ברכת כלה – כניסה לחופה עם ברכה מרגשת!

איפה הכרנו? בבני עקיבא
איפה הכרנו? בבני עקיבא. המחשה. למצולמים אין קשר לנאמר. צילום: Pixabay

ברכת כלה היא הברכה המסמלת את הטהרה והתחלה בחיים זוגיים הפכה לחלק בלתי נפרד מהחופה, עבור כל הנשים היהודיות בישראל.

נשים דתיות ומסורתיות בוחרות בברכת כלה מסורתית, בנוסחים קבועים או משתנים ולעיתים אף משלבות טקסטים אישיים – בכל נוסח שתבחרי, חשוב שתדעי כיצד מתבצע תהליך הקלטת ברכה הכלה באולפן הקלטות מקצועי.

ברכת כלה בנוסחים משתנים

למרות שאינה מוגדרת כחלק חובה מחופה וקידושין, ברכת הכלה הפכה חובה כמעט בכל חופה יהודית דתית-מסורתית.
שמירה על מסורת ברכת כלה מתקיימת כבר מאות שנים ועוברת התפתחות בכל עידן מחדש, בברכות בנסחים דתיים ומסורתיים כברכת תפילה של הכלה ורצונה להיכנס תחת החופה נקייה מחטאים ושלמה עם החלטת הזיווג.

- פרסומת -

פוסקים וגדולים רבים התייחסו אל ברכות החתונה בכלל ואל ברכת הכלה בפרט, לפי ברייתא ברכת הנישואין אינה ברכת שבח בחופה כשלעצמה – הברכה היא חלק בלתי נפרד מהנישואין.

הסוד הטמון מאחורי ברכת הכלה נעוץ ככל הנראה בעובדה שאיננה חובה והמטרה שלה חיובית ומשחררת אל זוגיות נקייה וישרה.

ברכת כלה מגיעה בנוסחים רבים אותם ניתן למצוא באתר "ברכת כלה" מבית "אולפני לי-רון", מרבית הנוסחים הדתיים-מסורתיים כתובים בלשון תפילה וברכה הניתנים להבנה על-ידי כל אדם.

ברכת כלה מסורתית היא טקסט העובר מדור לדור ולרוב כתובה בטקסט תפילה או כזה המזכיר תפילות מוכרות, להבדיל מהברכות האישיות, ברכת כלה מסורתית היא ברכה קצרה וכוללת טקסט ממוסגר ונוח.

צילום: אולפני לי-רון הקלטת ברכת כלה (יח"צ)

כל הברכות משלבות טקסט מלא וחלקים ריקים כדי שתוכלי להשלים את השם שלך, של בעלך ובנוסחים המסורתיים גם את שם ההורים.

כלות יהודיות (הדתיות והחילוניות) יכולות לבחור מבין מספר רב של נוסחים מסורתיים, נוסחים אישיים לדוגמה ואף יכולות לערבב בניהם.

יחד עם ברכת הכלה ניתן לשלב גם טקסט אישי שכתבתן בעצמכן המספר את סיפור ההיכרות שלך ושל בעלך לעתיד או כל ברכה נוספת – ברכת כלה אינה מוגבלת וחופשיה עבור כל כלה, הבחירה באיזה טקסט לבחור או לכתוב תלויה בכלה בלבד.

ברכה ללא לחץ: הקלטת ברכת כלה באולפן הקלטות

למרות הטהרה שבברכת הכלה, הכלות הטריות הן אדם בשר ודם ונוטות כמו כל אחד מאיתנו להילחץ בזמן הקראה ובמיוחד כשמדובר בהקראה מול קהל גדול.

