכי קדומה כאן בארץ התנ"ך. מאחל לכל הרצים ריצה טובה, בריאה ושתיהנו מתיירות חבל בנימין המדהימה עם נופים ירוקים, מדברים לצד מקורות מים ומסלולים מרהיבים".

חבל בנימין הנחשב כמועצה האזורית הגדולה בישראל, משתרע על פני כמיליון דונם הכוללים: אתרים ארכיאולוגים עתיקים המעידים על חיי עבר עשירים ותרבות ייחודית בת אלפי שנים, מעיינות, גלריות, כרמי יין וזיתים, בתי בד, יקבי בוטיק, וכן את בירת ישראל הקדומה – שילה, אחד האתרים הארכאולוגיים החשובים בישראל, אשר יחד עם שלל אתרים תנ"כיים אחרים בבנימין הקנה לאזור את כינויו "ארץ התנ"ך".

למשפחות מציע חבל בנימין אין ספור אתרים, מסלולי טיול ואטרקציות תיירות החל ממסלולים משפחתיים וכלה במסלולים למיטיבי לכת. ארץ בנימין מאגדת בתוכה מגוון נקודות תצפית, נופי קדומים, מים זורמים ושלל מקומות שבהם התרחשו אירועים היסטוריים ותנ"כיים. חבל ארץ אשר מפתיע את כל הבאים ביופיו ונופיו הקסומים ובראשתיים המשרים אווירה מיוחדת.