גם לשירות הלאומי: טקס הזיכרון לאלו שנהרגו במהלך התנדבותן

בטקס מיוחד בבית העלמין ירקון ובהשתתפות הח"כ ניר אורבך ואישי ציבור נוספים, העלו את זכרה של תמר פניגשטיין ז"ל ובחורות נוספות שנפלו במהלך השירות הלאומי, זאת ללא הכרה ממלכתית.

תמר פניגשטיין
על קברה של בת השירות הלאומי תמר פניגשטיין ז"ל. צילום: דוברות

תמר פניגשטיין ז"ל נהרגה בתאונת דרכים ברכבת הקלה בירושלים בו' בכסלו תש"פ (4.12.19) בדרכה להתנדבות בשירות הלאומי בבית החולים שערי צדק. ביוזמת חברותיה ביניהן כאלה שהיו עמה באותו ערב, נערך היום טקס לזכרה. כיום בישראל אין מעקב או הכרה אחרי אלו שמצאו את מותם במהלך השירות הלאומי, אין שום גוף שיודע להגיד אפילו כמה נופלים יש כאלה.

חברותיה של תמר מבקשות לתקן זאת ולהעניק כבוד אחרון וזיכרון גם לאלו שקיפדו את חייהם במהלך התנדבותם למען המדינה. במהלך הטקס צוינו נופלים נוספים מהשירות הלאומי ביניהן אורי אנסבכר ז"ל. בנות ובני השירות הלאומי הם עשרות אלפי בחורות ובחורים שנותנים בכל שנה ממרצם ומזמנם בהתנדבות במשימות בטחון, רפואה, רווחה ותחומים נוספים.

בטקס שנערך היום סמוך לקברה של תמר ז"ל בבית העלמין ירקון נכחו מספר אישי ציבור. חבר הכנסת ניר אורבך מימינה פועל להכרה ממלכתית בנופלים מהשירות הלאומי ואמר כי "אנחנו שולחים את בנינו ובנותינו לשירות בצבא ולשירות לאומי. אנחנו מחנכים את ילדינו וילדותינו להשתבץ לתפקידים משמעותיים ולמלא את התפקיד בצורה מיטבית. דווקא ביום הזה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, אני מבטיח יחד עם ראש הרשות לשירות לאומי ראובן פינסקי לפעול להנצחה ולהוקרה של תמר ושל בני ובנות השרות הלאומי שנהרגו או שנפטרו בעת מילוי תפקידם." מנכ"ל האגודה להתיישבות ירון לוץ הוסיף "בכל מקום אפשר למצוא את השרות הלאומי התורם למען חברה טובה יותר לכן יש חיבור נכון ליום הזיכרון גם לבני השרות שתורמים למען החברה כולה".

את הטקס חתם אביה של תמר, משה פניגשטיין, המנהל האדמיניסטרטיבי של ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל כשאמר: "תודה לכם חברות יקרות שאתן לא שוכחות. תמר התנדבה במחלקת נשים בהריון בסיכון במחלקה שמלאך המוות עושה כרצונו ללא הבדל דת וגזע. היא נתנה הרבה מעצמה ורק בגלל שלא התנדבה לצה"ל היא אינה מקבלת הוקרה מהמדינה על תרומתה בדומה לשאר בני השרות הלאומי. יש לתקן זאת בהקדם".