בצל מאבקי האיחוד – הבית יהודי קיים כנס "אתגרים חברתיים" בלוד

שר החינוך, הרב רפי פרץ (צילום: אביחי טבק)

הבית היהודי בשיתוף האיחוד הלאומי ומפעלות הציונות הדתית ארחו אמש בעיר לוד את "כנס האתגרים החברתיים" לקראת הבחירות הקרובות. את הכנס יזם המשנה לראש עיריית מודיעין, עמיעד טאוב יחד עם חברי הכנסת מוטי יוגב ועידית סילמן שהובילו את הכנס והפאנלים השונים.

אביחי טבק 23/07/2019

את מירב תשומת הלב והשיח בפתיחת כנס האתגרים החברתיים שנערך אמש במרכז הקהילתי "שיקגו" בלוד גנבה מטבע הדברים הכרזתה של איילת שקד יום קודם אודות הצטרפותה לימין החדש ומינויה כיושבת ראש המפלגה, יחד עם נפתלי בנט.

במסדרונות ובקהל, ניהלו פעילי הבית היהודי משאים-ומתנים בינם לבין עצמם לגבי אופי והרכב הרשימה המאוחדת המיועדת ולמעט בודדים כמעט כולם הסכימו שהאיחוד למפלגה ימנית אחת גדולה הוא ככל הנראה בלתי נמנע.

- פרסומת -

אך מרגע שח"כ יוגב פתח את הערב התרכזו כולם במטרה לשמה התכנסו – העלאת הנושא החברתי, שלעיתים נדמה שקצת נבלע בין הכותרות לגבי דת-ומדינה וסיפוח השטחים, עברו כולם להתמקד בדבר אחד.

בתחילת הערב נערכו סדרת הרצאות קצרות בסגנון TED בהם השתתפו בכירים מעולם הקרנות והעמותות החברתיות בישראל בהם משה אוחיון מקרן מנדל, ורד וינדמן יו"ר המועצה לשלום הילד, ענת נחמיה לביא מנכ"לית שותפיות קרן אדמונד דה רוטשילד, עמיעד טאוב, מיוזמי הכנס, משנה לראש עיריית מודיעין ומחזיק תיק השירותים החברתיים בעיר וכלת פרס ישראל ויו"ר אמונה ליאורה מינקה.

בהמשך הערב התחלקו הפעילים לקבוצות חשיבה בנושאים מרכזיים כגון – הגיל הרך ונוער בסיכון, הפריפריה הצפונית והדרומית, התמכרויות ובריאות הנפש, פגיעות מיניות, קליטה ותפוצות, שירותי הבריאות בישראל ועוד

בשיאו של הערב נשא דברים יו"ר הבית היהודי, שר החינוך הרב רפי פרץ שעודד את השיח והדגיש כי הבית היהודי בראשותו ימשיך להתמקד בתחומי הרווחה ובעם ישראל.

בהמשך דבריו, התייחס הרב פרץ גם לנושא האיחוד עם איילת שרד והימין החדש ואמר: "שוחחתי הבוקר עם שקד, דיברתי איתה על החשיבות לייצר איחודים. יש לנו אחריות לגוש הימין כולו. הבית היהודי תמיד חיבר ואיחד, גם הפעם נעשה כך. אני קורא מפה לכל השותפים בימין, כולל לחברים מעוצמה יהודית. בואו נשב למשא ומתן ונסגור. אסור לנו להתייחס לרעשי הרקע מסביב, זה הזמן לגלות אחריות לשלטון הימין. אנחנו נעשה מאמץ גדול כדי לשלב כוחות יחד עם שמירה על דמותה של התנועה הציונית דתית והמשך מרכזיותו של הבית היהודי ברשימה המתהווה באיחוד מפלגות הימין".

השר פרץ הוסיף: "את כל הדיבורים כל המלצה לראשות הממשלה על מישהו שאינו בנימין נתניהו צריך להוריד מהשולחן מיד. כל תמיכה אחרת או רעיון אחר עלול להוביל לממשלת שמאל שתשאיר את הציונות הדתית בחוץ ואנו לא ניתן לזה לקרות".

לעניין מקומה של המפלגה במשא ומתן העתידי אמר: "יש כאן מפלגה, יש תנועה שמייצגת ערכים ואידיאלים והיא חייבת להיות מיוצגת כראוי. התנועה קיימת 130 שנה, עברה משברים קשים, ידעה לקום על הרגליים ולהשתקם, מפלגות קמות והולכות ואנחנו פה – זה יהיה חייב לבוא לידי ביטוי ברשימה לכנסת. לא מדובר פה בעניין אישי, מדובר בעניין ערכי, מבלי לוותר על היכולת לגבש סביבנו את כלל מצביעי הציונות הדתית".

גם השר בצלאל סמוטריץ' שנשא דבריו אחריו התייחס בצאתו מהכנס לאפשרות של חבירה עם הימין החדש ואמר: "אנחנו נלך ביחד. אנחנו חברים, אני ואיילת ניכנס לחדר ונמצא את הנוסחה. מה שיביא את הכי הרבה מנדטים. אני קורא לאיילת לבוא הלילה, ניכנס לחדר, נדאג לכיבוד טוב, נשתה קפה כדי לא להירדם, נשב כמה שעות שצריך ונבנה מנגנון שיודע למקסם את הכוח הפוליטי".