הגיעו להסכמות: העו"סים יחזרו לעבודתם

הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים וסוכם על מתווה הסיוע. הסיכום כולל מענה מידי לנושא מוגנות העובדים הסוציאליים, התחייבות לפתרון ארוך טווח במסגרת דיוני התקציב הן למוגנות והן לשכר, ופתרון זמני על מנת להביא להעלאת שכרם בשנה הקרובה.

עובדים סוציאליים
הפגנת העובדים הסוציאליים השבוע.

שר האוצר ישראל כ"ץ, שר העבודה והרווחה איציק שמולי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בהסתדרות ענבל חרמוני, סגן שר האוצר יצחק כהן, הממונה על השכר קובי בר נתן והממונה על התקציבים שאול מרידור, סיכמו הלילה (ג') על מתווה סיוע במסגרתו יוקצה סכום ייעודי לטובת מתן מענה בתחום מוגנות העובדים הסוציאליים, במטרה להפחית את מקרי האלימות כלפיהם; והגדלת חלקיות משרה ומתן מכסת שעות נוספות במטרה לסייע למילוי השורות; התמודדות עם העומס הקיים וכמובן העלאת שכרן. עובדות ועובדים שיקבלו תוספות אלו, יקבלו גם מענק חד פעמי שישולם בשתי פעימות בחודשים אוגוסט וינואר.

כמו כן סוכם כי הצדדים יחלו באופן מיידי בדיונים על רפורמה כוללת בשכר העובדים הסוציאליים שתצא לדרך בחודש יולי 2021.

הפגנת העובדים הסוציאליים

בוועידת צירי איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים אושר הבוקר ההסכם ובכך הם שבים לעבודתם הסדירה.

- פרסומת -

לדברי יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בהסתדרות, ענבל חרמוני, "מדובר בהסכם פורץ דרך. אני גאה בעובדות/ים על מאבק נחוש ומלא השראה, ומודה ליושב ראש ההסתדרות, מר ארנון בר-דוד, על העמידה האיתנה והבלתי מתפשרת לצידנו. הערכתי ותודתי לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מר איציק שמולי, על תמיכתו במאבק ובדרישותינו, ופועלו לקידום הסכם, למן היום הראשון, ולשר האוצר מר ישראל כ"ץ וסגן שר האוצר מר יצחק כהן על מעורבותם עד להצלחה. תודתי גם לצוות במשרד האוצר על היכולת לגשר על הפערים ולקחת חלק ביצירה משותפת של שינוי במקצוע העבודה הסוציאלית בישראל. למען העו"סיות, למען הפונים לשירותים החברתיים ולמען החברה הישראלית כולה".

גם שר העבודה והרווחה איציק שמולי הצטרף לברכות: ״אני מצדיע לעובדים הסוציאליים בהנהגת ענבל חרמוני על מאבקם העיקש ושמח שעלה בידינו לתת מענה לדרישותיהם הצודקות. מול האתגרים החברתיים הקשים, שרק הועצמו בקורונה, זוהי יחידת העילית המצטיינת שלנו; כולנו מחויבים לטפח אותה ולתת לה את מלוא התמיכה בתנאי העבודה ובמוגנות. אני מודה לשר האוצר, שגילה כאן רגישות חברתית אמיתית, ולאנשי משרדו, ליו"ר ההסתדרות, על העמידה האיתנה והנחושה, ולבני גנץ על הגיבוי המוחלט שהביאו לכך שבמאמץ משותף הצלחנו להביא לפתרון המיוחל. העובדים הסוציאליים יקרים לי ואמשיך לתמוך בהם לאורך כל הדרך״.

הממונה על השכר, קובי בר נתן הסביר כי "ההסכם אליו הגענו צפוי לשפר את שכרן של העובדות והעובדים הסוציאליים, לסייע בעומסים הרבים במערכת ולהבטיח את ביטחונם של העובדים. ברצוני להודות לכל מי שפעל במטרה להגיע להסכם החדש"

הפגנת העו"סיות בגוש עציון, בשבוע שעבר. צילום: ללא קרדיט

השר עמיר פרץ ברך גם הוא על ההסכמות עם העובדים והעובדות הסוציאליים ואמר: "העובדים והעובדות הסוציאליים ראויים לכל חיזוק. מאבקם הוא אחד החשובים ביותר לדמותה של החברה הישראלית. אני מברך על סיום השביתה ועל כך שהפגישה הלילית שבה השתתפו שר האוצר ישראל כץ, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שר הרווחה איציק שמולי, וכמוהן מנהיגת העובדים והעובדות הסוציאליים עינבל חרמוני, הניבה תוצאות.”

ראש הממשלה החליפי בני גנץ צייץ בטוויטר: "אני מברך על ההסכמות החשובות עם העובדים הסוציאליים. במדינה מתקדמת, מגיע שכר הגון ותנאי עבודה הולמים למי שעובד עם אוכלוסיות מוחלשות. מגיעה מילה טובה לשר האוצר ישראל כ"ץ ולצוות משרד האוצר שפעלו בנושא, ולשר איציק שמולי שנאבק וליווה את התהליך. כמו שהבטחתי לעו״סים שפגשתי במשרד ובשטח בימים האחרונים – נמשיך ללוות אתכם עד להסדרה מלאה."

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ציין כי לדבריו "נעשה צעד משמעותי כדי לטפל בעוול אך האתגר האמיתי עדיין לפנינו. לעובדות ולעובדים הסוציאליים תפקיד חשוב בהגנה על חוסנה של החברה הישראלית, בייחוד בתקופת המשבר הנוכחי. העלייה בפניות לשירותים הסוציאליים ולבריאות הנפש, היא עדות נוספת למצוקה הגדולה שהגיעה לכל שכבות האוכלוסייה. ההסכם החדש עוזר להבטיח את זכויותיו של ציבור עובדים מסור שעושה לילות כימים כדי להושיט יד לכל האנשים שזקוקים לכך. יישר כוח ליו"ר איגוד העו"ס בהסתדרות, ענבל חרמוני, ולכל השותפות והשותפים למאבק על הנחישות ועל האחריות שהפגינו לאורך הדרך. תודה לשר האוצר, שר העבודה והרווחה וסגן שר האוצר על שיתוף הפעולה ועל הפתיחות שגילו כדי לגבש את ההסכמות. סולידריות וגילוי אחריות ימשיכו לסלול את דרך היציאה מהמשבר".