בקונגרס העולמי של היהודים דוברי הרוסית החל המאבק לכנסת ה-18

נציגי קדימה, הליכוד, העבודה, ישראל ביתנו, וש"ס קראו לציבור הרוסים לבחור בהם בבחירות הקרובות.

עמי שרון 22/05/2008

ריח הבחירות באוויר וחברי הכנסת כבר החלו בחיזורים מסיביים אחר הקול הרוסי כשכולם מקפידים להתחיל את נאומיהם במשפטים ברוסית.

בקונגרס העולמי של יהודים דוברי רוסית שנפתח היום במרכז הקונגרסים בירושלים הגיעו נציגי מרבית המפלגות הציוניות במטרה לנסות ולשכנע את הרחוב הרוסי לתמוך בהם בבחירות הקרבות בין היתר נכחו במקום: ראש הממשלה לשעבר יו"ר הליכוד ח"כ נתניהו, שר הקליטה ח"כ יעקב אדרי מקדימה, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, ח"כ מיכאל מלכיאור (העבודה מימד), ח"כ אמנון כהן (ש"ס), ח"כ יוסף שאגאל, ח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו), ח"כ מיכאל נודלמן ומרינה סולוטקין (קדימה) .

- פרסומת -

נתניהו שהיה הנואם המרכזי והתקבל בתשואות רמות ע"י 3000 צירי הקונגרס ומאות וטרנים עטורי מדליות שנכחו באולם פתח בשבחים לציבור העולים מרוסיה על תרומתם לחיזוק ישראל והציונות.

בהתייחסו למגעים בין סוריה לישראל אמר נתניהו כי על ישראל להישאר חזקה ומאוחדת 'אף אחד לא יגן עלינו פרט לעצמנו, אנו צריכים עכשיו את מדינת ישראל חזקה יותר מתמיד".

"ההיסטוריה לא תיתן לעם היהודי הזדמנות נוספת, איבדנו בגלות את יכולתנו להלחם, אבל עכשיו זה השתנה והרבה בזכותכם, בזכות הוטרנים שלחמו בנאצים וסייעו להקמתה של מדינת ישראל" הוסיף נתניהו.

אחרי נתניהו עלו לבמה נציגי המפלגות השונות במה שהיה נדמה כעימות טרום בחירות על הקול הרוסי רצוף סיסמאות והבטחות.

שר הקליטה השר יעקב אדרי ציין את כוחו האלקטורלי של הציבור הרוסי:"יותר ממיליון עולים באו לישראל ממדינות חבר העמים ואני אומר לכם אתם חיזקתם את התרבות , התעשייה והחינוך בישראל".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן קרא לציבור הרוסי בישראל לחזק את מפלגתו כדי שתגדל מ-11 מנדטים ל-20 מנדטים ואז תוכל להעביר את חוק הנישואים האזרחיים בכנסת הבאה.

ליברמן ציין כי:"3 פעמים הגשנו הצעת חוק לנישואים אזרחיים וההצעה נכשלה, אם תתמכו בנו בבחירות נוכל גם להכריע ולא רק להציע, מכיוון שאנו מהווים כוח עצום ואנו מבינים זאת".

אמנון כהן מש"ס אמר כי לדעתו הציבור הרוסי יעדיף להצביע לש"ס.

"ש"ס דואגת לכם ותומכת בכם כי אנחנו רואים ביהודים דוברי הרוסית חלק חשוב מהעם היהודי, הגיור הוא נושא חשוב ויש לקיימו כהלכה" קרא כהן לנוכחים.

ח"כ הרב מיכאל מלכיאור אמר כי הדבר החשוב ביותר לעם היהודי הינו: "שלדתיים וחילוניים בישראל תהיה ליבה משותפת של יהדות, שכולנו נדאג שלילדינו ולנכדינו יהיו ערכי יהדות ואהבת ישראל".

נשיא הקונגרס בוריס שפיגל קרא לקהל היהודים דוברי הרוסית שהגיעו מרחבי התפוצות להגביר את פעילותם תחת הדגל היהודי רוסי מה שיסייע ליצור גשר נוסף בין מדינת ישראל למדינות העולם באמצעות פעילות הקונגרס".