"הביטחוניסטים" סיירו בנגב; "מבנים בדואים בלתי חוקיים צמוד לסככות ה-F35 המסווגות"

תנועת רגבים ערכה סיור מיוחד ומקיף בנגב להנהלת תנועת "הביטחוניסטים". הקצינים הבכירים למדו מקרוב את הסוגיות הביטחוניות הבוערות בנגב, וזכו להצצה מיוחדת על הפזורה הבלתי חוקית הצמודה לסככות מטוסי הF35 של צה"ל

הקצינים הבכירים במיל' צופים על הבניה הבלתי חוקית בנגב. צילום: תנועת רגבים

בסוף השבוע אירחה תנועת רגבים לסיור מיוחד ומקיף בנגב, את הנהלת תנועת "הביטחוניסטים" שהוקמה על ידי בכירים בדימוס מתוך מערכת הביטחון. בסיור השתתפו תא"לים במיל' – אמיר אביבי, צביקה קראוס, חיים רונן, תנ"צ בדימוס זיוה אגמי כהן, אל"מ במיל' טל בראון, סא"ל במיל' מרדכי קידר ודובר התנועה מאיר ליוש. מתנועת רגבים הגיעו יכין זיק רכז הפעילות, ודובר התנועה אברהם בנימין.

לאורך הסיור, הגיעו המשתתפים לנקודות תצפית אסטרטגיות בעיירה חורה, באבו תלול ובאיזור כתף אברהם, בו מתעתדת הממשלה להלבין עוד אלפי דונמים של בניה בלתי חוקית ולהכיר בשטח כיישוב. לאורך הסיור נסקרו הבעיות העולות מתוך הפזורה כגון בניה בלתי חוקית, פשיעה, סחר בסמים ונשק, גביית דמי חסות, סחר בנשים פלסטיניות לצרכי פוליגמיה ועוד.

יואל ריבלין, מהחטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית, סקר בפני המשתתפים את התכניות האסטרטגיות של החטיבה להתיישבות לפיתוח הנגב, הכולל את פיתוח מטרופולין באר שבע, קידום סלילת צירי רוחב שלא קיימים כיום בנגב, פיתוח תכניות אב לחקלאות, הקמת מרכזים רפואיים ומתחמי תעשיה, וכן פיתוחת תכניות התיישבות לשנת 2050 לכלל תושבי הנגב.

הסיור המיוחד לבכירי מערכת הביטחון בדימוס, נתן דגש נוסף גם להיבטים ביטחוניים, ובמהלכו הגיעו המשתתפים גם להר בריח החולש על בסיס חיל האוויר בנבטים, אליו נצמדים בשנים האחרונות עוד ועוד מקבצים בלתי חוקיים של פזורה בדואית, והשקיפו על הסככות בהן מאוחסנים המטוסים החדישים ביותר של צה"ל. דובר רגבים, אברהם בנימין, סקר בפני המשתתפים את ההשלכות האסטרטגיות של הפזורה על בסיסי צה"ל בנגב, והדגיש את החשיבות לקידום המשך המגמה להעברת בסיסי צה"ל לדרום, ואת הצורך החיוני בהקמת נמל תעופה בינלאומי בנבטים.

- פרסומת -

הסיור נחתם בטיסה בשמי הארץ משדה התעופה 'שדה תימן', בה המשתתפים הצליחו לחוות ממעוף הציפור את שלל הנושאים והסוגיות שעלו במהלך הסיור.

יכין זיק, מנהל הפעילות בתנועת רגבים סיכם את הסיור: "יש לנו מכנה משותף חזק עם תנועת הביטחוניסטים – חיזוק הריבונות והמשילות ברחבי המדינה. אנו שמחים על שיתוף הפעולה הן בשטח והן בין כותלי הכנסת, ומאמינים כי שילוב זרועות בין התנועות הציוניות שחותרות להוביל שינוי, יתרמו רבות לקידום המציאות בנגב, לחיזוק המשילות ולהחזרת ביטחון התושבים".

תא"ל במיל אמיר אביבי, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים אמר: "בסיס נבטים חשוב מאוד מבחינה אסטרטגית למדינת ישראל. העובדה שהפזורה הבדואית שבחלקה מכיל גורמי טרור – צמודה מאוד לבסיס הכי חשוב של חיל האוויר, מהווה סכנה אדירה בשעת חירום, עם אפשרות של טיווח טילים מטווח קרוב מאוד לבסיס, הכוונה של רקטות מלבנון או עזה לאחד המתקנים הכי חשובים של מדינת ישראל במלחמה. מדינת ישראל צריכה להתעשת ולטפל בבעייה הזו, ובכלים שיתקנו באמת את הבעיה ולא ינציחו אותה כפי שנעשה עד כה".