הדור הבא של רבני הקהילות היהודיות סיום תכנית ההכשרה של 'ועידת רבני אירופה'

תכנית ההכשרה לרבני הקהילות בבית הכנסת הגדול במרסי צרפת (באדיבות ועידת רבני אירופה).

כ-שלושים ושמונה רבנים צעירים סיימו את תוכנית ההכשרה של 'ועידת רבני אירופה' לניהול קהילות יהודיות נשיא ועידת רבני אירופה והרב הראשי במוסקבה, פנחס גולדשמידט: "רבני הקהילות הם המנהיגים את העם ועלינו מוטלת החובה להכשירם להנהגה, הם נמצאים בחוד החנית ומשמשים כחומה בצורה שנועדה להגן ולשמר את אורח החיים היהודי בקרב הקהילות היהודיות באירופה".

בשבוע שעבר הסתיים המחזור הראשון להכשרת 'העתודה הרבנית של אירופה' של 'ועידת רבני אירופה. כשלושים ושמונה רבנים צעירים, מתשע עשרה מדינות, סיימו את תוכנית ההכשרה שנערכה בליווי של כ-20 רבני קהילות ששימשו עבור הרבנים הצעירים כמנטורים במשך שנתיים.

'ועידת רבני אירופה' סיפרה לפורטל חדשות כי החלה לפני שנתיים את תכנית 'העתודה הרבנית של אירופה' להעצמת רבני הקהילות ולהכשרתם כעתודה הרבנית בהלכה ובקירוב ברחבי אירופה. בתוכנית השתתפו רבנים צעירים המכהנים כרבני קהילות בערים שונות באירופה כמו: גרמניה, ספרד, שוויץ, רוסיה, צרפת, בריטניה, פולין, בלארוס, לטביה, מולדובה, שבדיה, בולגריה, פולין, יוון, רומניה, אוסטריה, גיאורגיה, אוקראינה ואסטוניה.

במסגרת התוכנית הייחודית למדו והשתלמו הרבנים לעומק בנושאים הלכתיים כמו: בדיקת מקוואות, השגחה על משגיחים במפעלים ובמסעדות, בירור יהדות מקדים ועוד. בנוסף, לצד הנושאים ההלכתיים, קיבלו הרבנים כלים מקצועיים בפיתוח וניהול הקהילה בתחומים של: תקשורת, מנהיגות, בניית הקהילה , ניהול וגיוס כספים, הופעה בפני קהל ועוד.

- פרסומת -

במהלך הטקס המיוחד זכו שלושה מהרבנים; הרב דניאל ברזאנר רבה של מינסק בבלארוס, הרב דניאל אשכנזי רבה של ברצלונה בספרד והרב אבינועם ציטרון רבה של ליברפול בבריטניה בפרס 'מעולם האצילות לעולם העשייה'. שלושה רבנים נוספים; הרב נחום זיכרמן ממוסקבה, הרב דייוויד בסוק מוורצלב שבפולין והרב אליהו קריבושי מישיבת 'תורת חיים' במוסקבה זכו בפרסי עידוד אישיים.

את התוכנית ליוו נשיא ועידת רבני אירופה ורבה של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט, אב בית הדין הגדול של אירופה ובית הדין לונדון יו"ר הועדה המתמדת הרב מנחם גללי, וועדת רבנים קבועה של בעלי ניסיון רב ברבנות ובקירוב שבראשה; הרב משה לבל ראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה והמנהל הרבני של הועידה, הרב ראובן לויכטר מנהלה הרוחני של 'נר לאלף' והרב נפתלי שיף מייסד ארגון 'נצח' והעומד בראשו.

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט אמר בטקס: "רבני הקהילות הם המנהיגים את העם ועלינו מוטלת החובה להכשירם להנהגה. האתגרים העומדים היום בפני רב הקהילה בעולם כולו ובאירופה במיוחד הם רבים, וההתמודדות חייבת שתעשה באמצעות הכלים המתאימים לתנאי הסביבה של ימינו. אנו עדים לאחוזי התבוללות גבוהים ורבני הקהילות הם חוד החנית והציר המרכזי העומדים כחומה בצורה להגן לחזק ולהרחיב את הקהילה היהודית שברובה, לצערנו, אינה שומרת תורה ומצוות'.

המנהל הרבני של ועידת רבני אירופה, הרב משה לבל סיכם ואמר: "תפקידנו ואחריותנו היא לתת לרבנים את הכלים והמיומנות הנדרשת כדי שיוכלו לפעול בעוז רוחני להעביר את מסר היהדות האותנטית השורשית ללא פשרות ויחד עם זאת להנעימה על הצעירים לחבר אותם לערכי התורה ולצרפם לחייה הפעילים של הקהילה"

הרב לבל שיבח את ראש מטה נשיא הועידה מר גדי גרוניך שהגה והניע את התוכנית שהופעלה בחסותם האדיבה של 'קרן פטריק ולינה דרהי', 'קרן פילג'נס' וגב' ג'ואל אפללו מראשי 'מתנאל', ואת מזכ"ל הועידה הרב אהרן שמואל בסקין שריכז את התוכנית.