ברוך דיין אמת: הרבנית מרים לוינגר זצ"ל

מרים לוינגר
הרבנית מרים לוינגר. צילום: פרטי

במוצאי יום הכיפורים נלקחה לבית עולמה הרבנית מרים לוינגר ממיסדי היישוב היהודי בחברון וההתיישבות ביהודה ושומרון כולה.

"היישוב היהודי בחברון וכל אוהבי חברון וארץ ישראל מבכים את לכתה של הרבנית מרים לוינגר שנפטרה במוצאי יום הכיפורים תשפ"א", ספד לה הבוקר נעם ארנון, דובר היישוב היהודי ומחבריה הקרובים. "היא היתה סמל ומופת של מסירות נפש וחלוציות, ובמו ידיה הביאה לגאולת עיר האבות והאמהות. מנהיגותה ועוצמתה של הרבנית לוינגר הובילו את ההתיישבות בלב חברון ואת השיבה ההיסטורית של העם היהודי לעיר מולדתו הראשונה. מעשיה החלוציים יכתבו לנצח בספר תולדות ארץ ישראל והעם היהודי. תנחומינו למשפחתה הענפה, בבניין הארץ ובהמשך מפעלה תנוחמו"

שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט ספד לרבנית מרים לוינגר אשר הלכה לעולמה הלילה: "חלוצת חברון אבדה. אני משתתף בצער המשפחה על פטירתה של הרבנית מרים לוינגר. ‏אישה מופלאה ואופטימית, ‏מחלוצות ההתיישבות המחודשת בעיר חברון."

"‏בדומה לחלוצים לפני 100 שנה, ‏הרבנית לוינגר עזבה את חיי הנוחות יחד עם בעלה הרב משה, ‏ובתנאים קשים ותוך הקרבה גדולה, ‏גידלה את משפחתה בעיר האבות. הרבנית לוינגר היא מהחלוצים והחלוצות שהלכו לפני המחנה למען ההתיישבות בחלקי ארצנו ההיסטוריים. האמונה הבלתי-מתפשרת שלה בצדקת הדרך הייתה הלפיד שהוביל את המחנה. ‏אהבה את משפחתה, את עמה ואת ארצה״. אמר ח"כ נפתלי בנט.

- פרסומת -

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "הרבנית היתה חוד החנית בהתיישבות ומנהיגה באהבתה לתורה לעם ולארץ. מי שכל חייה נלחמה כחלוצה לפני המחנה באומץ ובמסירות נפש אין קץ למען חברון ולמען ההתיישבות נדרשה לישיבה של מעלה במוצאי יום הכיפורים".

עד הוסיף סמוטריץ' "אני תפילה שהרבנית בעוצמתה עולה ממקום מושבה כגואלת עיר האבות ישר לכסא הכבוד ותמשיך ותהיה מליצת יושר יחד עם אמהותינו הקדושות למען עם ישראל וארץ ישראל".

מטעם דוברות המועצה המקומית קרית ארבע חברון, אשר לוינגר היתה כאמור ממקימיה נמסר כי "הרבנית ז"ל היתה ממייסדי ומבוני עיר האבות קרית ארבע חברון, ממלון פארק והממשל הצבאי והקמת קרית ארבע חברון, ובין מובילות קבוצת הנשים החלוצות שחידשו את היישוב בלב העיר במסירות ובהקרבה. מורשת מעשיה הדגולים תיזכר לנצח בתולדות עירנו. תנחומינו הכנים למשפחתה ולחבר המועצה בנה מלאכי לוינגר."

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ' מכחול לבן ספדה גם היא לרבנית לוינגר: "‏בצער ובכאב אנו נפרדים מהרבנית מרים לוינגר. הרבנית הייתה אישה פורצת דרך וסמל לאומץ, מנהיגות, מסירות ואהבת הארץ. הרבנית הקדישה את חייה להתיישבות, הובילה את השיבה ההיסטורית לעיר האבות חברון והוכיחה שחרף כל הקשיים ניתן להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי."

שרת התחבורה ח״כ מירי רגב הוסיפה: "מרכינה ראש יחד עם כל בית ישראל, על פטירתה של הרבנית מרים לוינגר עליה השלום, שהייתה לאם התיישבות היהודית בחברון ואשר האירה לרבים במורשתה ששילבה הגות ומעשה כאחד. הרבנית פעלה בעוצמה רבה לחיזוק עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. יהי זכרה ברוך!"