הדרך הבטוחה להשקיע כסף – רכישת דירה

האם רכישת דירה בבניין רב קומות יכולה לייצר הכנסה קבועה? בהחלט כן

בתקופה כמו של ימינו, שבה אלפי אנשים מאבדים את עבודתם בגלל הקורונה, אין ספק שמי שפעל מראש בכדי שהכסף יעבוד בשבילו – הוא זה שמרוויח באמת. רכישת דירה והפיכתה לנכס מניב שמייצר הכנסה קבועה בכל חודש, היא אחת מהדרכים הבטוחות יותר לייצר עתיד יציב מבחינה כלכלית ומבלי להיות תלויים בשוק התעסוקה. ההשקעה הראשונית היא גבוהה וכך גם העיסוק בבירוקרטיה, אך כל אלו הופכים לבסוף למשתלמים במיוחד – בעיקר בתקופות שבהן בלתי אפשרי להכניס כסף הביתה בדרכים אחרות.

האם כדאי לחבור לשותפים לצורך רכישת דירה?

אחת מהאופציות שהפכו למקובלות ופופולריות בשנים האחרונות, היא הצטרפות אל קבוצת רכישה שתכליתה איחוד של כוחות – לצורך קנייה של בניין, לדוגמה, שכל בעלי הדירות שבו הם חברי הקבוצה. היתרון הברור הוא היכולת לדעת מי השכנים, לפחות מבחינת בעלי הבית, שהרי כל אחד מהם יוכל להשכיר את דירתו לדיירים אחרים בסופו של דבר. היתרון הנוסף, הוא האפשרות לחסוך משמעותית בהיבט התיווך, זאת כיוון שהקבוצה מייצרת לעצמה את ההזדמנות ורוכשת נכס שלא ישירות מקבלן או יזם אלא מייצרת לעצמה את ההזדמנות.

ישנן כמה "צורות" של התאגדויות דומות, כאשר המטרה של כל אחת מהן היא להיטיב עם תנאי הרכישה של הקבוצה ולייצר הזדמנות לעסקה משתלמת יותר. ההתאגדות מגיעה על רקע חברתי, לעיתים מקצועי, כאשר הרעיון הוא לאחד אינטרסים בשביל להשיג את המטרה המשותפת ולרכוש את הדירות במחיר נמוך יותר, מאשר לו היו נרכשות בדרך אחרת או כשכל אחד פועל בנפרד.

באילו דרכים ניתן לייצר רווחים באמצעות הנכס החדש?

רכישה של דירה היא אופציה נהדרת לייצר נכס מניב. הרעיון הוא אחד מן השניים – שדרוג הדירה ומכירתה במחיר גבוה בהרבה מזה שנקנתה בו, כלומר הנאה מהתשואה. לצורך כך, חשוב לבחון את הפוטנציאל של התשואה באזור שבו רוכשים את הנכס מלכתחילה. האופציה הנפוצה יותר, היא קניית הדירה לצרכי השקעה לטווח ארוך ולהשכרה. הדירה שנרכשה מושכרת לדיירים, כאשר שכר הדירה גבוה יותר מהחזר המשכנתא החודשי.

- פרסומת -

הנכס החדש הופך למניב – הוא מייצר הכנסה מעצם קיומו ומסייע להחזר העלויות של עצמו, בתוספת רווחים קבועים המהווים הכנסה יציבה לאורך זמן. בסופו של דבר, אם תיווצר הזדמנות מיוחדת או כאשר בעלי הבית ירצו לממש את שווי הנכס, הם כמובן יוכלו למכור אותו.

האם עדיף לקנות דירה מיד שניה ולהפוך אותה לנכס מניב?

היתרון של רכישת נכס מיד שניה, הוא ביכולת לראות אותו מול העיניים ולבחון את מצבו, שלא כמו רכישת דירה שהיא "על הנייר" בלבד. נראה כי התייעצות עם מומחים בתחום הנדל"ן לרבות עורך דין מקרקעין המלווה עסקאות נדל"ן באופן קבוע ומתמחה בהן, יהיו הכתובת הנכונה לפנות אליה, בכדי למצוא את העסקה המשתלמת ביותר.