למזלכן הבעיה של הקראה מול קהל גדול נעלמה עם השנים בזכות פתיחת אולפני ההקלטות לאירועים, מנכ"ל אולפן ההקלטות לברכות כלה ואירועים נוספים "אולפני לי-רון", לירון קטלן, מסביר על ההיתרונות שכלות ישראל מצאו בהקלטת ברכת כלה מראש: "התגובות מרגשות, מדובר על חלק מבוקש מאוד בחופה ובחתונה וכזה הנוטה להלחיץ את הכלות ביום החשוב שלהן – מרבית השיחות מתחילות ברצון להימנע מכל הסיבוכים שבהקראה: מבוכה, לחץ, פחד במה, אי רצון לטעות במילים, הקראה בקצב מהיר מדי, בעיות סאונד במיקרופון ביום האירוע, דרישה לאיכות סאונד גבוהה שלא ניתן להשיג במיקרופון רגיל ביום האירוע, כלות המבקשות ברכת כלה מיוחדת עם אפקטים ומוזיקת רקע ורשימה ארוכה של היבטים שגרמו לי לפתוח את האולפן גם לברכות כלה מבין הקלטות רבות לאירועים".

מסתבר שלהיט הקלטת ברכת הכלות שרץ כבר שנים ללא הפסקה, הגיע עתה גם לחתנים המאושרים: "אחרי תקופה ארוכה של בקשות לברכות כלה החלו להגיע גם דרישות לברכות חתן, זוג המגיע להקליט ברכות כל אחד בתורו ונהנה ביחד מכל ההיתרונות שיש לאולפן ההקלטות המקצועי להציע".

איך עובדת הקלטת ברכת כלה באולפן הקלטות מקצועי?

הקלטת ברכת כלה מבוצעת בצורה מקצועית כמו כל הקלטה אחרת, כל כלה זוכה למפיק מוזיקאלי עתיר ניסיון בהקלטות לברכות כלה/חתן ואירועים נוספים אחרים. מכוון ובברכת כלה והקלטות לחתונה הן מצרך מבוקש מאוד, מומלץ לשריין יום ושעת הקלטה מספיק זמן מראש כדי להוריד את מפלס החרדה בארגון החתונה.

חופה. צילום: דתילי

יום ההקלטה הוא יום מהנה ומשחרר, בין אם הגעת להקלטה אישית או להקלטה יחד עם הבעל, תוכלי להתרשם מאולפן הקלטות המאובזר בבידוד אקוסטי איכותי לבידוד רעשי רקע ובציוד הקלטה מתקדם לאיכות סאונד גבוהה מאוד.
במהלך ההקלטה המפיק המוזיקאלי יעבור איתך על המילים ויתקן במידת הצורך, כדי שתוכלי למצות את פוטנציאל ההקראה שלך.

בסוף ההקלטה המפיק המוזיקאלי עורך את קולך, מוסיף אפקטים קוליים (לדוגמה: תופים) ואף משלב מוזיקת רקע ליצירת ברכת כלה מושלמת אותה לא ניתן להשיג בהקראה מול קהל. בגמר עריכת ברכת הכלה תקבלו קובץ אותו תוכלו לגבות ולהעביר לתקליטן (DJ).

איך משמיעים ברכת כלה בחופה?
לאחר שהקלטתן את ברכת הכלה והעברתן אותה לתקליטן, תוכלו לחשוב על הרגע בו ברכת הכלה תושמע.
כלות ישראל אוהבות את אלמנט ההפתעה ויכולות להשמיע את ברכה הכלה בצורות שונות, אפשרות ראשונה יכולה להיות בכניסה או בצעידה לחופה, כאשר ברכת הכלה מושמעת בזמן שהכלה צועדת אל החופה.
אפשרות נוספת יכולה להיות כאשר הקהל טרם רואה את הכלה ולפני החשיפה שלה לקהל העומד מסביב לחופה.
חלק מהכלות מעוניינות להשמיע שיר חופה מרגש ורק לאחר מכן את ברכת הכלה המוקלטת.
במידה ובחרתם בברכת כלה וברכת חתן, ניתן לתזמן את הברכות בהתאם להחלטה של הכלה והחתן.